Studentitude Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Hei! Har fullført bachelor og skal videre på master i økonomi og administrasjon. Snittet er for lavt til å komme inn på NHH og muligens HIST. Hva ville dere foretrukket av UIN, UIA og UMB? Vet at det faglige tilbudet er av relativt samme kvalitet, så da går det mest på hvordan det er sosialt og alle faktorer rundt studietiden. Noen med erfaringer fra disse plassene som kan si hvordan det er å bo og studere i hhv. Tromsø, Ås og Kristiansand? Er fra Vestlandet og har ikke vært på noen av disse plassene før. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) I Tromsø er det vanskelig å få seg en plass å bo. Samme styre hvert eneste år om studenter som drar fra byen fordi de ikke hadde tak over hodet. Så her må du være TIDLIG ute. Bortsett fra det syns jeg personlig at universitetet er en fin plass å studerere. Hvis du har bil kan jeg legge til at dersom du kommer etter klokken 08:30 kan du få store problemer med å finne parkeringsplass Endret 22. juni 2014 av Nickless Lenke til kommentar
Student8888 Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 har studert øk/ad master i Ås og det er helt topp. Studentmiljøet er kjempebra, og dette merker du spesielt godt hvis du bosetter deg i år og tar del i "bobla". Studiemessig kan du omtrent sette sammen din egen profil, ettersom det er svært få obligatoriske fag. i tillegg kan du velge blokkfag i aug, jan og juni, slik at du kan ha mye fri om høsten/våren, eller droppa blokk og ha fri hele jan, juni og august. ikke noe problem med verken bolig elller parkering, og kort vei til oslo. Mange velger forøvrig å bo i oslo. Lenke til kommentar
Studentitude Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 Takk for svar! Har fått tilbud om bolig på Pentagon, men kan ikke si ja til den plassen da eg ikke har bestemt meg for hvor eg skal ta master. Syns det er dumt at en må signere innen 48 timer når en heller ikke har fått svar på søknader enda. Har hørt mye bra om Ås, så vurderer det sterkt. Tror du (student8888) at det vil være mulig for meg å få studentbolig i Ås om eg ikke signerer nå, men heller søker på nytt slik at eg kan bestemme meg senere? Eller vil eg da være for seint ute i søknadsprosessen? Er viktig for meg å få plass der andre studenter bor, slik at eg kan komme tett på studentmiljøet. Kjenner ingen som studerer der eller bor i nærheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå