Gå til innhold

Vanskelig dilemma, ny CPU med HT?

Gef

Anbefalte innlegg

Sitter å tenker MYE på om ett bytte av CPU hadde hvert noe. Har veldig lyst på en 2.6GHz PC800 CPU når intels store priskutt slår til den 26. oktober. Det som jeg lurer på er, om det er verdt det, tenker da på det hk jeg har. Har lest at det støtter 800MHz CPUer. Det som bekymrer meg er om det støter HT? det er vel ikke så lurt å kjøpe en 2.6GHz PC800 når jeg har tenkt til å OC heller? FSB på hk går ikke høyere enn 250. Det vil si at hvis jeg skulle OC MAX av det hk klarer ville jeg kunne kjøre CPU på 3250MHz hvis jeg hadde 2.6GHzen...må vel si at det egentlig er nok. Men det jeg også lurer på, er om hk vil takle en så høy FSB som 250?

Er litt irritert over at jeg ikke klarer å OC mer enn det jeg har gjort nå med min CPU! det er B0 stepping på den, så kanskje det ikke er så rart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Sitat
Ved å øke volt på core til cpu'en så vil du vel få denne opp i 3g uten problem. minst 1.7v du bruker jo bare 1.4+
Vet ikke, men jeg har prøvd med 5% økning på volten. Klokket da til 2.77GHz, fikk bluescreen etter en stund. Tviler på om jeg klarer mer. Uansett vil jeg ikke kjøre volten så høyt som 1.7v, det blir ALT for mye! ;)
Lenke til kommentar

Ok, fant nettopp ut at dette hk støtter HT :woot:

Sitat
The BH7 is a next generation motherboard for Intel CPUs with Hyper-Threading Technology.

Men det er det med at om hk takler at jeg kjører på 250MHz FSB osv...fortsatt mange spørsmål som er ubesvarte :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...