Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl / sdsl / shdsl og linje lengde

Anbefalte innlegg

Jeg bor 3525 meter fra telefon sentralen min, og det er en lang linje lengde, Og ettersom jeg har lyst på en rask linje så er det ufint med så lang linje lengde vil jeg tro... Jeg tenkte på 2048 / 448 adsl i fra kvalito.. tror dere jeg vil få problemer med den linja? , med tanke på min linje lengde ? Er ikke så hypp på noe lavere linje, men litt tap på linja , det takler jeg ettersom jeg bor langt unna sentralen....

Noen andre her som har samme problemet som meg og har no svar på dette ?

Takker på forhånd for alle svar

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror dere jeg vil få problemer med den linja? , med tanke på min linje lengde ? Er ikke så hypp på noe lavere linje, men litt tap på linja , det takler jeg ettersom jeg bor langt unna sentralen....

Hva sier kapaks om linja da?

hvilken hastighetsklasse får den OK på der?

Dette burde da ISP kunne fortelle deg.

Lenke til kommentar

Det er veldig avhenig av av kobber kvalitet på linjen din, samt tykkelse (0,4mm eller 0,6mm) og evt annet støy i samme linje bundle.

Men jeg har en linje fra firstmile og min linjelengde er ca 4700 meter jeg får 1200/512 på den linja. Dog det er en del støy i deler av frekvensen området, en annen på ca samme lengde har mye mere ned hastighet, men mindre opp pga støy i en annen del av frekvens området.

Så det finnes ingen fasit svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Hei , takker for alle svar ;)

Når det gjelder linja mi, så ble en helt ny linje " isdn " lagt opp til meg for 2.5 år sia , pga den som var før var råtten. Så alt er nytt i fra sentralen når det gjelder linja.

dette er saxa fra kapaks:

Merknad  

Linjen har produktet ISDN GT  

Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet  

Mulig produktklasse: ADSL 1024/384  

Produktinformasjon  

Søkt produkt: : ADSL-PREMIUM  

Mulig produktklasse: ADSL 384/256  

Mulig produktklasse: ADSL 640/256  

Men seriøst, må vell gå ann å ha 2048/448 for det ?

Lenke til kommentar

Ifølge kapaks så har ikke Telenor DSLAM i den sentralen og de må evt tverrkoble linjen din til en annen sentral da blir det fort en del meter ekstra, vi snakker noen tusen her.

Men kan du få ADSL i heletatt, kapaks svaret ser litt diffust ut for meg, men jeg bruker ikke den ADSL søkefunksjonen så litt utsikker på hvordan man skal tolke svarene.

Lenke til kommentar

Men seriøst, må vell gå ann å ha 2048/448 for det ?

Det tyder på at du ikke har den beste form for linje i og med du fikk 1024 som maks.

heh..

Linja mi er jo 2.5år gammal og helt ny opplagt i fra sentralen.. problemet er linje lengde på 3525 meter...

Lenke til kommentar

heh..

Linja mi er jo 2.5år gammal og helt ny opplagt i fra sentralen.. problemet er linje lengde på 3525 meter...

Tror jeg ikke, da hadde de brukt 0.6 eller bedre og du skulle fått godkjent på 2048.

Mener du seriøst at de har strekt totalt ny kabel fra sentralen og inn til veggen din?

Lenke til kommentar

heh..

Tror jeg ikke, da hadde de brukt 0.6 eller bedre og du skulle fått godkjent på 2048.

Mener du seriøst at de har strekt totalt ny kabel fra sentralen og inn til veggen din?

Ja for ******... tror du jeg er dum som sitter her å juger eller ?

Bravida la opp HELT ny linje til meg for 2.5år siden fra telefonsentralen og inn i veggen....

Lenke til kommentar

Ja for kjøss... tror du jeg er dum som sitter her å juger eller ?

Bravida la opp HELT ny linje til meg for 2.5år siden fra telefonsentralen og inn i veggen....

Da er det jo rart at du ikke får bedre på kapaks, hadde jeg hatt telefonnummeret ditt hadde jeg kunnet sjekke litt og sett om det var 0.6 hele veien eller om det gikk noen meter i 0.4 kabel.

Lenke til kommentar

JPT: sentralen er ikke oppgradert til adsl / sdsl før 1 november i år.... men har planer om å bestille snart lixom..derfor jeg samler info nå... er jo ikke no vits å bestille om jeg ikke kan få det jeg har lyst på lixom

Og dette sa meg ikke stort:

Det er fullt mulig du allerede er tverkoblet og da er det stor mulighet for at en del av linja har 0,4 kobber.

agvg Da er det jo rart at du ikke får bedre på kapaks, hadde jeg hatt telefonnummeret ditt hadde jeg kunnet sjekke litt og sett om det var 0.6 hele veien eller om det gikk noen meter i 0.4 kabel.

jaha.. ossen får du sjekket det og hvor lixom?

Lenke til kommentar
Merknad

Linjelengde sentral-endefordeler er for lang: 5641 meter

Linjen går via utjevningskabel eller kabel med restriksjon for produktet.

Linjen har produktet ISDN GT

Total linjelengde inkludert inntak: 5705 meter

Lengde på inntak: 64 meter

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller h½yere

Fabrikat på utstyr: NOKI8

Så her er det bare å gi opp hvis adsl blir tilgjengelig her? Ikke mulighet for å få noe ut av det? F.eks. 400/128 adsl eller noe.. Noen erfaringer med så lang linjeavstand og adsl?

Lenke til kommentar

Så her er det bare å gi opp hvis adsl blir tilgjengelig her? Ikke mulighet for å få noe ut av det? F.eks. 400/128 adsl eller noe.. Noen erfaringer med så lang linjeavstand og adsl?

I dag og med Telenor Netwoks som leverandør er det nok umulig, dog kan det hende at det finnes muligheter men i de fleste tilfellene er dette den triste sannheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...