Gå til innhold

WARNING: Catalyst 3.8's Overheating Radeons/kills monitors


WikingTOR

Anbefalte innlegg

Rart at alle tror på rykte som ble slippet ut på et forum :o

Setter man 200hz på skjermen blir ikke skjermen sund, den vil bare ikke vise bilde og det lyser oransje på skjermen. Da er den ikke ødelagt, du må bare stille hertz`en ned igjen, max stress du kan oppnå av det er å resette biosen tror jeg, i hvertfall etter det som kompisen min gjorde etter at han hadde stilt hertz`en opp på 120 selv.

Om driverne til ATI setter oppdateringsfrekvensen til 200 er ikke skjermen ødelagt.

 

Det er ikke normalt at forskjellige drivere skal ha prikk lik temp som andre, pleier å variere litt.

 

Men til de som har klokket max ut av kortene sine, og at tempen stiger er par grader får dere seffølgelig artifacts. Da trenger dere jo ikke bruke cat3,8.

Men poenge med å gi ut cat 3,8 er ikke at kortet ska bli verre.

Så visst det hadde vert noe gale med driverne hadde ATI trukket driverne inn igjen for lenge siden.

 

Sjønner ikke vitsen med alt oppsyret p.g.a +/-2grader.

 

Er det noen har som har fått ødelagt skjermen sin p.g.a cat 3,8?????????

:roll:

 

Skjermen kan faktisk bli helt ødelagt av for høy oppdateringsfrekvens, så det du sier er feil...

 

Men når det gjelder Cat3.8 så bruker jeg de selv og har ingen problemer, kan godt hende at en del har problemer med de og ATi jobber fortsatt med å finne ut hva det er...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rart at alle tror på rykte som ble slippet ut på et forum :o

Setter man 200hz på skjermen blir ikke skjermen sund, den vil bare ikke vise bilde og det lyser oransje på skjermen. Da er den ikke ødelagt, du må bare stille hertz`en ned igjen, max stress du kan oppnå av det er å resette biosen tror jeg, i hvertfall etter det som kompisen min gjorde etter at han hadde stilt hertz`en opp på 120 selv.

Om driverne til ATI setter oppdateringsfrekvensen til 200 er ikke skjermen ødelagt.

 

Det er ikke normalt at forskjellige drivere skal ha prikk lik temp som andre, pleier å variere litt.

 

Men til de som har klokket max ut av kortene sine, og at tempen stiger er par grader får dere seffølgelig artifacts. Da trenger dere jo ikke bruke cat3,8.

Men poenge med å gi ut cat 3,8 er ikke at kortet ska bli verre.

Så visst det hadde vert noe gale med driverne hadde ATI trukket driverne inn igjen for lenge siden.

 

Sjønner ikke vitsen med alt oppsyret p.g.a +/-2grader.

 

Er det noen har som har fått ødelagt skjermen sin p.g.a cat 3,8?????????

:roll:

 

Helt enig. :yes:

Lenke til kommentar
Rart at alle tror på rykte som ble slippet ut på et forum :o

Setter man 200hz på skjermen blir ikke skjermen sund, den vil bare ikke vise bilde og det lyser oransje på skjermen. Da er den ikke ødelagt, du må bare stille hertz`en ned igjen, max stress du kan oppnå av det er å resette biosen tror jeg, i hvertfall etter det som kompisen min gjorde etter at han hadde stilt hertz`en opp på 120 selv.

Om driverne til ATI setter oppdateringsfrekvensen til 200 er ikke skjermen ødelagt.

 

Det er ikke normalt at forskjellige drivere skal ha prikk lik temp som andre, pleier å variere litt.

 

Men til de som har klokket max ut av kortene sine, og at tempen stiger er par grader får dere seffølgelig artifacts. Da trenger dere jo ikke bruke cat3,8.

Men poenge med å gi ut cat 3,8 er ikke at kortet ska bli verre.

Så visst det hadde vert noe gale med driverne hadde ATI trukket driverne inn igjen for lenge siden.

 

Sjønner ikke vitsen med alt oppsyret p.g.a +/-2grader.

 

Er det noen har som har fått ødelagt skjermen sin p.g.a cat 3,8?????????

:roll:

 

Skjermen kan faktisk bli helt ødelagt av for høy oppdateringsfrekvens, så det du sier er feil...

 

Men når det gjelder Cat3.8 så bruker jeg de selv og har ingen problemer, kan godt hende at en del har problemer med de og ATi jobber fortsatt med å finne ut hva det er...

Skjermen i dag lar ikke 200 bilder i sek. vises fram på skjermen uansett, skal ikke gå ann å stille hertz`en på f.eks 120 og så er skjermen ødelagt(noe kompisen min prøvde), skjermen skrur seg "av"(oransje led)

Før kunne en skjerm bli ødelagt av for høy hz, men i dag er det ei "sperre" i skjermene

Lenke til kommentar
Vel om kortet blir litt varmere er jo ikke all vedrden sålenge det er innenfor kravene mht overopheting, men om det er frekvensen som er dødelig for pc skjermer gjelder jo dette bra CRT skjermer, da vil lcd skjermer være uskadet av dette om jeg ikke tar helt feil........

 

Tror denne "feilen" er ganske sporadisk... kjører selv CRT og har hatt Cat.3.8 helt siden det kom ut og null problemer... refreshraten holder seg der jeg har satt den, på 90Hz.

Lenke til kommentar
Vel om kortet blir litt varmere er jo ikke all vedrden sålenge det er innenfor kravene mht overopheting, men om det er frekvensen som er dødelig for pc skjermer gjelder jo dette bra CRT skjermer, da vil lcd skjermer være uskadet av dette om jeg ikke tar helt feil........

tror ikke at lcd-skjermene tåler 200 oppdateringer i sekundet. Men lcd-skjermene er bildet det hele tiden i setden for å blinke 70 ganger i sekundet(70hz). Lcd-skjermene tåler ikke så mye flere oppdateringer i sekundet en crt-skjermer

Lenke til kommentar

Min kjære 21" var helt død da jeg prøvde å slå på den i går. Ikke tegn til liv, ikke no gult lys eller noe. Og nei, det er ikke strømkabelen sin feil.

 

..og jeg kjører catalyst 3.8.

 

Men det kan virke som at den døde mens PC-en var avslått, siden den funket fint dagen før.... så jeg tør ikke legge skylda på ATI uten videre.

 

Garantien er selvfølgelig gått ut for et par mnd siden.

 

Noen som vet om noen skjerm-fiksere i Trondheim?[/b]

Lenke til kommentar
Vel om kortet blir litt varmere er jo ikke all vedrden sålenge det er innenfor kravene mht overopheting, men om det er frekvensen som er dødelig for pc skjermer gjelder jo dette bra CRT skjermer, da vil lcd skjermer være uskadet av dette om jeg ikke tar helt feil........

tror ikke at lcd-skjermene tåler 200 oppdateringer i sekundet. Men lcd-skjermene er bildet det hele tiden i setden for å blinke 70 ganger i sekundet(70hz). Lcd-skjermene tåler ikke så mye flere oppdateringer i sekundet en crt-skjermer

En LCD-skjerm bryr seg ikke om oppdateringsfrekvensen som er satt i Windows. Frekvensen blir satt av fabrikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...