lion33 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg har en pc, bruker kabel for å få Internett tilgang, trenger jeg bare å kjøpe en bredbånd, hvilken som helst for å få trådløs nett? hvordan gjør man det? - noen vet om noen sider som gir tilgang til trådløs nett, sånn at jeg kan få trådløs nett på mobil. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Du trenger en trådløs router for å få trådløst nett, men de fleste bredbåndsleverandører leverer jo det i bredbåndsmodemet så det ville overrasket meg hvis du ikke allerede har det. Nå er ikke de boksene du får fra bredbåndsleverandøren av samme kvalitet som f.eks Asus RT-AC66U+RP-AC52 / Router+Repeater men hvis man ikke har spesielle krav så holder de til det meste. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 21. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2014 Du trenger en trådløs router for å få trådløst nett, men de fleste bredbåndsleverandører leverer jo det i bredbåndsmodemet så det ville overrasket meg hvis du ikke allerede har det. Nå er ikke de boksene du får fra bredbåndsleverandøren av samme kvalitet som f.eks Asus RT-AC66U+RP-AC52 / Router+Repeater men hvis man ikke har spesielle krav så holder de til det meste. Trenger ikke noe så avansert og dyrt !!!, trenger bare noe enkelt er tross alt student. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Du har altså internett fra før, men kun med kabel? Har du bærbar PC eller PC med trådløst nettverkskort? Ev. med Bluetooth? Da trenger du ikke å kjøpe noe som helst, du kan du sette opp internettdeling fra PCen, og la mobilen koble seg til internett gjennom PCen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Tipper han bor i en studenthybel eller noe hvor han bare har et uttak i veggen, som kommer fra en felles switch. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Det tenkte jeg også. Da har man ofte kun en IP-adresse, men kan kjøre NAT gjennom internettdeling via wifi eller BT i PC. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 21. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2014 (endret) Jeg bor i en sånn studentboligbygg, ja vi har uttak på veggen og felles switch , jeg har bærbar pc. koster det å sette opp en ruter? i mnd ? Endret 21. juni 2014 av lion33 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Nei, du bruker samme linja du alltid har gjort. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Siden du bor i Studenthybel så må du handle en router selv hvor du plugger ditt nåværende kabel uttak i porten på routeren merket "WAN" og dra en kabel fra PC'en din som du plugger i en annen port merket LAN. Deretter må du konfigurere det trådløse nettverket med navn og passord, men hvordan dette gjøres står det i manualen til routeren du kjøper. Månedskostnaden for noe slikt er kun strømkostnader, så om du ikke betaler noen form for strømregning så er 0Kr måneden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå