AT1S Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Gammel, småharry, øldrikkende, svinesundhandlende, frp-stemmende selvstendig næringsdrivende som tror han er litt stiligere enn han er, var det første som slo meg. Haha, enig med deg! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) I mine auge er dei einaste "legitime" digitalklokkene dei frå Casio g-shock-familien, samt det meste frå Suunto. Evt. pulsklokker frå Polar. Bruken bør vera knytta til sport/trening og friluftsliv. Digitalklokke på fest etc./jobb er "feil" i mine auge Men hallo, smaken er som baken: ræva! Endret 16. september 2009 av Frigata Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Jeg har hatt en gammel vannskadet G-shock liggende en stund her, faktisk. Nylig åpnet den opp, skrubbet bort rust fra baksiden av "face-platen" eller hva man skal kalle det, og lakkert den med klarlakk (også kjent som sambos klare neglelakk ), renset elektronikken, byttet batteri, og vips, den fungerer som bare det igjjen. Men jeg tror fortsatt ikke den er vanntett, tror den har en lekasje i front. Men fine klokker, det er jeg enig i, selv om min ikke akkurat er av de peneste. Men mens vi nå snakker om harry klokker. Jeg har jatt en slik: en stund (men med annen reim riktignok). Jeg er veldig glad i klokken, men det plager meg at den har det Patek Philippe-merket, jeg har nemlig (overraskende nok) ikke bruk 150k på en klokke. 200kr i Bulgaria da klokken jeg hadde med ble stjålet mens vi var på ferie, for å være nøyaktig. Men fake er stort sett harry i mine øyne, og jeg skulle gjerne hatt en liknende, som ikke er en "replica". Det jeg liker ved den: - Ikke for stor (den der er 34mm, og det er en fin størrelse til mine tynne håndledd) - Enkel. To farger, hvitt og gull (+ de svarte markeringene). Ikke påtrengende eller masete, men elegant (i mine øyne) - Men ikke for enkel. - casual, men fortsatt "pen", går til alt. Skulle veldig gjerne hatt tips til en liknende klokke. Synes det er vanskelig å finne noe i den gata. red: prisklasse: I utgangspunktet ute etter en billigkklokke denne gang, (den på bildet ga jeg jo som nevnt 200 for), men er det en klokke man kan få service på, av et greit merke og med et skikkelig urverk, kan det være verdt ~2000 Automatic er et must. Endret 16. september 2009 av NgZ Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Greit merke, skikkelig urverk og auto til ~2000? Aint gonna happen. Tek du turen opp i sjiktet 3000-5000 får du greit tak i greie merke med arbeidshesten ETA 2824 inni. T.d. Steinhart, Marathon etc. Eller vent, Seiko har faktisk ein del autos til spottpris. Berre til å tråle eBay! T.d. Seiko SKX031K2 Endret 16. september 2009 av Frigata Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Nja, merke er jo ikke all verden. Men jeg gidder ikke betale ~2000kr for skvip, da kjøper jeg heller noe til skvip-pris. Den seikoen der var jo ikke akkurat hverken skeleton eller spesielt lik den jeg postet bilde av da. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har nå endelig bestemt meg for klokke! Har lenge sett på Casio G-shock uten at jeg ble helt fornøyd med dem. Nå har jeg funnet ut at jeg skal ha meg Sunto X-lander Military Edt. Jeg skal i militæret i januar, nærmere bestemt Kirkenes, derfor trenger jeg en robust og bra klokke. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Den seikoen der var jo ikke akkurat hverken skeleton Nei det var den ikkje. Men så er sub-looken 1000x kulare enn skeleton og då! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har nå endelig bestemt meg for klokke! Har lenge sett på Casio G-shock uten at jeg ble helt fornøyd med dem. Nå har jeg funnet ut at jeg skal ha meg Sunto X-lander Military Edt. Jeg skal i militæret i januar, nærmere bestemt Kirkenes, derfor trenger jeg en robust og bra klokke. Ser ut til å være en bra klokke! Hvilke finurligheter er det på den? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Nei det var den ikkje. Men så er sub-looken 1000x kulare enn skeleton og då! Ikke i mitt hode. Det kan godt hende det skyldes min ellers usunne trang til å demontere ting og se hva som skjer inni. Og hva er vitsen med en automatic der man ikke ser urverket? Ellers blir nok 40mm fort for stort for mine håndledd. Det er i hvert fall helt i grenseland.Dessverre er de fleste kinaklokkene på ebay o.l. i den størrelsen. Kanskje jeg skulle kjøpe en ny PP-kopi og skrape bort logoen fra face-platen? Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Ser ut til å være en bra klokke! Hvilke finurligheter er det på den? Tatt fra Suunto sine sider. De viktigste for meg av funksjoner var kompass og høydemåler, foruten tid da selvfølgelig! Ellers var det et krav at det ikke var metal mot hu. På denne er det carbonfiber. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Time * 12/24 hour clock * Calendar pre-programmed to the year 2089 * 3 daily alarms * Stopwatch, range 23:59,59 / Countdown timer, range 23:59, 59 Altimeter * Current altitude: range up to 29,500 ft / 9,000m - resolution 10ft / 5m * Ascent/descent rate in ft/min or m/min * Difference measurement function allows zeroing of the altimeter for following vertical progress between stages * Automatic 24-hour memory stores altitude and ascent/descent rate for every hour * Logbook stores total ascent/descent, average ascent/descent rate, number of runs skied, duration of log Barometer * Absolute pressure range 8.90 - 32.40 inHg / 300 - 1100 mbar * Sea level pressure range 27.25 - 31.90 inHg / 921-1080 mbar * Resolution 0.05 inHg / 1 mbar * Difference measurement function allows zeroing of the barometer for following e.g. overnight changes in barometric pressure and temperature * Automatic 4-day memory stores pressure information in one hour intervals for the last six hours, then in six hour intervals * Adjustable sea level pressure function * Barometric trend indicator * Temperature: range -20 - +60 C / -5 - +140 F Compass * Shows bearing in degrees and cardinal or half-cardinal point * North-South arrow * Bearing tracking function displays locked bearing, actual bearing and difference between these declination adjustment * Declination adjustment Other Features * Backlight, electroluminescent * User-replaceable battery * Easy-to-read display * Water Resistant to 30 m / 100ft * Weight 1.9 oz / 55g Suunto Watch Face Specs(cm) * Thickness: 1.56 * Casing Diameter: 5.1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Går ut i fra at det er alarm i tillegg til stoppeklokke på denne. Da er du godt og vel i mål! Compass er utrolig greit, spesielt hvis du skal ut i skogen og gå. Husker det var lett å gå 1-3 km for langt hvis man ikke var påpasselig med å holde kart/kompass-kontakt, spesielt hvis man holdt litt tempo. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Går ut i fra at det er alarm i tillegg til stoppeklokke på denne. Da er du godt og vel i mål! Compass er utrolig greit, spesielt hvis du skal ut i skogen og gå. Husker det var lett å gå 1-3 km for langt hvis man ikke var påpasselig med å holde kart/kompass-kontakt, spesielt hvis man holdt litt tempo. Er selv ute på utrolig mye turer i fjell og mark, så kompass er nesten uvurderlig for meg. Det kommer sikkert godt med i militæret også! Alarm og stoppeklokke er også med, selvfølgelig Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 sk1rty, da er vi to. Bestilte en selv for et par dager siden. Mye betalte du for din og hvor kjøpte du den? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Idag er det vel 15% rabatt på alle klokker hos Presis Ur og Gull City Nord. Synd at det var innbrudd der i helgen og det meste ble tatt. Lenke til kommentar
vofferud Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Idag er det vel 15% rabatt på alle klokker hos Presis Ur og Gull City Nord.Synd at det var innbrudd der i helgen og det meste ble tatt. sikkert derfor det er rabbat også da? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Idag er det vel 15% rabatt på alle klokker hos Presis Ur og Gull City Nord.Synd at det var innbrudd der i helgen og det meste ble tatt. sikkert derfor det er rabbat også da? Tror de feirer 15år. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Fantastisk timing da! De mister masse, kan ha salg pga bursdag og når alt er solgt vekk, får de tilbake på forsikring og fyller opp butikken med nye varer! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 @NgZ, denne ligger vel tett opptil kriteriene? (dog ingen info om diameter) Timemaster Skeleton Taowatch.com Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Takk, absolutt ikke dum den. Den var 40mm, men det kan gå bra. Skal sjekke hjemmesiden deres når jeg sitter ved en pc med flash, og se om jeg finner noen tester/brukeranmeldelser av klokkene deres. Og legge en 40mm pappbit på håndleddt og se hvordan det ser ut. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 40mm er omtrent hva man kan kalle for en helt normal klokkestørrelse. Kommer man over 45mm begynner de å bli svære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå