Gå til innhold

Maskinen starter ikke på initial boot.

Anbefalte innlegg

Har et litt merkelig problem. Har over klokka maskinen min en del og har testa at alt er 100% stabilt. Maskina restarter helt normalt og står på 24/7. D som plager meg er at hvis jeg har hatt maskina av i mer enn 5 minutter, så starter den ikke når jeg skrur den på. Må holde inne insert knotten når jeg skrur på så den starter med default settings, for så å sette overklokkingen på nytt. Og da fønker alt glimrende igjen. Hva er galt??

Specs:

XP2100+ T-Bred B @ 2366MHz m/Swiftech MC462 og Delta (35idle, 40load)

vcore 1.85v, vdimm 2.9v

Epox 8K5A3+

512MB Crucial pc2700 @ 182MHz

Enermax 430W PSU

Radeon 9600PRO

5 Disker (2x40MB, 2x13MB, 1x80MB)

CD/RW, DVD-ROM, CD-ROM

8 kabvifter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan være at du har litt lite disk plass...

Ellers hender det at Epox kortene vil ha BIOS settingsene godkjennt før du starter når det har vært power failiure, men da skal det også stå at du kan trykke F1 for å fortsette

Unnskyld at jeg spør, men diskplass har da vel ingenting med POST eller BIOS å gjøre?

Lenke til kommentar

Ellers hender det at Epox kortene vil ha BIOS settingsene godkjennt før du starter når det har vært power failiure, men da skal det også stå at du kan trykke F1 for å fortsette

Unnskyld at jeg spør, men diskplass har da vel ingenting med POST eller BIOS å gjøre?

Jeg vet da det, men det var ment som litt mild mobbing av en skrivefeil...

Lenke til kommentar

Jeg vet da det, men det var ment som litt mild mobbing av en skrivefeil...

Samme som dine "disk plass", "settingsene", "godkjennt" og "power failiure" altså? :-)

Lenke til kommentar

Det er snakk om helt av. Bruker ikke ACPI funksjonen siden maskinen står på 24/7. Hvis jeg ikke holder nede insert tasten for default setting, booter ikke maskinen, kommer ikke inn i BIOS eller noen ting. Alt som trenger strøm får strøm, så vifter og disker begynner og snurre og surre, men ingen POST eller boot.

Lenke til kommentar

Virker som om noe ikke får nok spenning under oppstart, men d merkelige er at hvis jeg slår av maskinen og lar den stå i 2-3 minutter, så starter den helt vanlig. Men står den av i borti 10 minutter eller mer så booter den ikke. Har gitt kjerna 1.85 volt og minnet 2.9 volt og tør i grunnen ikke gi så mye mer med luftkjøling. Vet og at klokkinga mi er begrenset til minnet, da d ikke ville kjøre høyere enn 182MHz @ 2.9v på en annen maskin med opplåst CPU.

Lenke til kommentar

Har det samme problemet, det ett eller annet random bootup prosess. Rser via windows, pcn starter ikke(ting surrer men ingenting på skjermen), samme skjer hvis jeg bare kutter strømmen :D

Men det er bare å vente (max 5 min med pcn på stand by) så funker ting fint igjen. Mulig det er en hovedkort forsikring at den kutter strømmen til vitale deler som grafikkort hvis den mistenker en unormal shut down (kanskje den tror det selvom alt er bra).

Har du ASUS hovedkort, det har jeg, model P4B533-E :D

Mulig det er noe ASUS har surra med hvis du har samme type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...