arnov Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Hei! trenger hjelp til å finne en driver som fungerer til Dell C3765 DNF Skriver. Driver som jeg mangler / feil. er driver til Scanner USB tilkobling. har prøvd det meste som jeg kan komme på. Skriveren må være tilkoblet server med usb tilkobling for Scanner pga ett program som kjøres på server krever scanner funksjon må være USB tilkobling. Server kjører Win 2008 R2 Foundation SP1. Mvh Arne Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Hej Arne Du finder alle driverne til din Dell C3765dnf printer her: http://dell.to/1jIK50p Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
arnov Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Har prøvd i installere driver som jeg har funnet på Dell sin hjemmeside. Lastet og installert 3765_scan.zip driver til Scanner. men Windows server2008 vil ikke godta driver. Denne meldingen får jeg opp når jeg har installert driver. (NB: får ikke nå feilmelding under installasjon av driver). når jeg prøver å canne for hardware change får jeg denne meldingen etter scan: Device driver software was not successfull installed Dell C3765 DNF Color MFP Failed når jeg prøver å oppdatere driver får jeg denne meldingen: Windows has determined the driver software for Your Device is up to date. men har fortsatt feil og får ikke kontakt med Scanner via usb pga feil med scann driver. er det noen som har forslag til løsning? Mvh Arne Lenke til kommentar
arnov Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Her er mer info: Device status the Device is not configured correcty. (code 1) the installation failed because a function driver was not specisied for this Device instance driver info: Driver provider: Dell INC Driver Date: 05.11.2012 Install Error: the installation failed because a function driver was not specified for this Device instance. E0000219. Hardware ids: USB\VID_413C&PID_5640&REV_0100&MI_00 USB\VID_413C&PID_5640&MI_00 compatible ids: USB\Class_ff&SubClass_00&Prot_ffUSB\Class_ff&SubClass_00USB\Class_ff Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hej Arne Jeg har talt med vores tekniske support, og de fortæller mig, at "scan zip" ikke er nødvendig & at den eneste driver du behøver er "Dell 3765dnf Color MFP A01 application web package". Du finder den her: http://ftp.us.dell.com/Pages/Drivers/dell-c3765dnf.html Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
arnov Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Har fortsatt samme problemet driver til Scanner......noen flere forslag.....trenger hjelp Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hej Arne Ovenstående driver skulle være nok, til at få printerens funtioner til at fungere. Umiddelbart kunne det tyde på at der er opstået en fejl ved driver installationen, og jeg vil derfor råde dig til at prøve at af-installere driveren helt, for at hente den på ny. Af-installeringen sker via "Device manager". Du kan også prøve at opdatere printerens firmware, som du også finder under det tidligere sendte link. Hvis der stadig er problemer efter du har testet ovenstående, kan problemet skyldes en fejl i dit operativsystem, USB kablet eller selve printeren. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
arnov Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Hej Arne Ovenstående driver skulle være nok, til at få printerens funtioner til at fungere. Umiddelbart kunne det tyde på at der er opstået en fejl ved driver installationen, og jeg vil derfor råde dig til at prøve at af-installere driveren helt, for at hente den på ny. Af-installeringen sker via "Device manager". Du kan også prøve at opdatere printerens firmware, som du også finder under det tidligere sendte link. Hvis der stadig er problemer efter du har testet ovenstående, kan problemet skyldes en fejl i dit operativsystem, USB kablet eller selve printeren. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Har prøvd å avinstaller og installer driver mangeganger uten hell. Skriver og faks funger via USB. det er kun Scanner som ikke fungerer. for meg virker det som Windows server 2008 ikke godtar driver, Windows mener der er feil driver virker. Windows sier også att den har installert den beste driverne for Scanner, men fortsatt er det feil. henger det noe igjen i registre eller noe i den dur? trenger hjelp Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Hej igen Jeg går udfra at du også har opdateret selve firmwaren, som tidligere adviseret? Udfra manualen kan jeg se, at det anbefales at Firewall er slået fra under installeringen af drivers. Har du prøvet dette (se afsnit 10 i manualen): http://bit.ly/1lBeltY Der er også hjælp til løsninger af diverse scanningsproblemer på side 559 i manualen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
arnov Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Hei! firmwaren er oppdatert. har prøvd å slå av brannmur, antivirus, men får fortsatt samme feilmelding se vedlagt bilder i fil. har prøvd hjelp scann problemer uten å komme nå videre. Har prøvd å koble skriver opp i mot Windows 7 med USB og Ip der fungerer alt bra. i Windows server 2008R2 får jeg ikke kontakt med Scanner verken via IP eller USB samme driverfeil dukker opp? Kan noen fra Dell Support koble seg opp og se på Skriver / driver? Mvh Arne Dell Skriver.docx Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hej Arne Prøv at send mig dit servicetag & telefonnummer i en privat besked, så ser jeg om jeg kan få en agent fra vores tekniske support til at ringe dig op, og lave fejlsøgning via telefonen. På forhånd tak. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
arnov Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 Problemet ikke løst. med driver til Dell C3765. problemet løst med å kjøpe ny Scanner. (som i utgangspunktet er en dårlig og dyr løsning for meg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå