B25S Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hva synes dere om min nåværende klokke? Synes det var litt lite dilldall. Selve skiven lignet litt på en nedstrippet Navitimer eller noe i den dur. Nja, den er ganske stor i virkeligheten. Tror det er 40 mm i diameter på det bredeste, det er vel en halv centimeter enn det som er tolerant for mange. Kjøpte den hovedsakelig pga. god batteritid, tachymeter, kronograf, sveitsisk lagd og hovedgrunnen, -safirglass. Diesel-klokken var ikke noe særlig, synes jeg... Den store metallklumpen på fremsiden av huset var fæl. Er enig med Frigata, se heller etter en Seiko eller noe i de banene. Ligger vel rimelig nært i pris. Det er jeg helt enig i. Jacques Lemans og Certina har også mange fine klokker i den prisklassen. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hva synes dere om min nåværende klokke? Synes det var litt lite dilldall. Selve skiven lignet litt på en nedstrippet Navitimer eller noe i den dur. Nja, den er ganske stor i virkeligheten. Tror det er 40 mm i diameter på det bredeste, det er vel en halv centimeter enn det som er tolerant for mange. Kjøpte den hovedsakelig pga. god batteritid, tachymeter, kronograf, sveitsisk lagd og hovedgrunnen, -safirglass. Er den under en halv centimeter i diameter? Det kan da vel ikke stemme? Målte min egen nå nettopp, og den var nesten 4,5 centimeter... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 50 mm = 5 cm, ikke .5 cm! Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 50 mm = 5 cm, ikke .5 cm! Det var sent...? Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Har eii gammel seiko-klokke hvor kun sekundvisern går, men alt annet står stille. Noen som vet hva en slik reperasjon vil koste ? Endret 7. august 2009 av biudhveh Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Noen som vet hva en Omega Speedmaster Professional 3570.50.00 ligger på i butikkpris ? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Ligger på rundt 23-25.000. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Noen som vet hva denne kjekkasen har rundt armen? Kjekkas?, han så ut som en typisk biljardhall-østeuropeer dynket i Aqua di gio. Mulig jeg driter meg ut nå, og han er skikkelig god på å sparke en lærkule eller noe. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Det er Kalid Skah, olympisk gullmedaljevinnar på ein eller annan løpsdistanse. Endret 12. august 2009 av Frigata Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Noen som vet hva denne kjekkasen har rundt armen? Kjekkas?, han så ut som en typisk biljardhall-østeuropeer dynket i Aqua di gio. Mulig jeg driter meg ut nå, og han er skikkelig god på å sparke en lærkule eller noe. Ironi på nett failer igjen!! Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Er ute etter en Breitling Avenger Seawolf. Kryr jo ikke av disse i Norge akkurat, så jeg lurer på å bestille en brukt eller ny fra utlandet. Er det noen som vet hva jeg må ut med når en slik skal gjennom tollen i Norge. Pris: 10-12.000,- Lenke til kommentar
geil Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 2500-3000 kroner i merverdiavgift pluss fortollingsgebyr som i skrivende stund er rundt 200 kroner. Ingen tollgebyrer. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Fortollingsgebyret er 109,- kr, så vidt jeg vet.. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Fant en i Norge: Breitling Avenger Seawolf Titanium, yellow dial http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18493871 Tøff klokke. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Er ute etter en Breitling Avenger Seawolf. Kryr jo ikke av disse i Norge akkurat, så jeg lurer på å bestille en brukt eller ny fra utlandet. Er det noen som vet hva jeg må ut med når en slik skal gjennom tollen i Norge. Pris: 10-12.000,- Tror du skal slite med å få tak i en ny for den prisen. Du kan sikkert finne en pent brukt for rundt $2000 på WUS eller TZ. Moms er alltid 25 % på klokker, det er ingen toll. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Fant en i Norge: Breitling Avenger Seawolf Titanium, yellow dial http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18493871 Tøff klokke. Du får også flere modeller på Urverket, men husk at de har priser uten moms! Lenke til kommentar
geil Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Kr 207,- Fortolling per oppdrag når Posten fortoller for deg. Kr 103,- Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad. Kr 103,- Forenklet tollbehandling per oppdrag. Forenklet tollbehandling gjelder varer verdt mellom 200-1000 kroner, for varer verdt >1000 kroner gjelder ordinær fortolling. Om du gir Posten fullmakt til å fortolle koster det 207 kroner, gjør du det selv koster det 103 kroner i tolllagerkostnad. Hadde vel rett begge da, opp til deg James King om det er verdt hundringsen å slippe arbeidet. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Denne var ikke så ille: http://cgi.ebay.com/Breitling-Seawolf-Aven...id=p3286.c0.m14 Men så var det sikkerheten da Men prisen er bra, ca 9.300 kr Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Noen med gode tips på ZENO eller Stowa-klokker? Hvor kan jeg få skaffet disse? Vet det er noen her på forumet som har disse. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Stowa selger kun fra nettsiden sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå