Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop går inn i "hvilemodus" når den føler for det.

Anbefalte innlegg

Jeg har en acer laptop som jeg nylig har formatert med windows 7 ultimate (legit).

Og den fungerer som den skal og alt er vel og bra, helt til den får en svar skjerm. Og etter rundt 20 minutters tid så forsvinner denne og den er akkurat der den var når skjermen ble sort.

Det skjer ikke på noe spesielt tidspunkt eller med faste intervaller, men plutselig bare stopper alt litt opp og den blir sort.

Er det noen som har noe peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer dette mens du bruker maskinen er det noe som ikke stemmer. Men ellers så er det helt normalt ettersom den har strømstyringsinnstillinger som

Når du sier det skjer ca 20 minutter etter svart skjerm er det nok fordi maskinen ikke er i bruk av noen. Da vil den, med noen unntak, som mens du ser videoer gå over til dvalemodus. Selv om den spiller musikk.

Det du kan gjøre da er og åpne strømstyring. Dette gjør du ved å trykke start og skriver enten strømalternativer eller power options i søkefeltet.

Herfra kan du bestemme når skjermen skal slåes av, når maskinen går i dvale og mye mer.

Lenke til kommentar

En gammel Acer maskin ja, stemmer. Er veldig usikker på hvilken modell, men den er nok rundt 5 år. (min mor bruker den kun til nettsurfing) Eneste jeg gjør for å få bilde tilbake er å gjøre det samme som om man skulle hatt en skjermbeskytter.

Dette skjer MENS jeg sitter inne på nettet og bruker mus og taster aktivt, så den burde jo ikke gå inn i dvalemodus når den registrerer aktivitet.

Lenke til kommentar

Har ingen løsning . Til det så er det for lite informasjon.

Men noen ting du bør konsentrere deg om :

Har du installert "alle" drivere fra Acer ?

Hvilke har du ikke installert ?

Installer det som "mangler".

Gå igjennom powerplan / strøm styring avansert (sett først til maximum performance) og kjør laptoppen på strøm (ikke batteri)

Sjekk nøye alle timers for dvale , standby , turn off , save power , display off , brightness . i alle seksjoner.

Lenke til kommentar

En gammel Acer maskin ja, stemmer. Er veldig usikker på hvilken modell, men den er nok rundt 5 år. (min mor bruker den kun til nettsurfing) Eneste jeg gjør for å få bilde tilbake er å gjøre det samme som om man skulle hatt en skjermbeskytter.

Dette skjer MENS jeg sitter inne på nettet og bruker mus og taster aktivt, så den burde jo ikke gå inn i dvalemodus når den registrerer aktivitet.

Jeg har en sånn også.

Jeg tok en re-installasjon (det er enkelt på de maskinene), og nå kjører fruen facebook og leser kommunens PDF - filer så det griner.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Da har jeg klart å rive min mor ut av kabalens verden og funnet ut at det er en Aspire 5810T.

Det er en gammel traver og jeg begynner å lure på om jeg rett og slett må installere vista på den.

Det var vista på den før, og driverene jeg fant er fra rundt 2009, og windows 7 kom vel ikke ut før slutten av 2009, og de fleste var "VISTA" markert i nedlastnings filen.

Jeg har vel en gammel vista cd liggende en plass og skal prøve med den. Virker som om touchpad driverene til acer'n ikke var så veldig gira på å samarbeide med W7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...