Gå til innhold

Ny datamaskin til Warlords of Draenor

Gjest Slettet+512

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+512

Hei. Ser på mulighetene for å kjøpe ny datamaskin til Warlords of Draenor kommer ut i slutten av året. Har ikke bygd stasjonær PC siden 2006, så kunnskaper iht. hva som er bra og ikke kan vel diskuteres. Setter grensen på opp til 11 000,- i første omgang, men hold det gjerne et godt stykke under dette. Minner om at den skal kun brukes til Warlords of Draenor på maks innstillinger og uten noen særlig form for FPS-drop.

Trenger ikke mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å bruke 11 000 for å spille WoW. Finn deg et ATX kabinett og et LGA 1150 Z97 hovedkort og kjøp i7-4770k, GTX 770 og 8-16GB 1600MHz RAM, så har du en bra PC. Velg en strømforsyning med 80+ gold vertifisering og rundt 650W, så har du en bra PC for pengene. Klarer du ikke det, så kan jeg lage en handleliste for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

La til det du sa, pluss en 250GB SSD, og da kom jeg opp på 10 219,- uten skjerm. Synes ikke det var så alt for langt under 11 000,-? Du må gjerne lage en handleliste for meg slik at jeg kan få se hvilke valg du ville gjort. Nå la jeg jo bare til delene 'roughly' for å se ca. pris.

post-356650-0-87964900-1403432187_thumb.png

Endret av Slettet+512
Lenke til kommentar

Oi, trodde det skulle bli litt billigere. Vil du spare litt penger kan du gå ned til i5-4670k, 8GB RAM og kanskje et litt billigere kabinett. Vil du spare enda mer kan du gå ned til GTX 760 eller R9 280. Anbefaler forresten en HDD i tillegg til SSD-en. HDD er billig, og du kan få 1TB til 500-600kr.

Hvis du trenger skjerm i tillegg, så har BenQ en del billige gaming-skjermer. BenQ GW2450HM for eksempel.

EDIT: Det er søndagssalg på komplett. Anbefaler å sjekke ut prisene der før du bestiller noe. https://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=11785&utm_source=sosmed&utm_medium=facebook&utm_content=post2206&utm_campaign=sondagskupp

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Blir nok nykjøp, har ikke kjøpt stasjonær datamaskin på snart 9 år, da vil jeg gjerne ha ny-følelsen og sette den sammen selv.

Lenke til kommentar

Blir nok nykjøp, har ikke kjøpt stasjonær datamaskin på snart 9 år, da vil jeg gjerne ha ny-følelsen og sette den sammen selv.

Skjønner :p Da er det nok best å vente til høsten ja, da vil nok prisene på Haswell/Refresh senket litt.

Lenke til kommentar

-4690K

-Asrock z97 fatality killer

-8 eller 16GB 2400mhz ram

-AMD 290 skjermkort

-ca 650-700w psu

-Crucial mx100 256/512GB ssd

Dette blir da min type budsjett gamer vinner.

Skjønner :p Da er det nok best å vente til høsten ja, da vil nok prisene på Haswell/Refresh senket litt.

Prisen på haswell refresh synker ikkje :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...