Gouldfan Skrevet 14. oktober Rapporter Del Skrevet 14. oktober Denne Moonphase klokka var vakker. Men ukjent merke og kickstarter. https://www.facebook.com/share/v/Pc4s4QsT9MuBvpdG/ Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober Gouldfan skrev (15 timer siden): Denne Moonphase klokka var vakker. Men ukjent merke og kickstarter. https://www.facebook.com/share/v/Pc4s4QsT9MuBvpdG/ Den var litt snasen, ja. Velkjent Sellita urverk. Samme som i feks Farer Moonphase, om vi skal sammenlikne med andre små merker. Virker som det er god verdi for pengene, om man leser på nettsidene (mun-watches.com). Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 16. oktober Rapporter Del Skrevet 16. oktober Ettersom ene fadderungen min ble 18år fikk jeg en god unnskyldning for å kjøpe en ny klokke igjen. Urmaker Jermstad hadde på lager en Seiko 5 Sports i klassiske pepsi-farger. Jeg har fra før syntes at disse klokkene ser litt enkle og billige ut i nettbutikken, men fikk et helt annet inntrykk når jeg sto der med klokken i hånden. Dette er jo et fantastisk vellaget ur, jeg ble meget positivt overrasket over kvalitetsfølelsen. Og gutten, han ble kjempefornøyd han også. 1 2 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 17. oktober Rapporter Del Skrevet 17. oktober (endret) Røk på denne. https://www.ditur.no/lugano-automatic-l0106 Pen og stilren klokke til en nydelig pris. Kostet 2300kr uken før. Endret 18. oktober av flamethower1234 2 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 25. oktober Rapporter Del Skrevet 25. oktober (endret) Tøff klokke! Venter på denne også før jeg tar av plasten så får vi se hvilken jeg ender opp med å sende i return. Synes den veide litt mye men🤔 https://www.ditur.no/new-york-incredibels-spiral-nyi-871271 Endret 25. oktober av flamethower1234 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 26. oktober Rapporter Del Skrevet 26. oktober Hvordan ser de ut på håndleddet ditt? På 41 og 42 mm er disse to ganske mye klokke. Mine håndledd er ca 7,6" i omkrets og jeg føler personlig at 42mm er i største laget på meg selv. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober Styrmann Smisk skrev (8 timer siden): Hvordan ser de ut på håndleddet ditt? På 41 og 42 mm er disse to ganske mye klokke. Mine håndledd er ca 7,6" i omkrets og jeg føler personlig at 42mm er i største laget på meg selv. Ser ut som 42mm blir litt stort🤔 Den svarte klokken er også 42mm, passer helt fint men litt annen type. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober flamethower1234 skrev (2 minutter siden): Ser ut som 42mm blir litt stort🤔 Den svarte klokken er også 42mm, passer helt fint men litt annen type. Den første og muligens den siste synes jeg passet. Litt store for hånden da men ok. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober Gouldfan skrev (3 minutter siden): Den første og muligens den siste synes jeg passet. Litt store for hånden da men ok. Gant og Boss klokken er også 42mm. Boss klokken er slitt så måtte finne en med blå urskive😂 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober flamethower1234 skrev (3 timer siden): Ser ut som 42mm blir litt stort🤔 Den svarte klokken er også 42mm, passer helt fint men litt annen type Lug to lug er et kanskje et viktigere mål å vurdere. Ta for eksempel Hamilton Khaki Field. 42mm klokke men avstanden mellom lugs og den rette formen på kassen gjør at denne ser mye større ut enn diameteren skulle tilsi. Ser ut som NYI klokka har mye lug overhang. Dvs det er mye luft mellom håndleddet og der reima er festet i klokken. Alt for stort for din hånd. Beste er egentlig å ta bilde av klokker på håndleddet når du står foran speil. Da mobilkameraet gjør de større enn de egentlig er. Litt vanskelig å vurdere størrelsen på disse men ut fra bildene synes jeg faktisk det kan se ut som at disse klokkene er for store for håndleddet ditt. Har du prøvd å måle omkretsen med målebånd? 2 1 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober (endret) Styrmann Smisk skrev (16 timer siden): Hvordan ser de ut på håndleddet ditt? På 41 og 42 mm er disse to ganske mye klokke. Mine håndledd er ca 7,6" i omkrets og jeg føler personlig at 42mm er i største laget på meg selv. Jeg har omtrent samme omkrets som deg, og føler at 41-42 er stort sett er innafor Styrmann Smisk skrev (4 timer siden): Lug to lug er et kanskje et viktigere mål å vurdere. Jepp, enig. I mitt hode er den viktigste faktoren bredden på håndleddet - den henger nok tett sammen med omkretsen, men jeg tipper det kan være litt variasjon. Bredt håndledd = tåler høy lug-to-lug før man er på grensen. Men enkelte typer klokker kan pushes tettere mot grensen enn andre, typisk bør vel en dressklokke holdes godt innafor, mens en diver kan dras til (litt over) grensen ? Styrmann Smisk skrev (4 timer siden): Beste er egentlig å ta bilde av klokker på håndleddet når du står foran speil. Da mobilkameraet gjør de større enn de egentlig er. Eventuelt kan man knipse et bilde langs underarmen. Her er min underarm med en Helm Vanuatu Titanum *) i enden, den har 42 mm kasse, 43 mm bezel og lug-to-lug er 50 mm: Som man ser, ligger lenke-leddene inntil huden og fortsetter på skrå ut som en fortsettelse av lugs. Dermed sier jeg at denne klokken er innafor Jo mer lenken henger i løse luften ved lugs, jo tydeligere er indikasjonen på at klokken er for stor for håndleddet. Ellers har ofte lenker et "stivt" førsteledd som i praksis gir en forlengelse av log-to-lug, og da kan man kanskje knipe seg innafor med å skippe lenken til fordel for en føyelig rem: (På dette siste bildet ser man effekten av at mobilen er bar noen få cm fra klokken når bildet tas. Bezelen er 1,4 cm nærmere objektivet enn huden, og perspektivet gjør da at bezelens diameteren blir seende mye større ut ("spiser" seg inn på remmen) enn om bildet hadde vært tatt på større avstand.) *) Skal skrive litt om finn.no-kjøpet av den litt senere i tråden, det lærte jeg litt av, for å si det sånn ... Endret 27. oktober av a_aa Ryddet, og lagt til litt. 2 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober a_aa skrev (1 time siden): Jeg har omtrent samme omkrets som deg, og føler at 41-42 er stort sett er innafor Jepp, enig. I mitt hode er den viktigste faktoren bredden på håndleddet - den henger nok tett sammen med omkretsen, men jeg tipper det kan være litt variasjon. Bredt håndledd = tåler høy lug-to-lug før man er på grensen. Men enkelte typer klokker kan pushes tettere mot grensen enn andre, typisk bør vel en dressklokke holdes godt innafor, mens en diver kan dras til (litt over) grensen ? Eventuelt kan man knipse et bilde langs underarmen. Her er min underarm med en Helm Vanuatu Titanum *) i enden, den har 42 mm kasse, 43 mm bezel og lug-to-lug er 50 mm: Som man ser, ligger lenke-leddene inntil huden og fortsetter på skrå ut som en fortsettelse av lugs. Dermed sier jeg at denne klokken er innafor Jo mer lenken henger i løse luften ved lugs, jo tydeligere er indikasjonen på at klokken er for stor for håndleddet. Ellers har ofte lenker et "stivt" førsteledd som i praksis gir en forlengelse av log-to-lug, og da kan man kanskje knipe seg innafor med å skippe lenken til fordel for en føyelig rem: (På dette siste bildet ser man effekten av at mobilen er bar noen få cm fra klokken når bildet tas. Bezelen er 1,4 cm nærmere objektivet enn huden, og perspektivet gjør da at bezelens diameteren blir seende mye større ut ("spiser" seg inn på remmen) enn om bildet hadde vært tatt på større avstand.) *) Skal skrive litt om finn.no-kjøpet av den litt senere i tråden, det lærte jeg litt av, for å si det sånn ... Vakker klokke, og kjempetøff lær rem på den nederste. 1 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober Glemte å nevne en vesentlig ting vedrørende klokkestørrelser: Det er også en mote-faktor her. Hva som som oppfattes som korrekt størrelse er avhengig av tid og sted For 60 år siden var klokker over 38 mm ikke veldig vanlige, og kvinner i oversized dress enda mer uvanlige. Vi har nå mye større variasjon å velge blant, og står friere til å utvikle vår egen smak og stil - og vil man ha en oversized klokke på hånden, så sier i alle fall jeg: Bra for deg! 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober (endret) a_aa skrev (25 minutter siden): Glemte å nevne en vesentlig ting vedrørende klokkestørrelser: Det er også en mote-faktor her. Hva som som oppfattes som korrekt størrelse er avhengig av tid og sted For 60 år siden var klokker over 38 mm ikke veldig vanlige, og kvinner i oversized dress enda mer uvanlige. Vi har nå mye større variasjon å velge blant, og står friere til å utvikle vår egen smak og stil - og vil man ha en oversized klokke på hånden, så sier i alle fall jeg: Bra for deg! Jeg sier ja takk til variasjon, jeg synes svære G-Shock kan være kult og sporty, men små dressklokker med lær-rem er også kjekt å ha. En dykkeklokke skal jo være litt stor og helst med fin dreibar bezel. Størrelsen har vel også med å gjøre at den tåler trykk... Endret 27. oktober av Gouldfan Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober Har Colin Farrell lånt klokka til kona? Det funker i så fall overraskende bra Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober flamethower1234 skrev (På 17.10.2024 den 10:28 PM): Pen og stilren klokke Jeg kan ikke akkurat si meg ening i at en slik klokke som avviker så mye fra et tradisjonelt klokkedesign med vanlig rund urskive kan kalles for stilren. Men så liker ikke jeg verken Nautilus eller Royal Oak heller da 😊 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober Om man ikke likte Nautilus (som jeg godt kan skjønne), så må den vel uansett ha steget litt i gradene etter lanseringen av Cubitus. Evt. ødelagt Nautilus helt, siden det bare er en råkopi? 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 4. november Rapporter Del Skrevet 4. november Førpris på 14K? https://www.ditur.no/stuhrling-aquadiver-883h-02 Urverket selger den til 4K uten tilbud🤣 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet torsdag kl 18:29 Rapporter Del Skrevet torsdag kl 18:29 (endret) Gouldfan skrev (På 14.8.2024 den 7:14 PM): Har litt lyst på denne, også Solar, men usikker på om den har negativt display. https://www.tradeinn.com/dressinn/sv/casio-g-shock-gx-56mf-1er-klocka/141287694/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=144833691&country=se&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwq_G1BhCSARIsACc7Nxos03AvjOnfl8EN5BKUymmRKo9gH0yKeyR68LlhnnECtQ8VLC9-ZQMaAn3IEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Jeg tjuvkikket litt på klokken i boksen idag, for å se at den funker. I mitt lys her så er det negative displayet mindre synlig enn på bildet, og resten av fargene er også mer dempet. Dette er nok noe jeg venner meg til akkurat som med den Sorte og sølvgrå Gsquad G-Shock med blåtann som jeg nå synes er veldig tydelig med unntak i mørket. Men for folk med svakt syn så er nok denne litt vanskelig, men jeg ser dårlig og har vent meg til negativt display uten problemer. Endret torsdag kl 18:30 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå