Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Forrige lørdag så tryna jeg på mopeden min og brant meg på potta. Jeg har nå fått et stygt brannsår midt på leggen. Det er vasket og renset godt med saltvann (på flaske, ikke fra havet)

De siste dagene har jeg hatt mye smerter i dette beinet, har nesten ikke klart å stå på det, hvertfall ikke gå. Igår var jeg hos legen å sjekka det, men hu sa det så fint ut.

Jeg har allerede ett arr etter at jeg prøvde lett mc'en til en kamerat i fjor, og fikk samme sår, da jeg var hos legen (en annen lege) sa han at man aldri skulle ha rue på brannsår fordi det kan være betennelse under rua. Dette har jeg også hørt av flere i ettertid, deriblant min bestefar som har samme sår, og hadde betennelse under rua med samme symptomer som jeg begynner å få (smertene blandt annet).

Hvertfall legen jeg besøkte igår sa at det var bra med rue, for det viser at det gror. Men hvis det er bra med rue hvorfor gjør det så vondt i beinet, og hvorfor blir det bare værre og værre? Er det betent? Og skal jeg "beholde" rua, eller fjerne den?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel en eksos potte på en moped er varm nokk til og ende opp med 3 grads forbrenning. Har for en tidligere anledning endt opp med 3 grads forbrenning, og endte opp med skorpe på såret. Men gå til en ny lege for vurdering av såret på nytt.

Lenke til kommentar

Har vært hos en annen lege og smertene kom fordi brannsåret var ekstremt betent under rua, jeg fikk beskjed om å bløte opp såret 1-2 ganger om dagen til rua falt av (i grønnsåpe vann)

Etter å ha blødt opp såret 2 ganger var smertene borte og etter 4 dager falt rua av og såret/arrest ser kjempe bra ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...