Gå til innhold

Problemer med IC7

Aetius

Anbefalte innlegg

Jeg har to problemer med et IC7 HK som jeg håper noen kan hjelpe meg med. HK er rev 1.0, med BIOS v1.17. Kjører WinXP SP1 og har installert siste versjon av alle drivere etc som ligger på ABits hjemmesider.

Problem nr 1: Lyden. Onboard lyd er metallisk og bokaktig. Spesielt stemmer er vanskalig å høre over (u)lyden ellers, selv om kortet er satt opp for to høytalere eller hodetelefoner. Har stappet i et gammelt Soundblaster-kort, og det funker greit, men det er jo ikke rare lydkortet i forhold til hva som er innebygget i HK. :-(

Problem nr 2: USB2. Kortet skal visstnok ha USB2 innebygget, men hver gang jeg plugger i min eksterne USB2 HD, får jeg melding om at "high-speed USB device plugged into low-speed port". Går ut i fra at dette er et driver og/eller WinXP-problem, men hva gjør jeg? Har krøpet til korset og kjøpt et PCI USB2-kort, men jeg kjøpte jo IC7 for å ha et bra HK som hadde det jeg trengte UTEN å måtte kjøpe alle disse ekstragreiene. :shrug:

Any and all help is appreciated.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg gidder, egentlig. For det første er kortet demobrukt fra Komplett, så jeg vet ikke hvor høyt jeg skal skrike om garanti og slikt. For det andre har jeg limt på ekstrakjøling her og der, og det er litt av en jobb å få ymse brikker til å se ut som de er uberørte av menneskehender igjen. For det andre så holder jeg til i London og er totalt avhengig av PCen her. Tror jeg svelger litt kameler og teller mine velsignelser, jeg. :(

Lenke til kommentar
Jeg har to problemer med et IC7 HK

Hups! Better make that TRE problemer. Glemte at jeg ikke får onboard LAN til å funke heller. Virker som om HK tror den er en firewire-port. Device Manager nevner i alle fall en overføringshastighet på 400 MBps. Pussig, men ikke egentlig noe stort problem. Nettverkskort er billige og jeg har en liten haug liggende uansett.

Lenke til kommentar

hehe, det er ikke noe onboard lan...

Porten er bare der fordi det er billigere for abit å sende med samme braketten til mange kort enn å produsere ulike :) Det satt ikke tilfeldigvis en hvit tapebit forran porten som irriterte deg?

Hvis det er noe trøst så gikk jeg fem på selv...

Det samme gjelder lyden, bortsett fra at hos meg virket det flott helt til det plutselig ikke virket i det hele tatt. Løste det ved å kjøpe meg en audigy kort ved siden av (sluttet å svare på pm Snekker`n?)

Lenke til kommentar
hehe, det er ikke noe onboard lan...

Porten er bare der fordi det er billigere for abit å sende med samme braketten til mange kort enn å produsere ulike :) Det satt ikke tilfeldigvis en hvit tapebit forran porten som irriterte deg?

Næh dra meg baklengs inn i innboksen! Ikke noe onboard LAN??? Hvor er FBI (norske, ikke USAske) når man virkelig trenger dem?

Nix tapebit, men så var kortet demobrukt fra Komplett også da, så litt skal man jo måtte ofre.

Jaja, takk for svar anyway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...