Gå til innhold

Multicom Cleovo P570 VM

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Multicom Cleovo P570VM laptop som er ca 6 mnd gammel som plutselig ikke vil boote. Jeg trodde selvfolgelig at det maatte vaere HHD som har sluttet aa virke men siden jeg har en eldre pc fra samme leverandor saa byttet jeg ssd fra den - bootet helt fint men slo seg plutselig av etter et par minutter og naar jeg provde aa starte igjen saa skjer det ingenting.

Jeg har byttet tilbake til den originale HDD (240 GB SSD) og det samme skjedde her - bootet helt fint for den plutselig stoppet igjen. Naa vil maskinen ikke boote i det hele tatt - viser tastatur lys for ca et minutt og saa begynner den paa en ny boot og der blir den staaende uten at hdd lyset lyser i det hele tatt. Kan forovrig ikke koome meg inn paa boot oppsett engang.

Kan noen gi meg ide om hva som kan ha skjedd ? Beklager manglende norske bokstaver men er i utlandet det meste av aaret og jeg har laant en laptop for aa prove aa lese hva problemet kan vaere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må prøve og komme deg inn i bios. Undersøk hvilken taste kombinasjon du trenger. Det er eneste måten du kan gjøre noe med problemet. Slå av turboboost på cpu Så ikke cpu går opp på max hastighet under oppstart.(hvis det er temp problemer eller lignende) Hvis du bruker windows 8-8.1 er det ikke like lett som før og starte opp windows i sikker modus. Jeg har laget en reg endring i windows, Så jeg har et par sek under oppstart av maskinen der jeg har muligheten til og starte opp der. Microsoft har gjort det slik att du bør bare ha problemer når du er inne i operativsystemet, for derfra er det lett og komme til sikker modus "-)

Endret av papusan
Lenke til kommentar

Du må prøve og komme deg inn i bios. Undersøk hvilken taste kombinasjon du trenger. Det er eneste måten du kan gjøre noe med problemet. Slå av turboboost på cpu Så ikke cpu går opp på max hastighet under oppstart.(hvis det er temp problemer eller lignende) Hvis du bruker windows 8-8.1 er det ikke like lett som før og starte opp windows i sikker modus. Jeg har laget en reg endring i windows, Så jeg har et par sek under oppstart av maskinen der jeg har muligheten til og starte opp der. Microsoft har gjort det slik att du bør bare ha problemer når du er inne i operativsystemet, for derfra er det lett og komme til sikker modus "-)

Takk for svar

Hva gjor jeg hvis jeg klarer aa komme inn i BIOS ? Bruker forovrig Norton 360 og har ikke vaert plaget med virus men det er kanskje noe som Norton ikke har klart aa fange opp ?

Kan ikke skjonne at det er temperatur som er problemet - viftene gaar knapt bortsett fra hvis jeg spiller.

Lenke til kommentar

Har du noen ganger sjekket temperaturen på maskinen din? Kommer du inn i bios ?

Kommer du deg inn i bios så er det mest sannsynlig IKKE maskinvare problemer. Selv om du byttet hdd med en annen med Windows, så er det ikke sikkert de er satt opp like dan i bios oppsettet. Foreslår at du kan prøve legge inn Windows på en gammel hdd med maskinen hvis du har. Da for du bekreftet om det er maskinvare problemer du har Eller ikke. Det er greit og få bekreftet dette før du ringer en reparatør. Hardisker er kjempe billig i dag, så kjøp deg en. Det er mange som speiler en disk med en ren innstallasjon av Windows i reserve. Da er det bare og bytte om. Så kan det være att du kan komme deg inn i den gamle disken, Hvis du kobler den inn som en usb disk for og redde det du har av filer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...