Novice1 Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Organisasjonsnummer har jeg allerede. Mulig jeg har misforstått den posteringen litt, jeg tenkte umiddelbart fradragsberettiget i forbindelse med mva (jeg er ikke passert 50k ennå). Da endrer jeg det bare, tusen takk! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Nei, i kontoplanen er det skattefradrag man tenker på. Merverdiavgift legger man på transaksjonen - at du ikke får fradrag for mva fremgår av at det ikke er noen linje for inngående mva på transaksjonen. Lenke til kommentar
Novice1 Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 Jeg som har misforstått altså. Tusen takk for oppklaringen, da lærte jeg noe nytt. Lenke til kommentar
Novice1 Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Jeg sitter nå med Visma eAccounting og skal bokføre min første overføring til PayPal kontoen i firmaet mitt. Det er et meget betydelig beløp for virksomheten min og PayPal kontoen vil være hovedbruks konto når det kommer til innbetalinger fra kunder samt betaling til mine leverandører. I Visma eAccounting er der en fin funksjon som gir meg meget god oversikt over hvor mye penger jeg har til enhver tid i firmaet på alle mine kontoer, så det er lett å følge med på det så lenge bokføringen er ajour. For at jeg skal kunne få denne oversikten for også min PayPal konto må jeg sette opp en valuta konto i USD. Problemet er bare at jeg får ikke lov til å sette opp en valutakontp uten kontonummer og IBAN, noe som ikke finnes for PayPal kontoer (merkelig nok siden de faktisk har en egen kontotype for PayPal i programmet). Jeg har kontaktet Visma og det er ingen vei utenom dette, jeg må oppgi kontonummer og IBAN. Det jeg lurer på er; kan jeg legge inn et uekte kontonr. og IBAN nr og opprette en Valutakonto for min PayPal konto så jeg får det i mitt bokføringsprogram, eller kan dette føre til problemer siden hverken kontonr. eller IBAN eksisterer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå