Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om min nåværende klokke?

GU188C-500-500.jpg

Synes det var litt lite dilldall. Selve skiven lignet litt på en nedstrippet Navitimer eller noe i den dur.

Nja, den er ganske stor i virkeligheten. Tror det er 40 mm i diameter på det bredeste, det er vel en halv centimeter enn det som er tolerant for mange.

Kjøpte den hovedsakelig pga. god batteritid, tachymeter, kronograf, sveitsisk lagd og hovedgrunnen, -safirglass.

Diesel-klokken var ikke noe særlig, synes jeg... :dontgetit:

Den store metallklumpen på fremsiden av huset var fæl.

Er enig med Frigata, se heller etter en Seiko eller noe i de banene. Ligger vel rimelig nært i pris.

Det er jeg helt enig i.

Jacques Lemans og Certina har også mange fine klokker i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva synes dere om min nåværende klokke?

GU188C-500-500.jpg

Synes det var litt lite dilldall. Selve skiven lignet litt på en nedstrippet Navitimer eller noe i den dur.

Nja, den er ganske stor i virkeligheten. Tror det er 40 mm i diameter på det bredeste, det er vel en halv centimeter enn det som er tolerant for mange.

Kjøpte den hovedsakelig pga. god batteritid, tachymeter, kronograf, sveitsisk lagd og hovedgrunnen, -safirglass.

Er den under en halv centimeter i diameter? Det kan da vel ikke stemme? Målte min egen nå nettopp, og den var nesten 4,5 centimeter...

Lenke til kommentar
Noen som vet hva denne kjekkasen har rundt armen?

post-107551-1249522979_thumb.jpg

Kjekkas?, han så ut som en typisk biljardhall-østeuropeer dynket i Aqua di gio.

Mulig jeg driter meg ut nå, og han er skikkelig god på å sparke en lærkule eller noe.

Ironi på nett failer igjen!! :(

Lenke til kommentar
Er ute etter en Breitling Avenger Seawolf.

Kryr jo ikke av disse i Norge akkurat, så jeg lurer på å bestille en brukt eller ny fra utlandet.

Er det noen som vet hva jeg må ut med når en slik skal gjennom tollen i Norge.

Pris: 10-12.000,-

Tror du skal slite med å få tak i en ny for den prisen. Du kan sikkert finne en pent brukt for rundt $2000 på WUS eller TZ. Moms er alltid 25 % på klokker, det er ingen toll.

Lenke til kommentar

Kr 207,- Fortolling per oppdrag når Posten fortoller for deg.

Kr 103,- Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad.

Kr 103,- Forenklet tollbehandling per oppdrag.

Forenklet tollbehandling gjelder varer verdt mellom 200-1000 kroner, for varer verdt >1000 kroner gjelder ordinær fortolling. Om du gir Posten fullmakt til å fortolle koster det 207 kroner, gjør du det selv koster det 103 kroner i tolllagerkostnad.

Hadde vel rett begge da, opp til deg James King om det er verdt hundringsen å slippe arbeidet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...