bernini Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hei Sitter på skolen og driver med litt access. Har 2 tabeller en med scene og en med konsert. Konsert inneholder antall solgte plasser, og scene inneholder antall plasser. Jeg må velge en scene til konserten. Hvordan kan jeg få antall solgte biletter til ikke å overstige antall plasser på konserten? Takker for svar - gordito Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei Sitter på skolen og driver med litt access. Har 2 tabeller en med scene og en med konsert. Konsert inneholder antall solgte plasser, og scene inneholder antall plasser. Jeg må velge en scene til konserten. Hvordan kan jeg få antall solgte biletter til ikke å overstige antall plasser på konserten? Takker for svar - gordito Står det ikke i Access boka da? Hm....jeg hadde samme oppgave som deg tror jeg... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hmm, snakk i ekte SQL saa kan jeg skj0nne deg.. forklar mer om de to tabellene takk SELECT * FROM konsert,scene WHERE konsert.billetter =< scene.plasser; Der har du en mulig Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå