Madridista1212 Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Har levert inn skiltet på mopeden for en stund siden. Har en en kjøper som ville ha den, men er redd for at den må vises på biltilsynet først. Er trim på den så.. Så må mopeden innom biltilsynet før han får skilte tilbake? Lenke til kommentar
Visn!ngsnavn Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Normalt er det bare å henvende seg til trafikkstasjonen i ditt distrikt som håndterer kjøretøy. Dersom det er mer enn 6 mnd siden du leverte inn skiltene, må skiltene produseres først. Dette tar gjerne 2-3 dager (men de forbeholder seg 5 arbeidsdager tror jeg) og du må dra dit fysisk og betale for produksjonen av skiltene først. Altså 2 turer til trafikkstasjonen. Normalt sett må du ikke inn å vise ett kjøretøy som er typegodkjent og tidligere registrert i Norge, med mindre det foreligger mistanke om endring av kjøretøyets egenskaper (motoreffekt, effekt på bakhjulet, endringer i forhold til ramme, dempere, bremsesystem osv). Det finnes en del informasjon om dette på vegvesen.no. Er en stund siden jeg leste meg opp på det, så er ikke 100% oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå