Gå til innhold

iPod er låst trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Har en ipod touch som er låst, så står koble til itunes, går ikke fordi det kommer opp feilmelding om at jeg må låse opp ipoden først. HVORDAN SKAL JEG ÅPNE DEN NÅR DET STÅR JEG MÅ KOBLE TIL ITUNES FØRST?!?!?

Prøvd MANGE ganger på sidene og søkt det opp men får det ikke til hvor mange ganger jeg prøver eller hva jeg gjør, så håper jeg kan få noe konkret hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det går med den "oppskriften" man bruker for iPhone: Holde Hjemknappen og Av/På knappen inne samtidig en god stund....

Prøvd det mange ganger, gjorde det akkurat før jeg skrev tråden, den bare slo seg på igjen helt normalt, reagerte ikke.

Lenke til kommentar

Slå den av, og koble den til iTunes mens du holder hjemknappen inne.

Da kommer du inn i DFU modus (recovery mode) og den eneste du får gjort er og gjenopprette.

Use recovery mode

Follow these steps if you never synced your device with iTunes, if you don't have Find My iPhone set up, or if you can't get to your own computer. You'll need to put your device in recovery mode, which will erase the device and its passcode. Then you'll restore your device as new or from a backup.

• Disconnect all cables from your device.
  • Turn off your device.
  • Press and hold the Home button. While holding the Home button, connect your device to iTunes. If your device doesn't turn on automatically, turn it on.
  • Continue holding the Home button until you see the Connect to iTunes screen.
  • iTunes will alert you that it has detected a device in recovery mode.
  • Click OK, then restore the device.

Kilde:http://support.apple.com/kb/ht1212#recoverymode

Har du iOS7+ og aktivert Finn iPod vil du måtte taste inn Apple ID passord for å aktivere den etter prosessen er ferdig.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Slå den av, og koble den til iTunes mens du holder hjemknappen inne.

Da kommer du inn i DFU modus (recovery mode) og den eneste du får gjort er og gjenopprette.

Use recovery mode

Follow these steps if you never synced your device with iTunes, if you don't have Find My iPhone set up, or if you can't get to your own computer. You'll need to put your device in recovery mode, which will erase the device and its passcode. Then you'll restore your device as new or from a backup.

• Disconnect all cables from your device.
  • Turn off your device.
  • Press and hold the Home button. While holding the Home button, connect your device to iTunes. If your device doesn't turn on automatically, turn it on.
  • Continue holding the Home button until you see the Connect to iTunes screen.
  • iTunes will alert you that it has detected a device in recovery mode.
  • Click OK, then restore the device.

Kilde:http://support.apple.com/kb/ht1212#recoverymode

Har du iOS7+ og aktivert Finn iPod vil du måtte taste inn Apple ID passord for å aktivere den etter prosessen er ferdig.

Prøvd det men funker ikke...

Lenke til kommentar

Stikk innom en apple forhandler, har en del programvare som privatpersoner ikke har tilgang til. De kan låse den opp, men da må du kunne bevise at du er eier. F.eks kvittering.

Hvor har du det ifra..? :)

Eier og driver en Euronics butikk som forhandler iphone. Apple setter en del krav som forutsetning for at du skal få lov og selge iphone, blant annet ett sett med programvare som må installeres.

Edit.

Dette gjelder da autoriserte apple forhandlere, og ikke de som selger via andre leverandører.

Endret av DagErlend
Lenke til kommentar

Hvor jeg jobber er vi både apple aurotiserte forhandler, og verksted, nå selger jeg ikke iphones, så vet ikke hvordan rutinene for det er, men dette var vel snakk om en ipod, så vidt meg bekjent er det ingen 'programmer' som kan låse den opp sånn uten videre - andre enn itunes vel og merke.

Er hovedsaklig Apple Tier 2 support som tar seg av slikt.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

En Apple forhandler kan hjelpe like mye som hvem som helst som har tilgang til en PC/Mac med iTunes, ettersom iTunes er eneste programmet man trenger. Dette er ikke et garanti problem, men en brukerfeil så en forhandler ville nok tatt seg betalt for gjenopprette den for en, da det er meningen at man skal klare dette selv.

Prøvd det men funker ikke...

Det er den eneste korrekte fremgangmåten, så enten gjør du det feil, ellers har du et defekt produkt.

Hvor er det ting stopper opp? Får du iPod-en inn i DFU modus? (blank skjerm med kun koble til iTunes logo) iOS skal ikke starte opp når du kobler den til, noe som ofte skjer når iTunes f.eks har behov for å laste ned ny iOS versjon for å gjenopprette og man må koble til på nytt.

Vi kan prøve en annen rekkefølge.

1. Start iTunes på PC-en/Mac-en.

2. Koble USB kablen til iPod-en og la den være tilkoblet til maskinen mens iTubes er oppe.

3. Restart iPod-en ved og holde hjem-knappen og av/på knappen inne til Apple logoen kommer opp, slipp av/på knappen, men fortsett og holde hjem-knappen.

4. Når iPod-en starter opp, med USB-kabelen koblet til iTunes og du holder hjem-knappen nede konstant, så skal den havne i DFUmodus, og iTunes vil gi beskjed om at en iPod er koblet til og må gjenopprettes. Dersom iPod-en starter opp, og viser lås-skjermen under prosessen har noe gått galt og du må gjenta steg 3 på nytt.

Litt trøtt, så beklager om det ble rotete formulert. :wee:

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...