Gå til innhold

Nye vifter

Reaver

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle rydde litt i kabinettet mitt. Tenkte også at jeg skulle skaffe meg noen flere vifter. Ingen av delene i PCen min er overclocka (Kanskje i fremtiden) eller noe, men hadde vært fint med ekstra kjøling.

Kabinettet mitt er Fractial Design Define R4 har undersøkt litt og har funnet at det skal være plass til en til vifte foran og to vifter i toppen. Det kom ferdiginstallert med en vifte bak og en foran.

Tenkte jeg skulle sette: x2 vifter foran, x2 vifter i toppen og den ferdiginstallerte viften bak.

Kan bruke 120mm eller 140mm vifter. Veldig sikker på at jeg har 140mm.

Er det lurt å kjøpe tre av disse viftene, og er dette lurt i det hele tatt?

Takk.

Endret av Reaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Her er hva Define R4 skal støtte av vifter:

• Front: 1 - 120/140mm fan (included is a hydraulic bearing 140mm Silent Series R2 fan, 1000 RPM speed; 1 - 120/140mm fan (not included)
  • Rear: 1 - 120/140mm fan (included is a hydraulic bearing 140mm Silent Series R2 fan, 1000 RPM speed)
  • Top: 2 - 120/140mm fans (not included) - positions also support some models of 240 radiators, depending on configuration
  • Bottom: 1 - 120/140mm fan (not included)
  • Side: 1 - 120/140mm fan (not included)
  • Fan controller: 1 - Integrated fan controller for up to 3 fans (included)

Sørg for at du har flere vifter som blåser inn enn som blåser ut av kabinettet. Eksempel: Har du 3 vifter som blåser inn (front+side) så har du 2 som blåser ut (topp). Siden det er støtte for 140mm vifter kjøper du dette kontra 120mm vifter. Avhengig av hvilken CPU-kjøler du har kan du få problemer med å sette vifte på sidepanelet.

Noiseblocker BlackSilent Pro (PK1, PK2 eller PK3 alt ettersom hvor mange RPM du vil ha) er gode vifter.

http://techbay.no/search.html?SEARCH=1&Search_Text=noiseblocker+blacksilent+140&SEARCH.x=0&SEARCH.y=0

FD R2 viftene du satte opp er helt OK dem, men veldig dyre på komplett.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1366281

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...