Gothminister Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Når en frp'er kommer med uttalelser som kan oppfattes som litt "fårete brune", så reflekterer det ganske godt på partiets program. Sammenligningen blir sånn sett litt søkt. Mvh: Gunleik Groven Helt uenig med deg i din påstand. Alle som kan litt om FrP, vet at FrP som parti ikke har noe rasistisk eller annen diskriminerende holdninger i sin politikk. At populistene på venstresiden, sammen med røde media påstår det motsatte, er ikke noe nytt av tøv fra den kanten. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) En grei måte å avgjøre det på er jo å la Gunleik sitere de avsnitt i prinsipp- eller handlingsprogrammet som han mener speiler det brune hos enkelte medlemmer, og så kan man diskutere det. Bevisbyrden er hans. For at det er medlemmer som slenger med leppa uten dekning i programmet er åpenbart, i FrP som i andre partier. Det er ikke vanskelig å finne tvilsomme sitater om for eksempel muslimer fra tildels fremtredende freppere, men programmene er rimelig anstendig og ikke minst liberalt formulert. Geir Endret 1. juli 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Skulle stille samme spørsmål om disse såkalte "brune" delene av partiprogrammet som det henvises til. Hørtes rimelig fjernt ut men ser fram til å se nøyaktig hva det dreier seg om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 En grei måte å avgjøre det på er jo å la Gunleik sitere de avsnitt i prinsipp- eller handlingsprogrammet som han mener speiler det brune hos enkelte medlemmer, og så kan man diskutere det. Bevisbyrden er hans. For at det er medlemmer som slenger med leppa uten dekning i programmet er åpenbart, i FrP som i andre partier. Det er ikke vanskelig å finne tvilsomme sitater om for eksempel muslimer fra tildels fremtredende freppere, men programmene er rimelig anstendig og ikke minst liberalt formulert. Geir Noen ganger er det som ikke står i et partiprogram viktigere enn det som står der, særlig om mange fra et parti har en spesiell oppfatning. Det som sies i ulike sammenhenger og kontekster er for meg personlig like viktig. Partiprogrammer er propaganda og dermed pakket inn i glasur og honning. Ytterligere dokumentasjon av det jeg mener, søk på: https://www.google.no/search?q=partiprogrammer+propaganda+kgun+site%3Adiskusjon.no Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Noen ganger er det som ikke står i et partiprogram viktigere enn det som står der, særlig om mange fra et parti har en spesiell oppfatning. Sant nok, men nå sa Gunleik eksplisitt at når freppere kommer med "fårete brune" uttalelser "reflekterer det ganske godt på partiets program." Geir 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Vi kan kanskje da konkludere med at det hele faktisk bare var en fårete uttalelse uten noe innhold? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Lurte i begynnelsen på om det kunne være snakk om usedvanlig klønete formuleringern men ser uansett ut til å være ett klart uttrykk for rasistiske holdninger, særlig om det ikke foreligger noen gode forklaringer eller pressiseringer. Uansett bra at det kommer frem, og fint at hun fikk sagt det hun hadde på hjertet slik at meningene er fremme i dagen og hun ikke kan jobbe i kullissene dekket under falske meninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 En analogi kan være på sin plass. Man kan trekke en analogi til regnskapsanalyse og sammenligne poster i og utenom balansen med det som står i programmet og det partiets medlemmer utbasunerer utenom programmet. Risikovektede beløp (Risk-weighted amounts)Samlede eiendeler og poster utenom balansen er målt etter kreditt- og markedsrisiko i henhold til kravene om kapitaldekning, ekskl. eiendeler i forsikringsselskap og bokført verdi av aksjer som er trukket fra ansvarlig kapital og goodwill. Kilde: http://www.nordea.com/Investor+Relations/Finansielle+rapporter/%C3%85rsberetninger/Ordliste/56172.html Søk: https://www.google.no/search?q=poster+utenom+balansen https://www.google.com/search?q=off+balance+sheet+post Det er i høyeste grad risikosport og overse poster utenom balansen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Av hvem? Ref følgende uttalelse: Når en frp'er kommer med uttalelser som kan oppfattes som litt "fårete brune", så reflekterer det ganske godt på partiets program. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) I hvertfall det vi kunne kalle utenom balansen For meg personlig er det politikere sier i debatter og i diskusjoner mye viktigere enn å studere partiprogrammer. Se begrunnelse ovenfor. Jeg har bare skannet FrPs program et par ganger, så det kan ikke jeg uttale meg om. Endret 4. juli 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hun sa bl. a i talen. "Jeg har seilt i 16 år, og jeg har sett ekte rasehat på nært hold, og det vil jeg ikke ha her". Hun sa også flere ganger at det var viktig å hjelpe, og at hun gråter når hun ser barn i Syria som lider. Sier rasister det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Hun sa bl. a i talen. "Jeg har seilt i 16 år, og jeg har sett ekte rasehat på nært hold, og det vil jeg ikke ha her". Hun sa også flere ganger at det var viktig å hjelpe, og at hun gråter når hun ser barn i Syria som lider. Sier rasister det? Tja. Tro ikke på en kvinne som gråter. Ibsen. Endret 4. juli 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Tja. ABB gråt da han hørte sine egne ord. Var han rasist?Så hvilke ord var det han gråt av? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Ja hvordan i hulesete du får det å gråte over egen stemme - og å gråte over lidende barn til å gå for det samme, er beyond me. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Jeg redigerte bort det om ABB, da jeg ikke ville trekke ham inn i tråden utover det jeg nevnte i denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1610978&p=21793496 konteksten. Vi får se hvordan dette takles i FrP og den videre utviklingen. Mitt poeng er som Ibsens at man skal være svært skeptiske til personer som gråter. Det beviser også null og niks hva hun sier i en helt annen kontekst. Endret 4. juli 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg redigerte bort det om ABB, da jeg ikke ville trekke ham ytterligere inn i tråden. Mitt poeng er som Ibsens at man skal være svært skeptiske til personer som gråter. Det beviser også null og niks hva hun sier i en helt annen kontekst. Det er sant nok. Feks kjøpte jeg aldri gråten til Gro. Men det var fordi jeg selv observerte den og opplevde den som falsk fra første gang jeg så det. Bevis er der ikke noen vei bare pga uttalelser. Men derifra til å hevde at noe av det som blir sagt i en tale er løgn og annet ikke, det må man nesten begrunne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Bevis er der ikke noen vei bare pga uttalelser. Men derifra til å hevde at noe av det som blir sagt i en tale er løgn og annet ikke, det må man nesten begrunne. Har jeg sagt at det er løgn? Jeg vurderer det hun faktisk sier i ulike kontekster. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hun sa bl. a i talen. "Jeg har seilt i 16 år, og jeg har sett ekte rasehat på nært hold, og det vil jeg ikke ha her". Hun sa også flere ganger at det var viktig å hjelpe, og at hun gråter når hun ser barn i Syria som lider. Sier rasister det? La oss sjekke rasistordboken 2014! Hun er rasist, hun sa det, ergo: Mor Nille er en rasist! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Rasistodbok, som du har skrevet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå