PSV Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette. Har lest rundt for å prøve å finne en løsning i hele dag, men jeg må rett og slett gi opp og spør om det er noen her som kan hjelpe meg. Har installert Windows 7 Ultimate på en splitter ny Intel NUC D54250WYK, og alt fungerer nå bortsett fra internett. Har installert alle drivere som man skulle tro var påkrevd, og alt av IP-adresser står naturligvis på "Automatisk". Har også forsøkt å sette kabel rett i router, men det fungerer heller ikke. Legger ved screencap av ipconfig og tilkoblingsdetaljer. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Ruteren din har ikke delt ut adresse til NUc-en, eller NUC-en har ikke spurt. Det der er en autogenerert adresse fra NUC-en selv. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Jepp, enten gir ikke routeren ut en IP addresse til Intel beistet ditt, eller så spør den ikke, den 169 addressen du ser der er en Microsoft type ubrukelig IP som benyttes om DHCP ikke er helt godt i nettverket. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Har installert alle drivere som man skulle tro var påkrevd...Her er lurt å vite og ikke tro... Har du installert chipset-drivere og LAN-drivere? Har du noen gule varsler i Enhetsbehandling? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Alternativt kan du peise på å sette en fast IP å se om det hele funker, har en switch selv om plent nekter å ta sin IP over DHCP, så denne kjører statisk (Netgear GS724T) Lenke til kommentar
PSV Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Har installert alle drivere som man skulle tro var påkrevd... Her er lurt å vite og ikke tro... Har du installert chipset-drivere og LAN-drivere? Har du noen gule varsler i Enhetsbehandling? Har ingen varsler nei, og har installert alle de riktige driverne herfra. Alt fungerer strålende bortsett fra denne lille saken her. Hvor finner jeg det som jeg evt. skal sette inn som statisk IP isåfall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå