TheLittlePoet Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Hei, Jeg formaterte min Dell Dimension 9200 fra XP til WIN 7. Alt fungerer som det skal, bortsett fra at jeg ikke får lyd i høyttalerne mine (Logitech Z-2300). Disse var det lyd i når jeg hadde XP på maskinen. Jeg trodde jeg kanskje manglet en driver, men Dell sin automatiske driverkontroll mener at alt er som det skal. Har også prøvd å fjerne/legge til nåværende driver med andre drivere, uten hell. Den eneste feilmeldingen er (som dere ser av skjermdumpen) kode 28 under lydkontroller for multimedia. Noen som kan være behjelpelige med å finne en løsning på problemet? Mer info: Maskinvare-ID-er:HDAUDIO\FUNC_01&VEN_8384&DEV_7618&SUBSYS_00000100&REV_1002HDAUDIO\FUNC_01&VEN_8384&DEV_7618&SUBSYS_00000100 Jeg ser at plugginformasjon er markert med en svart sirkel (ikke grønn). Jeg har prøvd å koble til stereohøyttalere og 5.1 til både grønn og svart, uten hell. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 (endret) Ser ut som SPDIF utgangen (optisk) fungerer. Men det hjelper ikke når Z-2300 kun har aux. Prøv lyddrivere og programvaren du finer her: http://ftp.dell.com/Pages/Drivers/dimension-9200-all.html#Audio Det er filene som er myntet på Vista 64 bit som er interessante i første omgang. Om du ikke får åpnet installasjon med beskjed om inkompatibelt OS så høyreklikk installasjonsfil (setup.exe) og naviger til dette bildet og sett kompatibilitet til Windows Vista. EDIT: Det kan hjelpe å oppdatere biosen til 2.5.3 om den ikke allerede er på den versjonen. Endret 21. juni 2014 av Thor. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Er det en Service Tag på maskinen? Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Hej TheLittlePoet Dimension 9200 er ikke umiddelbart fundet kompatibel med Windows 7 i vores egne tests. Du kan finde listen over alle systemer der er kompatible med Windows 7 her: http://dell.to/1ip8ygn Du kan prøve at hente lyd-driver til Vista, for at se om det virker, men jeg kan beklageligvis ikke garantere noget. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Takk for svar, alle sammen! Dette så ikke ut som noen enkel sak. Jeg har prøvd å installere forskjellige drivere, uten hell. Jeg har den eldste versjonen av BIOS, men det virker ikke ut som det er "bare bare" å flashe denne. Kanskje jeg blir nødt til å installere vista i stedet... :S Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Det kan være verdt å forsøke Realtek's High Definition Audio Codecs: http://www.realtek.com.tw/downloads/ Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Problemet ditt skulle blitt løst ved at du kjørte lyddriverne i kompatibel modus for XP, når du opererer i W7.Da skulle alt fungere som om du faktisk kjørte XP. Og i XP fungerte jo alt, i følge deg.MvhBmOnline Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Vista driverne skal også virke i Windows 7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå