Hullsag Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Hei! Kjøpte en brukt iphone 4s på finn.no Fikk den sendt via posten som avtalt. Den var tilbakesatt til fabrikkinnstillinger fra selger, men icloud kontoen er ikke slettet. Og jeg får da ikke gjenopprettet den... Selger nekter å gå inn på icloud.com å slette den fra sin konto... Hva kan jeg gjøre med dette? Telefonen er jo totalt ubrukelig.... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Forsøk: Settings -> iCloud -> Delete Account (nederst). Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 (endret) iCloud-kontoen fra telefonen blir normalt slettet når man tar en fabrikkinnstilling, så vet ikke hva som har skjedd her. Endret 21. juni 2014 av Glenn Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 21. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2014 Med siste ios oppdatering blir den ikke slettet. Dette fordi en stjelt iphone skal bli ubrukelig selv om den blir satt i dfu-mode Jeg får ikke aktivert den pga icloud kontoen til selger ligger innpå Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Send han et skriftlig krav om å opprettholde sin del av avtalen innen en gitt frist, og evt loggfør hva han svarer. Lever en anmeldelse på svindel om han ikke gjør noe med det, og legg ved dokumentasjonen din. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Du har ikke tenkt at du kanskje har kjøpt en stjålet mobiltelefon? En normal selger hadde nok fjernet telefonen fra sin icloud konto. 4 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Antar denne er stjålet ja. Eneste logiske forklaring. Fikk du noen form for kvittering på den? Fra butikk f.eks? Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 21. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2014 All korrespondanse har vert på mail så jeg har all historikk på det. Hu påstår jeg lyger om at den er icloud låst siden hu har tilbakestillt den. Hu forstår ikke/vil ikke forstå at icloud må slettes manuelt. Og nå nekter hu å heve kjøpet eller logge seg på icloud å slette den der. Når gjenopprettelsesprosessen stopper pga icloud så får jeg opp at den er låst mot en hotmailadresse som begynner på 'k' (resten er sladdet fra apple) Det samsvarer med første bokstav i hennes navn så jeg tror ikke den er stjålet.... Er det forbrukerrådet eller politiet som er rett vei å gå? Er sure penger å kaste bort.... Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Har du noe skriftelig avtale på kjøpet/salget? Kanskje det mest effektive er å kontakte Apple... Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 21. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2014 Har alt på mail ja Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Da hadde jeg kontaktet Apple og vist dem kommunikasjonen mellom deg å selger å bedt dem å slette for deg, kanskje sammen med en anmeldelse! Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 21. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2014 Politiet henlegger det vel bare... Men kan prøve å kontakte Apple! Takk for tips :-) Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Politiet henlegger det vel bare... Men kan prøve å kontakte Apple! Takk for tips :-) Skjønner anmeldelser bare blir henlagt men å vise Apple at saken er anmeldt viser at du ikke tuller. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Nok en grunn for meg å ikke kjøpe iphone. For noe idiotiske greier 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Tyver som prøver å omsette stjålne iPhoner synes nok også det er idiotiske greier. Spørs hvordan slike ting takles på Android og Windows Phone når de også implementerer det. 2 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Nok en grunn for meg å ikke kjøpe brukt iphone. Dette er jo egentlig en stor fordel for de som får sin telefon stjålet ettersom man ikke kan deaktivere sporing så eier finner igjen sin telefon. Du som selger av brukt telefon kan jo selvfølgelig fjerne denne sperren når du selger den til noen andre så ser ikke poenget i kommentaren din. 2 Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Nok en grunn for meg å ikke kjøpe iphone. For noe idiotiske greier Hahaha, er du helt skrudd eller? Det er jo selger som er vanskelig, ikke Apple. Skal du slutte å kjøpe biler med tyverisikring også? 3 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Nok en grunn for meg å ikke kjøpe brukt iphone. Dette er jo egentlig en stor fordel for de som får sin telefon stjålet ettersom man ikke kan deaktivere sporing så eier finner igjen sin telefon. Du som selger av brukt telefon kan jo selvfølgelig fjerne denne sperren når du selger den til noen andre så ser ikke poenget i kommentaren din. Nok en grunn for meg å ikke kjøpe iphone. For noe idiotiske greier Hahaha, er du helt skrudd eller? Det er jo selger som er vanskelig, ikke Apple. Skal du slutte å kjøpe biler med tyverisikring også? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Så det er sagt, Mr. D. Jeg eier ingen Apple produkter nå, og har heller ikke eid noen før, eller planer om å kjøpe noe fra Apple. Og fortsatt så kan jeg snakke positivt om det, selv om jeg eier mobil fra et annet merke. Ditt korte og overfladiske utsagn, og respons med meme bilder viser bare hvor useriøs du er og at du egentlig kunne holdt dine innlegg til deg selv. Ønsker du å ta denne diskusjonen videre er du velkommen til å sende meg en personlig melding. Bare kutt ut praten i denne tråden ettersom dette er langt utenfor det trådstarter spør om. 2 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 blablabla U so mad bro Til trådstarter: Har du testet dette her ? https://www.youtube.com/watch?v=KTieYR_q9Ko https://www.youtube.com/watch?v=fqnURQfZXzI https://www.youtube.com/results?search_query=+How+To+Bypass+iOS+7.1+Apple++id+4s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå