vikas Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Har Tab'en som verktøy i forbindelse med transport i en lastebil. Ønsker å sette opp et kamera i lasterommet via wifi, lar dette seg gjøre uten en router, eller andre "mellomledd" ? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) Jeg har brukt tinyCam monitor pro app på HTC One. Tips: Pass på å kjøpe et ip kamera med åpen standard på stream. tinyCam har ferdig setup på mange ulike kamera. Ellers lar det seg konfigurere manuelt. Endret 22. juni 2014 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
vikas Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Takker for svar, så da lar ideen min seg gjennomføre uten noe annet en bare et ip kamera.....? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Selv om IP wifi camera med widi ikke må være avhengig av et IP nettverk (trådløst eller kablet) vil jeg tro du trenger det for å få det satt opp første gang mellom tabletten din og kamera. Men mulig jeg tar feil. Hvis du skal ha video stream direkte til din Samsung tablet så er beste tipset et Samdung smartcam ip kamera med wifi direct. http://www.wi-fi.org/discover-wi-fi/wi-fi-direct Om ikke må du muligens ha en ruter i lastebilen hvor du lager et trådløst nett som både kamera og tablet er tilkoplet. Ice net mobilt bredbånds ruter f.eks Da kan du også få opptak lagret ute i skyen og aksessere kamera remote ifra over internett og benytte alarm og motion detektor med notifisering over internett til der du måtte være. Lenke til kommentar
vikas Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Ok, er ikke behov for å ta inn bildet fra kamera annet sted enn på tab'en i lastebilen, men vurderer også et ryggekamera med samme system, da får jeg Google litt. Takker for svar Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Et annet alternativ kan jo være webkamera (USB ledning om du har mulighet for dette). Noe rimligere vil jeg tippe. Lenke til kommentar
vikas Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) Tab en har nok ikke uSb. Endret 22. juni 2014 av vikas Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Hva med gopro kamera? Der kan du ha "live" feed fra via wifi. trenger ingen mellomledd. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Støtter den usb on the go? Isåfall google det, så får du overgang med "vanlig" usb tilkobling Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Tab en har nok ikke uSb. joda. bare bruk en "OTG Y" kabel. Da kan du koble på en USB hub i tillegg, så hive på mange dingser .. Lenke til kommentar
vikas Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/SMT525NZWANEE/samsung-galaxy-tab-pro-10-1-4g-16-gb-hvit Vet ikke om den støtter slik uSb. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/SMT525NZWANEE/samsung-galaxy-tab-pro-10-1-4g-16-gb-hvit Vet ikke om den støtter slik uSb. Skal fungere det. The Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 also supports USB-on-the-go, but you will need to buy an additional adapter for that. The tablet can work with USB storage, USB mice and keyboards. Of course, you can always hook up a Bluetooth mouse or keyboard to the slate without relying on the cable connection. Men jeg er litt usikker på om man må roote nettbrettet for webcam, eller om man ikke trenger det. Isåfall er det nok like greit med et kamera som oppretter en WiFi sone som du kan koble deg opp mot. Mindre dill Lenke til kommentar
vikas Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Ham, hvordan finner jeg ut det da mon tro....... ? Lenke til kommentar
vikas Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Hadde faktisk en slik otg kabel liggende, men skjer ingenting når jeg kobler denne til med et uSb endoscope kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå