Thomie Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Hei. Jeg skal bytte harddisken i min MBP til en ny SSD disk, og trenger hjelp til hvordan jeg får installert OS X på den nye disken, Jeg har ikke en DVD med OS X, men har en ekstern harddisk samt en minnepinne (8gb). Kan jeg på noen måte få lagt inn installasjonen på en av disse, slik at maskinen booter på den og installerer operativssytemet derfra? Takk for bidrag! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 http://betanews.com/2014/03/07/how-to-create-a-bootable-os-x-10-9-mavericks-usb-drive/ Eller bruk internet recovery, hvis du ikke har noe imot å laste ned Mavericks fra Apple sine servere. https://www.apple.com/osx/recovery/ 1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Klon disken din fra den gamle HDD til den nye SSD. Trenger da en SATA til USB konverter. Da vil det kun være å bytte diskene og du kan fortsette "der du slapp". Enkleste og tryggeste, da mister du ingenting. Er det for mye på HDD i forhold til SSD så får du et problem da.... Sikkerhetskopi til ekstern disk kan være god hjelp der. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Jeg er på vei til å bytte til SSD i min MBP mid 2012. Men jeg leser om at mange opplever viftestøy og vifter som går bananas pga innebygde sensorer i den originale HDD. Noen som har tenkt på dette? Lenke til kommentar
KLB Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Vil man merke noen forbedring vedr batteritid ved installsjon av ssd? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Snurredisken bruker allerede ganske lite strøm, så overgangen til SSD vil ikke forbedre batteritiden i noen særlig grad. Mest sannsynlig vil den ikke endres i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå