Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan sette opp en ruter/ trådløs nett

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc, bruker kabel for å få Internett tilgang, trenger jeg bare å kjøpe en bredbånd, hvilken som helst for å få trådløs nett? hvordan gjør man det? - noen vet om noen sider som gir tilgang til trådløs nett, sånn at jeg kan få trådløs nett på mobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en trådløs router for å få trådløst nett, men de fleste bredbåndsleverandører leverer jo det i bredbåndsmodemet så det ville overrasket meg hvis du ikke allerede har det.

Nå er ikke de boksene du får fra bredbåndsleverandøren av samme kvalitet som f.eks

Asus RT-AC66U+RP-AC52 / Router+Repeater men hvis man ikke har spesielle krav så holder de til det meste.

Trenger ikke noe så avansert og dyrt !!!, trenger bare noe enkelt er tross alt student.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du har altså internett fra før, men kun med kabel? Har du bærbar PC eller PC med trådløst nettverkskort? Ev. med Bluetooth? Da trenger du ikke å kjøpe noe som helst, du kan du sette opp internettdeling fra PCen, og la mobilen koble seg til internett gjennom PCen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det tenkte jeg også. Da har man ofte kun en IP-adresse, men kan kjøre NAT gjennom internettdeling via wifi eller BT i PC.

Lenke til kommentar

Siden du bor i Studenthybel så må du handle en router selv hvor du plugger ditt nåværende kabel uttak i porten på routeren merket "WAN" og dra en kabel fra PC'en din som du plugger i en annen port merket LAN.

Deretter må du konfigurere det trådløse nettverket med navn og passord, men hvordan dette gjøres står det i manualen til routeren du kjøper.

Månedskostnaden for noe slikt er kun strømkostnader, så om du ikke betaler noen form for strømregning så er 0Kr måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...