unwill Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hei, Jeg har hatt bærbar en stund og er ikke helt vant med at HDen bråker så mye når den jobber. Hmm... litt vanskelig å fortelle en person hvor mye den bråker. Nettopp kjøpt den, og jeg hører jobbelyden som "knittrende" og er ganske høy. Er det normalt eller er det noe galt med HDen? Kjøpte jo Seagate siden jeg hørte at den var ganske stillegående så litt skuffet at den bråker sånn når den jobber. Men idle noisen er helt grei da. Lenke til kommentar
esk Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Kjøp et oppheng, enten en novibes drevramme, eller kanskje bedre en zahlman drevramme (kjøler og reduserer støy). Begge koster ca et par 100 lapper. Mindre effektivt, men billigere er det å laste ned noen drivetools fra hd produsenten og se om de har noen form for innstillinger i forhold til støy. IAA (intel application accelerator) har en funksjon som kan redusere støyen på hardisken noe, men det krever at du har et intel chipset på hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå