Gå til innhold

Er Samsungtlf overpriset i forhold til andre merker ?

JZA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med en Samsung SGH-300M i hånden og jeg må si at til å se på så oser den av stil og kvalitet. Men er litt skuffet over menyene og softwaren, så jeg hadde nok ikke kjøpt en slik telefon igjen.

Jeg gav 3500,- for denne telefonen.

Lenke til kommentar

merk:! dette er min mening så har ikke bry dere for mye om noe ikke faller i smak :smile:

Samsung har meget god kvalitet på produktene og de er ganske bra laget men softwaren kan mangle noe som andre ikke har (bluetooth?) samsung lages i magnesium og noen andre bra metaller (som jeg vet)

Nokia er overpriset fordi de selger så godt og fordi "alle" kjøper nokia, derfor kan nokia presse prisene laangt opp..

men nokia kvaliteten ligger ofte lavere både på software og hardware og hvor mye den "tåler" imot fall/sprut/skraping og støt...

siemens har for det meste meget god software på mobilene og mobilene tåler som regel en støyt men det kan av og til være litt manglende telefoner... (de kommer ofte litt sent på noen ting)

SE er som regel bra men jeg personlig synes at selve kvaliteten imot fall/sprut/skraping og støt osv. har blitt verre etter at sony kom med.. (at de ikke blir laget i metall er kanskje en grunn??)

Lenke til kommentar

Samsung er vel aldri de første på markedet, og heller ikke de billigste, i forhold til teknologien de setter i mobilen... Men de to Samsungene jeg har hatt har absolutt vært verdt den litt stive prisen. Man betaler jo for skikkelige skjermer (noe jeg synes er noe av det viktigste i en mobil) og kvalitetsfølelse når man holder dem og få feil.

Så, jeg vil egentlig ikke se at de er overpriset, fordi de leverer noe de andre ikke er like flinke til. Men i forhold til bare teknologien er de vel overpriset, ja

Lenke til kommentar

en ting man også burde ta i betraktning er at med samsung følger datakabel, handsfree og 2 batterier med... (gjorde ihvertfall på V200 og T100)... datakabel, handsfree og 1 batteri koster ganske mye hvis man skal kjøpe det løst.... blir ganske mange hundrelapper

Lenke til kommentar
en ting man også burde ta i betraktning er at med samsung følger datakabel, handsfree og 2 batterier med... (gjorde ihvertfall på V200 og T100)... datakabel, handsfree og 1 batteri koster ganske mye hvis man skal kjøpe det løst.... blir ganske mange hundrelapper

Grunnen til at det der 2 batt med, er at batt kapasiteten er sä därlig...sä da kompanserer de med et extra batt!!!

Fölger ikke med datakabel pä kommende modeller!!

Lenke til kommentar

Ok, endelig en diskusjon der man kan smelle noen harde fakta i bordet :p

Har sjekka mpx.no for batterikapasitet, går ut fra at de har riktige data på sine produkter:

Samsung SGH-V200:

Taletid: Opptil 5 t

Standby: Opptil 140 t

For Nokia 6610:

Taletid: 2 - 5t*

Standbytid: 150-300 t **

* opptil 3 t 45 min med handsfree høyttaler

** opptil 20 t radio + stereo headsett, opptil 8 t radio + handsfreehøyttaler

Dette burde jo være to sammenlignbare tlf. Eller? I så fall så gir i det minste Samsung en bedre angivelse av batterikapasitet enn nokia, men koster snaut 1000 kr mer (dette er priser uten abo).

Men nå skal det sies at 6610 er en plast-tlf og v200 er jo Matrix-tlf - så den 1000-lappen i forskjell er kanskje rettferdiggjort?

Lenke til kommentar

ikke 100% sannhet i det...

6610 er ikke en kameratelefon og derfor burde du heller ha sammenlignet v200 med 7250(i) eller 6220

V200:

Standard battery (slim type), Li-Ion 750 mAh 100 h - 120 h, talk time: 2 h 30 min - 4 h

Extended battery(normal), Li-Ion 900 mAh 120 h - 140 h, talk time: 3 h - 5 h

6220:

Standard battery, Li-Ion 850 mAh Up to 8 days ,talk time:2 h - 4 h

7250i

Standard battery, Li-Ion 720 mAh 150 - 300 h, talk time 2 - 5 h

den nye samsung e700 har veldig mye bedre standby tid, enn v200:

Standard battery, Li-Ion 780 mAh Up to 230 h, talk time: Up to 4 h

OBS: Husk på at samsungene har et brilliant 65000 fargers display å drive,De to nokiane har "bare" 4096 fargers display... dette svekker også batteri kapasitetn en del, OG itillegg har de 1 utvendig display..

vet at de slår seg av men alikevel...

Lenke til kommentar

Ja, grunnen til at batterikapasiteten er därlig pä samsung (hvertfall v200, t100 osv)

er at de har en skjerm som er veldig bra, men trekker mye ström.

At de har lagt ved et slim batteri og et vanlig batteri, ja, hva sä? Det er fremdeles fordi at de pröver ä kompensere litt pä baterikapasiteten.

Lenke til kommentar
Ja, grunnen til at batterikapasiteten er därlig pä samsung (hvertfall v200, t100 osv)

er at de har en skjerm som er veldig bra, men trekker mye ström.

At de har lagt ved et slim batteri og et vanlig batteri, ja, hva sä? Det er fremdeles fordi at de pröver ä kompensere litt pä baterikapasiteten.

Skal vi begynne å kritisere produsenter for å legge ved ekstrautstyr i prisen også nå?

Lenke til kommentar

enig med deg der, vær heller glad at du kan velge batteri (slim på fest og normal på reise :-) )

det er jo bare positivt...

ser at e700 selges bare med 1 batteri...

men det er jo litet og designet gjør det sikkert vanskelig å ha andre batterier som ikke blir utstikkende/"hulete"...

Lenke til kommentar

Skal vi begynne å kritisere produsenter for å legge ved ekstrautstyr i prisen også nå?

Hör nä her folkens!!!!! :grumpy: Samsung er SUPRE mobiler, min neste mobil bli sikkert en samsung! MEN: grunnen for at de har lagt ved 2 batterier pä de nä litt "eldre" modellene (i forhold ti e700 og e100 osv) er enten dere vil tro pä det eller ikke, fordi det er en baterikapasitet pä rundt 150 timer pr. batteri (litt mer med standard, litt mindre med slim) Og ä selge en telefon med ett batteri pä 150 timer, = svärt därlig batt kapasitet. Derfor: de legger ved 2. Og da er de fleste fornöyd med det. Og hvorfor er det bare 1 batteri pä E700? JO, fordi her har de klart ä produsere ett batteri som er godt med god kapasitet, selv om det säklart hadde värt kjekt med et i reserve, men - overflödig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...