Gå til innhold

Digitalt Videokamera for under 2000 Kr. Noen råd ?

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter et Digitalt Video Kamera under 2k.

Ser at Trust og Creative har noen. Men noen som har erfaringer med sånne "billig" kameraer og kan si noe om kvaliteten ? Jeg er IKKE ute etter kjempe kvalitet, men bare et som jeg kan bruke til å leke meg litt med, litt fest filming osv.. Noen råd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har desverre ikke noe tips til deg, men jeg slenger meg på med enda en forespørsel om anbefaling.

Jeg har absolutt ikke noe stort behov for digitalt kamera (nå snakker vi stillbilde), men det jo vært greit å ha ett tilgjengelig de få gangene jeg har bruk for det..

Tenker derfor på å kjøpe noe skikkelig billig som Musteks Gsmart Mini 2/3..

Noen som har erfaringer med disse?

Oh.. |SeVen|: under 2k for DV-kamera høres meeget lite ut.. Her kan du ikke forvente kvalitet, og tror neppe du finner et kamera med minne nok til mer en noen minutter film.

Lenke til kommentar

Uffda... det så ikke bra ut. Når det gjelder oppløsningen de snakker om der, så er nok ikke det oppløsningen på video, snarere på stillbilder. Vanlig video kan uansett ikke være over 720x576 punkter, altså under en halv megapixel, ellers får du ikke avspilt det på en vanlig tv. Om det var 3 megapixels video, ville du fylt opp minnekort på 256 MB i løpet av ett par sekunder.

Nei, det er nok vanlig web-kamera oppløsning på videoen, og IVERTFALL ikke bra nok på fester og sånt, ettersom det da ikke er særlig bra lys. Kanskje du får ok web-kamera kvalitet ute, men ikke inne...

Skal du ha ett kamera til video... spar litt til, ellers kommer du til å angre... disse er så dårlige, spesielt på lysforhold, at du ikke får særlig mye bilde ut av de på fester uansett.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva nærhetsgrense på trust kameraet betyr når det står 2.5meter, men hvis det er minimumsolengden, har du et problem mhp bruk.

Her er en test av Mustek DV2000. Dårlig kamera uten tvil.

(Du har klikket frem DV3000, vet det)

Har du for mye penger, er jo alle tre et veldig bra alternativ.

Hvis ikke, så prøv å finne noe på et bruktmarked.

Lenke til kommentar
Se på denne filmen som er nede op siden. Trykk på det blomsterbilde.

Der ser du et klipp av hvordan kameraet er kvalitetsmessig på film.

http://www.piratesoftware.org/showarticle.asp?intArticleID=28&page=3&i=4

Dette var jo skikkelig dårlig, hadde jeg vært deg ville jeg heller satset på å finne et brukt miniDV kamera. Her vil bildekvalitet uansett modell være bedre enn det skvipet som lå i den videofila (hva var dette, ca 15Fps?).

Lenke til kommentar

Var nå dette et så veldig godt kjøp da, mange digitale stillbildekamraer til den prisen gir jo mulighet for videoklipp. Og da får du et godt digitalkamra på kjøpet !!!

PS. tilsvarende kamra som trust koster USD 89.75.- å importere.

Buddy

Lenke til kommentar

Huffda... Trust og Mustek er skikkelig PLASTIKK-produsenter... Dessuten opererer de alltid med interpolert oppløsning (altså ofte 3-4 ganger mer enn "virkelig" oppløsning)...

Jeg har ingen erfaring med kameraet du valgte, men tror du kanskje kan få behov for angrefristen her... Greit at det kan se ut som et videokamera, men i realiteten er jo dette web-kamera som kan lagre video (640x480)...

Håper du skal filme bare i dagslys, ellers blir det nok veldig mørke bilder...

Dessuten har den bare USB 1.1-overføring og bare digital zoom...

Solgte selv Trust-produkter tidligere, og det er uten tvil den produsenten som hadde mest retur og misfornøyde kunder..

Jaja... prøv det ihvertfall - og send det i retur dersom det "suger"... kan jo hende jeg er overkristisk. :-?

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg (noe du igrunn skal prise deg lykkelig over at jeg ikke er) så ville jeg absolutt ha spart opp 2.000 kroner til og kjøpt meg dette

Koster kr 4.054,- men her snakker vi om Sony og et EKTE videokamera med 20x optisk/560x digital zoom og egen "lyskaster". Men det er jo som alltid pengene man har til rådighet som bestemmer...

Spare noen måneder til?

Lenke til kommentar
Er ikke for sent å avbestille produktet.

uff... nå ble jeg usikker her! :(

Var ikke meningen å være kritisk - men du ba om råd og tips :cry:

Dersom du bare har kr 2.000,- til rådighet stopper det seg jo selv - men vil nok si at du får MYE mer enn dobbelt så mye igjen med et Sony-kamera... Husk også på at hvor mange bilder pr sekund er avhengig av hastigheten på minnekortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...