Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig rekkevidde på Asus wl-500g access punkt, tips?

Anbefalte innlegg

Sitter med en 500g, som endelig funker etter oppgradert firmware. Men rekkevidden er etter min mening elendig. Greit at jeg aldri har satt opp WLAN før, men at signalet blir borte hvis det står et menneske imellom når det er 6 meter mellom AP og klient, synes jeg er dårlig.

Har derfor faktisk planer om å bytte til et annet merke. Det må finnes noe som har bedre rekkevidde enn det her. En 7 meters kabel hadde liksom vært billigere. Å sette det mellom avstengte rom fungerer muligens ikke i det hele tatt.

Noen som vet om et 802.11g access punkt med innebygget switch og GOD rekkevidde? Fortrinnsvis som selges av Komplett, da jeg har tenkt å bytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med samme AP som deg og testet nå og gikk ut av huset og 60 meter nedover veien. Begynte først da å få dårligere signal men hadde ikke mistet det (1-2 streker av 5).

Kan være at AP'n er sær på kort, hva slags kort bruker du i PC'n? Jeg bruker Asus WL-100g kort.

--Vega

Lenke til kommentar

Sitter med et SMC kort som ellers virker veldig bra. Veldig ålreit software som følger med - brukervennlig.

Men det er jo mulig det har noe å si på rekkevidden, aner ikke. Har ikke hørt noe negativt om kortet ihvertfall.

Måtte du oppdatere firmware på 500g'en for at den skulle fungere i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis deler internett med en D-link trådløs router (husker ikke nummer, men det er ikke mange å velge mellom) og et D-link trådløst usb-nettverkskort, dwl-100. Mange disser D-link fordi de selger det på elkjøp (pluss at det er nesten umulig å mekke kabler til produktene deres på egen hånd), men disse produktene fra D-link var faktisk plugg og play etter min erfaring. Ingen problemer med hardware eller oppsett.

Avstanden mellom meg og han jeg deler med er forøvrig ca 100 meter uten hinder (betong, vinduer eller annet rusk), men vi var nødt til å plassere antennene utendørs. Kan altså anbefale d-link hvis du skulle bestemme deg for å skifte merke...

Glemte forresten at komplett ikke fører d-link, uten at jeg vet hvorfor.

Da var ikke innlegget mitt til så mye hjelp allikevel...

Lenke til kommentar

JEg maa dele samme syn som han over meg med D-Link.

D-Link funker faktisk utrolig bra maa jeg si, selv om vi kunne hadde en gammel D-Link som kun stotter 11Mbit, men avstanden var rundt 200m og vi brukte en omni-directional antenne hus han (ligner paa en stav) og en directional antenne hos meg (ligner paa en vanlig TV antenne nesten).

Du sier at du stod rett forran AP eller hva? JEg har en mistanke om at det er det som kan blokkere signalet, det blir vel noe av det samme prinsippet med en dusj, hvis du bruker haanden helt oppe i dusj-hode og blokkerer vannet saa kan det ikke spre seg noe serlig, derimot hvis du prover aa blokkere dusj-vannet 1m ifra dusjhode saa ser du at det fremdeles kommer mye vann som sprer seg rundt (hvis du skjonner hva jeg mener).

Hvis AP'en du bruker har stotte for en ekstern antenne saa kan du jo kjope det og se om det funker, hvis ikke ville jeg ha byttet til D-Link eller et annet merke som faktisk duger litt.

MvH

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...