Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Hva synes folk om denne? Vurderes sterkt om dagen :p

image1xl.jpg

En som ligner, men er litt ryddigere og penere er alternativt

post-103787-1249061499_thumb.jpg

Den var 10 ganger finere enn Gant klokka.

NB!

Skal du ha Tissot PRC200 så kjøp med SS bracelet! Kvifor? Jau, for det fyrste er det alltid kjekt å ha originalt bracelet til ei klokke. Aftermarket bracelets har tendens til å sjå tacky og sloppy ut. Dessutan er det 19mm lugs på denne klokka, så gudd luck med å finne 19mm curved endlinks til denne. Og til sist, lenka til denne klokka er heilt fenomenal!!

For det andre, lærreima som fylgjer med PRC200 er ikkje særleg snasen i mine auge. Kjip farge osv. HER er det imidlertid MYKJE meir å hente på aftermarket. Personleg vekslar eg mellom å ha min PRC200 (kvit urskive) på den orginale lenka, og ei svart aftermarket lærreim med kvit søm. Fargen står i god kontrast til den kvite urskiva, medan den kvite sømmen verkeleg komplimenterer urskiva også.

Så tenk på det...

0,02$...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og at merket minner meg om klær, og ikke klokker trekker ned. Mine klokker er laget av klokkeprodusener og ikke OEM produker til noen som lager helt andre ting.

Dette er en klokke for motegutter, og definitivt ikke noe for oss som har interesse for klokker.

Støttast 100%. Det er like harry som å kjøpe Ferrari parfyme.

Lenke til kommentar
Hva synes folk om denne? Vurderes sterkt om dagen :p

image1xl.jpg

Det var en veldig rotete urskive med 11,12,1,og 6 som eneste tall bortsett fra endel kronometergreier. Og at merket minner meg om klær, og ikke klokker trekker ned. Mine klokker er laget av klokkeprodusener og ikke OEM produker til noen som lager helt andre ting.

Dette er en klokke for motegutter, og definitivt ikke noe for oss som har interesse for klokker.

Kan ikke motegutter ha interesse for klokker?

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om å kjøpe pga. merket, men heller ei pga. genuin klokkeinteresse. Har lyst på en ikke altfor dyr klokke som jeg liker utseendet på. Det at det var Gant som hadde denne kom vel mer som en tilfeldighet. Når jeg blir eldre kommer jeg nok til å legge litt

mer penger inn i en klokke.

Ang. det poenget med Ferrari-parfyme over her. Det høres ut som du konsekvent går etter utseendet og produsent på parfymen i og med at du syns at en duft er knyttet til Ferrari er harry. En god parfyme er ikke ensbetydene med Jean Paul, Lagerfeld eller Armani (for å nevne noen). Syns det blir feil i å velge vekk dette som et alternativ fordi det står Ferrari på, om du mot formodning liker lukten. Selv har jeg ikke luktet på den.

Men som det så mange ganger er kranglet om her på forumet, så er dette MIN mening :)

Lenke til kommentar
Digital eller analog?

Quartz eller mekanisk?

Og hva definerer du som "ikke latterlig dyr"? Opptil 6-7.000? Eller mindre?

Helst analog, synes digitalklokke er litt "barnehage". Latterlig dyr? 6-7000 er vel det meste jeg kan se for meg at jeg vil bruke på en klokke. Og da mener det absolutt meste.

the_last_nick_left: Tilhører ikke noen forsvarsgren, da vi støtter alle fire. Men uniformen er grønn, typisk hær. Om det var det du lurte på :)

Lenke til kommentar
Kan ikke motegutter ha interesse for klokker?

Joda. Det var litt sleivete skrevet. Det er bare at jeg foretrekker at en klokke jeg kjøper skal være produsert av en klokkeprodusent og ha navnet til klokkeprodusenten.

Jeg vil også at de skal ha mekanisk urverk, så jeg er sikkert litt sær.

Lenke til kommentar
Noen som vil anbefale en maskulin klokke? Jobber i forsvaret, og trenger noe som ser mann ut, samt passer til uniformen. Ikke noe "sportsklokke" fra Nike ol.

Prisklasse? Ikke latterlig dyrt. Breitling utgår på en måte.

Anyone?

Hva med Stowa Seatime? Jeg synes i hvert fall den er fet, og relativt barsk.

Likte den øverste best, selv om reimen ikke var så veldig fin.

De andre var forsåvidt tøffe de, om du skal ha dem som gadget på byn. Om du skal bruke som hverdagsklokke ville jeg nok ikke gått for dem.

Lenke til kommentar

Den første var ikke så ille - ganske klassisk utseende, men bleik og egentlig litt kjedelig. Av de andre likte jeg den siste best, uten at jeg noen sinne hadde kommet til å vurdere å kjøpe noe slikt selv :p

Stilig eller en smule harry?

post-103787-1249157379_thumb.jpg

Harry, spør du meg. Lite funksjonell, vanskelig å se hva klokka er med alle linjene på skiva.

Hva med Stowa Seatime? Jeg synes i hvert fall den er fet, og relativt barsk.

Enig i det, Stowaen ser mycket bra ut. Jeg liker Stowa Partitio veldig godt også - mindre sporty, men maskulin og tøff. Ikke noe dilldall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...