Gå til innhold

Uslettelig fil, døende disk?

Vanessa

Anbefalte innlegg

Hei. Har en fil på over 700 megabytes som BLÅNEKTER meg å slette den. Den hevder en annen bruker eller program bruker filen, hvilket ikke er tilfellet. Jeg har kjørt Norton Diskdoctor, checkdisk osv. uten resultater. Prøvd å slette fra command console... ingenting virker.

Noen som har noen tanker om hvordan jeg kan få fjernet den? Eller er det rett og slett disken som er iferd med å dø? Ingen bad sectors er påvist...

Setter pris på hjelp. Irriterer meg noe voldsomt :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er filnavnet? litt kjipt hvis du forsøker å slette en systemfil (noe som kan vise seg vanskelig - og fatalt).

hvis det f.eks er en zip fil, prøv å starte i sikkerhetsmodus og se om du får fjerna fila da.

hvis fila heter f.eks pagefile.sys, er det best å la den være i fred . . . :)

Lenke til kommentar

Sukk, here we go again :)

Neida, det er såre enkelt. Last ned et program som f. eks Nero Burning Rom eller FlashFXP, finn filen via det programmet og slett den :)

Er også mulig å fikse på en setting i registry slik at dette ikke skjer igjen, men den kan jeg ikke i hodet. Søk på forumet eller på www.tweakxp.com for å finne den :)

Lenke til kommentar

søk med google etter programmet "who lock me". Det er et miniprogram som gir deg en ekstra nyttig knapp på høyreknappsmenyen som forteller deg akkurat hvilket program som blokkerer deg fra å slette en fil.

Men ja, problemet ditt er nok at du har windows XP, som er kjent for å ha problemer med .avi filer noen ganger. Du kan finne løsningen til det problemet på www.tweakxp.com

Lykke til

-Stigma

Lenke til kommentar

Den her var ny... noen som vil gjette hvilket program som hindret meg i å slette en 700mb .avi fil? Enda PC'en var rebootet?

Explorer.exe

Sukk, sier jeg bare... Så jeg dro opp task manager, ended task explorer, brukte task manager path til å slette...

Lenke til kommentar
søk med google etter programmet "who lock me". Det er et miniprogram som gir deg en ekstra nyttig knapp på høyreknappsmenyen som forteller deg akkurat hvilket program som blokkerer deg fra å slette en fil.

Men ja, problemet ditt er nok at du har windows XP, som er kjent for å ha problemer med .avi filer noen ganger. Du kan finne løsningen til det problemet på www.tweakxp.com

Lykke til

-Stigma

Gidder du finne linken en gang til eller? Fant den ikke, jeg :roll:

Lenke til kommentar
Den her var ny... noen som vil gjette hvilket program ...

Ikke så rart egentlig. Når du åpner en mappe så vil Explorer automatisk åpne enkelte filer. Og her er det en bug med AVI filer slik at Explorer ikke gir slipp på den. Løsningen er at man ikke bruker Explorer på den mappen, da kan alle andre mulige metoder brukes til å slette filen.

Lenke til kommentar
Den her var ny... noen som vil gjette hvilket program som hindret meg i å slette en 700mb .avi fil? Enda PC'en var rebootet?

Explorer.exe

Sukk, sier jeg bare... Så jeg dro opp task manager, ended task explorer, brukte task manager path til å slette...

Nettopp, du prøver å slette en avi fil som innholder feil, når da Explorer.exe prøver å finne ut hvor lang/bitrate/oppløsning osv. starter explorer.exe å scanne gjennom hele avi filen for at du skal få se disse egenskapene.

Gjør som Folo skriver her:

1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...