Gå til innhold

Digitalt Videokamera for under 2000 Kr. Noen råd ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

digitale kamera er det ikke toll på. moms må betales. Og vel frakta for 1 stk "sample" er horribel. Det jeg ville frem til er at du får hva du betaler for.

DV 2000 2.1M pixel Multifunction camera (digital video camcorder, 1 K "w/o memory

US$73.50"

digital still camera, web cam, portable USB disk) with 16mb mmc card

Resolution: Fine: 1600x1200 (hardware interpolation) US$84.00

Video clip: 321x240 Digital zoom: 2x Video out for TV

Display : color 1.5 inch TFT LCD

Momory: SD & MMC Memory Card Supported

Bare en saksing fra tilbud jeg fikk fra den leverandøren. Vurderte å ta det inn for salg, utpris ville blitt kr 1 390.- inludert mva.

Men som sagt, jeg mistenker det for å være lektøy. Vel det er da morro det også.

ps. skrivefeilene i saksinga er det ikke jeg som står for for engangskyld :)

Buddy

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg (noe du igrunn skal prise deg lykkelig over at jeg ikke er) så ville jeg absolutt ha spart opp 2.000 kroner til og kjøpt meg dette

Koster kr 4.054,- men her snakker vi om Sony og et EKTE videokamera med 20x optisk/560x digital zoom og egen "lyskaster". Men det er jo som alltid pengene man har til rådighet som bestemmer...

Spare noen måneder til?

Hvem i all verden treeenger 20x optisk, 500-600x digitalzoom? Skal du filme mannen i månen ?

Vanlig filming foregår som oftest "baki hagan" osv osv ... dvs i omgivelser hvor motivet er relativt nærme. Da er det mye viktigere med en god vidvinkel-linse framfor å ha ørti-x zoom. I tillegg; med full bruk av en så kraftig zoom bør en helst bruke stativ, for du klarer neppe å holde bildet spesielt stødig på "3 km" ...

Lenke til kommentar

Beklager at jeg kupper posten, men har tenkt litt på dette med billige kameraer..

Kunne veldig godt tenkt meg et kamera jeg kunne festet til sykkelen men ikke F at jeg bruker mer enn 2k på et kamera slik som jeg sykler 8)

Vil et "billig" kamera klare å filme godt (godt nok) hvis det er festet til hjelmen min / styret mitt når jeg fyker nedover fjellsider i 50 - 60km/h ? :-?

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Har fått tak på et Videokamera til 3000 kr brukt.

Er et JVC gr-fxm38.

Er dette et digitalt kamera ? Driver å søker litt rundt, men finner ikke.no om dette kameraet. Noen som vet noe ?

Bilde av kameraet her:

http://images.aucland.com/ImgUsers/9646/9646556.jpg

Kameraer med sånne DV kasetter, kan disse brukes opp igjen ? eller er det bare engangs kasetter ?

Hva er best av Digital Zoom og Optisk Zoom ?

Dette har iallefall 700x Digital zoom på dette.

Lenke til kommentar
Har fått tak på et Videokamera til 3000 kr brukt.

Er et JVC gr-fxm38.

Er dette et digitalt kamera ? Driver å søker litt rundt, men finner ikke.no om dette kameraet. Noen som vet noe ?

Bilde av kameraet her:

http://images.aucland.com/ImgUsers/9646/9646556.jpg

Kameraer med sånne DV kasetter, kan disse brukes opp igjen ? eller er det bare engangs kasetter ?

Hva er best av Digital Zoom og Optisk Zoom ?

Dette har iallefall 700x Digital zoom på dette.

Litt vanskelig å se om det er ett digitalt videokamera, men ser sånn ut. Bruker den DV kassetter, er det garantert digital. Bruker det mico MV kassetter er det også digitalt, men slike kamera må du styre unna.

Det står Digital på "sølvplaten" på fronten, men det ser ut som det står "image stabilizer" også, og digital image stabilizer betyr at kameraet prøver å rette opp evt. rystelser når du filmer. Den setter imidlertid ned oppløsningen litt og anbefales ikke. Her er optisk image stabilizer best, men finnes kun på dyre kamera.

DV kassetter kan brukes om og om igjen, men de kan bli slitt etter en tids bruk om du bruker de mye.

Optisk zoom er best... det er "fysisk" zoom ved at linsene flytter seg. Digital zoom er bare tull... det tar ett utsnitt av bildet, og blåser opp. 700x digital zoom vil si at du får en syvhundrededel så mye oppløsning ved full zoom som om du ikke zoomer i det hele tatt... med andre ord... større digital zoom en 2x er egentlig ubrukelig. Regner med at kameraet har optisk zoom i tillegg, og det er denne du bør legge vekt på når du kjøper kamera.

JVC er egentlig ikke ett merke jeg ville satset på, men 3000 kroner er jo ikke all verden av penger, men ikke vent alt for mye av kvaliteten på dette kameraet... spesielt ikke innebilder.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg et ganske bra og lite didital kamera... husker ikke navnet med det samme men skal finne det til deg...

Det har såklart LDC skjerm, videoopptaker, plass til 6 filmsnutter, 150 bilder (alt etter kvalitet, min. 30 bilder) digital zoom (4x), webcam, pc software og på størrelse med et kreditt kort... hvor kan jeg finne det spør du.. vel, jeg fant det i en kamera butikk å vinterbro storsenter... bor du ikke langt i fra så kan jeg anbefale dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...