Gå til innhold

WARNING: Catalyst 3.8's Overheating Radeons/kills monitors


WikingTOR

Anbefalte innlegg

ATI's sjef for driverutvikling har gått ut og dementert dette. Det hadde vært pussig om ATI hadde sluppet drivere som ødelegger hardwaren din.

 

De har sikkert ikke gjort det med vilje da. Har du tenkt på det? De kan jo ha gjort en feil.

 

ATI har etter min mening dritt seg ut med SmartGart som er noe søppel. Likeledes HydraVision, så jeg blir ikke overrasket over dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg brukte 3.8 "offisielle" og den holdt på å svi av mitt PowerColor 9800 PRO igår, kortet varmet kraftig opp, så kom artifaktene og systemet krasjet etter litt.

 

Kortet nektet å boote opp igjen på 10-15 minutter - jeg tok det ut og kjølte det ned (utendørs) når jeg oppdaget hvor brennvarmt det var blitt

 

Kort sagt, FJERN 3.8, 3.8.5/3.9 (og Omega basert på disse) umiddelbart, ingen ytelseøkning og du risikerer kort og skjerm.

 

hvor mye har du overklokket, og hva spilte/drev du med når dette skjedde?

Lenke til kommentar

Anngående døde skjermer:

 

It seems like the new driver series is attempting to pass way too many unsupported resolution/refresh rates to the monitor, overloading the monitor's relay system and frying the monitor. Instead of reading the refresh rates from the PRIMARY display INF files, it is reading the SECONDARY display INF refresh rates. For those of us with only 1 monitor hooked up, there is no SECONDARY display INF refresh rate file, so the video card starts at its own highest supported refresh rate and starts passing that onto the monitor. With Radeon 9800/9700's capable of syncing @ a refresh rate of up to 200 Hz, that means 99% of the world's monitors are at risk of damage.

 

Mao. klarer ikke skjermen din 200hz, så er det farvel og god natt til den skjermen.

Lenke til kommentar
Anngående døde skjermer:

 

It seems like the new driver series is attempting to pass way too many unsupported resolution/refresh rates to the monitor, overloading the monitor's relay system and frying the monitor. Instead of reading the refresh rates from the PRIMARY display INF files, it is reading the SECONDARY display INF refresh rates. For those of us with only 1 monitor hooked up, there is no SECONDARY display INF refresh rate file, so the video card starts at its own highest supported refresh rate and starts passing that onto the monitor. With Radeon 9800/9700's capable of syncing @ a refresh rate of up to 200 Hz, that means 99% of the world's monitors are at risk of damage.

 

Mao. klarer ikke skjermen din 200hz, så er det farvel og god natt til den skjermen.

 

Lurer på om det hjelper at jeg har låst refreshraten min til 90Hz i 1024*768 i alle applikasjoner med alle skjermer osv?

 

edit: har stilt refreshratene til alle "skjermene" som kommer opp i ReForce... satser på at det duger

Lenke til kommentar

At ATi sine drivere er fucka er ikke noe nytt! ATi er jo et av de selskapene som skriver dårligst driver!

 

Var på foredrag med Microsoft for noen uker tilbake, og de viste frem statistikk for hvordan det lå ann med "bluesceens" i Windows XP, og 80% av alle bluescreens var på grunn av skjermkortdriveren, og av de 80% var mellom 60 og 70% fra ATi sine drivere! :lol:

 

Konklusjon; Aldri et nytt ATi kort på meg!

Lenke til kommentar
Jeg brukte 3.8 "offisielle" og den holdt på å svi av mitt PowerColor 9800 PRO igår, kortet varmet kraftig opp, så kom artifaktene og systemet krasjet etter litt.

 

Kortet nektet å boote opp igjen på 10-15 minutter - jeg tok det ut og kjølte det ned (utendørs) når jeg oppdaget hvor brennvarmt det var blitt

 

Kort sagt, FJERN 3.8, 3.8.5/3.9 (og Omega basert på disse) umiddelbart, ingen ytelseøkning og du risikerer kort og skjerm.

 

Tror det er mer sannsynlig at det samme som skjedde meg skjedde deg, at vifta stoppa.

Lenke til kommentar

Noen som tror på det der? Nå skal ikke jeg være for tøff i tryne, men det der tror jeg rett og slettt ikke noe på! Jeg har faktisk hatt mer problemer med Nvidia sine drivere enn ATi sine. Så lenge du installerer driverene _skikkelig_ så fungerer det som regel som det skal....

Lenke til kommentar
Jeg brukte 3.8 "offisielle" og den holdt på å svi av mitt PowerColor 9800 PRO igår, kortet varmet kraftig opp, så kom artifaktene og systemet krasjet etter litt.

 

Kortet nektet å boote opp igjen på 10-15 minutter - jeg tok det ut og kjølte det ned (utendørs) når jeg oppdaget hvor brennvarmt det var blitt

 

Kort sagt, FJERN 3.8, 3.8.5/3.9 (og Omega basert på disse) umiddelbart, ingen ytelseøkning og du risikerer kort og skjerm.

 

Tror det er mer sannsynlig at det samme som skjedde meg skjedde deg, at vifta stoppa.

 

Jeg har ikke engang testet å overklokke kortet mitt, det kjører HELT uklokket og viften spant - jeg kjente etter.

 

Jeg rebootet, viften spant stadig men jeg valgte å ta ut kortet og la det kjøle seg når en reboot ikke hjalp (kortet "kokte" stadig og bildet selv i windows var bortimot ulesling, artifakter).

 

Funker 3.8 fint for deg så bruk den, men den gir ikke noen ytelseøkning, den ødela halve dagen på et lanparty for meg og hardware'n til mange andre så hvorfor være prøvekanin?

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er pga 3.8 eller om noe annet, så dette er ikke en bastant uttalelse.

 

MEN

 

Jeg har et spill som kjører hardt på 3D som har begynt å få artifacts. Og igår så for første gang noensinne så bare slo skjermen seg av (tilsynelatende)...og så for sakte å komme tilbake...bilde brukte ca 15 sek fra å gå fra svart..til å "gli" inn i fokus....bilde var overdimensjonert utenfor skjermen. Var en merkelig opplevelse!!

 

Skjermkorte er 9800 pro med Catalyst 3.8

 

Vet ikke om det er noe sammeneheng..men dette er de merkelig tingene jeg har opplevd denne uken.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...