billywillie Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Har ikke brukt google navigering på lang tid men har brukt det en del tidligere uten at jeg jeg brukt noe særlig data. Ser på tlf nå at google maps har brukt 278 mb på to dager. I dag navigerte jeg fra kolbotn til Vestby og da brukte den utrolig nok 128 mb på den turen. Det jeg lurer på er om google har gjort noe eller om jeg har stilt inn noe feil. Tlf. er en galaxy s4. Har også lastet ned offline kart i de områdene jeg har kjørt men har kjørt med data påkoblet fordi hvis jeg kjører uten data har den lett for å bryte og bruker evigheter for å koble seg opp igjen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Ja Google Maps bruker så mye data, er utrolig hvor mye som går unna på selv om det er kort strekning! Usikker på om det går like mye MB på Google Maps på telefonen som selve appen. Lenke til kommentar
KongenLars Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Du må ha gjort noe feil. Kjørte en strekning på 2 timer, med lagret kartområde, og naturligvis 3G og GPS på hele turen, og jeg brukte minimalt med data. Har også brukt Maps på kortere turer, og det bruker ikke noe nevneverdig antall MB. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Da har jeg finni synderen. Hadde satt maps på satelittvisning. Skiftet til terreng og slutt på databruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå