Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen med gode tips på ZENO eller Stowa-klokker?

Hvor kan jeg få skaffet disse?

Vet det er noen her på forumet som har disse.

Jeg har både en Zeno og en Stowa. Zeno klokka kjøpte jeg hos Komplett da de sluttet med klokker og solgte dem med 70% rabatt. Ga 2000 for den. Stowa klokka er en Airman LE med ETA 2801 manuellt opptrekk. Liker godt at den er helt uten logo på urskiva. Den er kjøpt fra Stowa som er eneste sted de selger Stowa.

post-54668-1250113120_thumb.jpg

post-54668-1250113129_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Noen kunnskap om hvor man kan anskaffe seg noen snasne reimer slik som den på bildet av Omegaen?

Du tenker på Nato-remmer? Masse av dem på Ebay, og diverse nettbutikker. Jeg kan anbefale å handle med Howard på Westcoastime f.eks. Han har godt utvalg av Maratac sine, som er en av de aller beste mtp kvalitet. Gnomonwatches har også en del. Dette skal visst være de originale James Bond-Natoene.

Søk etter 'Nato strap' på ebay og google så finner du nok en du liker.

Lenke til kommentar
Yellow dial kan vera jækla stilig det! Sjølv har eg sikla litt på Benarus Sea Devil med gul urskive såehhh.

Uff, synes ikke noe særlig om yellow dial når både huset og remen er stålfarget. :no:

Synes det ser litt anonymt ut. :hmm:

Endret av RainbowLady
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har en "Panerai Luninor" med gummirem, og tenkte å kjøpe en skinnrem i tillegg. Den har 24 mm bredde på rem/lenkefestene. Noen som vet hvor jeg får kjøpt så brede remmer?

Lenke til kommentar

Akuratt mottatt maken til denne

Krona (ikke screw-down) har tre posisjoner, "inne", et hakk ut, to hakk ut. Vil gjerne trekke den mauellt opp, slik at jeg kan sjekke gangtid mens den ligger ubrukt.

Tenkte kanskje at det var posisjon 2, men da hører jeg ikke noe( skjer ikke noe med viserene heller for den saks skyld). Posisjon 3 er for å stille tid og dato-visning. Når jeg trekker på posisjon 1, hører jeg fjæra tror jeg, men det virker litt hardt så har ikke turt å "ta i".

Sånn generellt, er det "1" som vanligvis er normal "trekke-opp posisjon" på denne typen urverk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...