Shruggie Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Sukk... Slapp av, ikke noe og sukke over. Mange har PK meninger og lar seg styre av intellektuelle og andre synsere. Jeg har sikkert selv mange PK meninger, der andre har lagt føringen. Så du er ikke alene. Det verste er at du sikkert tror at du er smartere enn andre fordi du har "skjønt" de greiene der. Det er som konspirasjonsteorister som går rundt og snakker om "sheeple"; det er bare en måte å heve seg over samfunnet på for folk som ikke passer inn i samfunnet. Faux-elitisme for folk som aldri kan bli suksessfulle på ordentlig. Nei. Det er å ha evnen å tenke selv, uten å være preget av strømninger og klisjéer. Vi som ser det klarer å lese gjennom linjene. Og man kan merke seg at vi likevel oftest er enige på tvers av det. Sure Akkurat det samme sier de følgende gruppene: Konspihoder Nyreligiøse Nyateister Nye fysikkstudenter Nye mattestudenter Nye filosofistudenter 17-åringer. Og alle ser tilbake på den idioten de var da de så sånne ting med skam. Du kan glede deg allerede, vi blir alle eldre, og noen trenger det mer enn andre... Endret 5. juli 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Du er veldig nedlatende og skråsikker. Men sakligheten er det tydligvis så som så med. Til din orientering, er jeg nok garantert mye eldre enn deg ------------------ Det går og kommer i perioder det der skjønner du. Man er der som du sier som "ny" på diverse vis. Så kommer man dit at man mener å ha oppnådd en slags realisme, og at tingene er som de ("PK") er og vanligvis blir ment å skulle være, ved noe man opplever er en 'voksen/moden' måte man da har innsett er riktig. Riktigere enn det man trodde. Inntil det igjen begynner å demre, at det ikke var feil det man naturlig mente i første innstans. Men da ved å endelig ha oppfattet de linijene som stadfester det i en viere kontekst. Eller perspektiv. Du kan ( forhåpntligvis)glede deg, vi blir alle eldre Endret 6. juli 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Denne tråden er herved nominert i sjangeren "Lengste, mest meningsløse tråd 2014". 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Der er jeg som trådstarter uenig. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Sukk... Slapp av, ikke noe og sukke over. Mange har PK meninger og lar seg styre av intellektuelle og andre synsere. Jeg har sikkert selv mange PK meninger, der andre har lagt føringen. Så du er ikke alene. Det verste er at du sikkert tror at du er smartere enn andre fordi du har "skjønt" de greiene der. Det er som konspirasjonsteorister som går rundt og snakker om "sheeple"; det er bare en måte å heve seg over samfunnet på for folk som ikke passer inn i samfunnet. Faux-elitisme for folk som aldri kan bli suksessfulle på ordentlig. Nei. Det er å ha evnen å tenke selv, uten å være preget av strømninger og klisjéer. Vi som ser det klarer å lese gjennom linjene. Og man kan merke seg at vi likevel oftest er enige på tvers av det. Tenke selv er det mange som sliter med i dag, det ser vi her i tråden og i andre debatter. De klarer ikke og stå for egne meninger og må ofte legge ved noe en eller annen nyttig idiot (intellektuell) har sagt en gang i tiden. Akkurat som om det skulle styrke deres mening. Hadde vi diskutert vitenskap, da ville ting vært annerledes. Men vi diskuterer politikk og i politikk kan og skal man mene det man vil. Ser ellers du har fått et nedlatende svar av mannen på forumet som selv tror han vet alt. Et tåpelig svar og som vanlig uten innhold. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Så det finnes ikke sannheter eller fakta i politikken? Og vi har ingenting å lære av de som har tenkt på disse spørsmålene før oss? Eller misforstår jeg deg? Hvis vi har noe å lære, og erkjenner at de fleste tanker er tenkt før: Er det så dumt å henvise til kilden når man faktisk gjentar noe, istedet for å late som det er unike tanker man har tenkt ut helt selv? Og hvorfor skal vi late som alle meninger er likeverdige? Man kan selvsagt få lov å mene dem, og jeg synes man skal ha lov til å uttrykke dem også. Men så da? Hva er i dine øyne den praktiske konsekvensen av at man skal få mene hva man vil? Geir Endret 6. juli 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Så det finnes ikke sannheter eller fakta i politikken? Og vi har ingenting å lære av de som har tenkt på disse spørsmålene før oss? Eller misforstår jeg deg? Du misforstår totalt Geir. Selvsagt har man masse og lære. Det er ikke det som diskuteres. Det er å ha egne meninger. Uten og hele tiden må vise til hva andre har sagt. Man kan selvsagt også det. Men når man kun har politisk korrekte meninger, altså følger strømmen, eller flokken. Da har man svært lite og fare med i et debattforum. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Sukk... Slapp av, ikke noe og sukke over. Mange har PK meninger og lar seg styre av intellektuelle og andre synsere. Jeg har sikkert selv mange PK meninger, der andre har lagt føringen. Så du er ikke alene. Det verste er at du sikkert tror at du er smartere enn andre fordi du har "skjønt" de greiene der. Det er som konspirasjonsteorister som går rundt og snakker om "sheeple"; det er bare en måte å heve seg over samfunnet på for folk som ikke passer inn i samfunnet. Faux-elitisme for folk som aldri kan bli suksessfulle på ordentlig. Nei. Det er å ha evnen å tenke selv, uten å være preget av strømninger og klisjéer. Vi som ser det klarer å lese gjennom linjene. Og man kan merke seg at vi likevel oftest er enige på tvers av det. Tenke selv er det mange som sliter med i dag, det ser vi her i tråden og i andre debatter. De klarer ikke og stå for egne meninger og må ofte legge ved noe en eller annen nyttig idiot (intellektuell) har sagt en gang i tiden. Akkurat som om det skulle styrke deres mening. Hadde vi diskutert vitenskap, da ville ting vært annerledes. Men vi diskuterer politikk og i politikk kan og skal man mene det man vil. Ser ellers du har fått et nedlatende svar av mannen på forumet som selv tror han vet alt. Et tåpelig svar og som vanlig uten innhold. Problemet kommer at alle som per din definisjon "tenker selv" sier nøyaktig det samme, på nøyaktig samme måte. Er det ikke rart at absolutt alle som tenker selv kommer til samme konklusjon, mens de som ikke tenker selv trekker forskjellige konklusjoner...? Man skulle nesten tro det var noe grunnleggende galt med teorien din... Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Sukk... Slapp av, ikke noe og sukke over. Mange har PK meninger og lar seg styre av intellektuelle og andre synsere. Jeg har sikkert selv mange PK meninger, der andre har lagt føringen. Så du er ikke alene. Det verste er at du sikkert tror at du er smartere enn andre fordi du har "skjønt" de greiene der. Det er som konspirasjonsteorister som går rundt og snakker om "sheeple"; det er bare en måte å heve seg over samfunnet på for folk som ikke passer inn i samfunnet. Faux-elitisme for folk som aldri kan bli suksessfulle på ordentlig. Nei. Det er å ha evnen å tenke selv, uten å være preget av strømninger og klisjéer. Vi som ser det klarer å lese gjennom linjene. Og man kan merke seg at vi likevel oftest er enige på tvers av det. Tenke selv er det mange som sliter med i dag, det ser vi her i tråden og i andre debatter. De klarer ikke og stå for egne meninger og må ofte legge ved noe en eller annen nyttig idiot (intellektuell) har sagt en gang i tiden. Akkurat som om det skulle styrke deres mening. Hadde vi diskutert vitenskap, da ville ting vært annerledes. Men vi diskuterer politikk og i politikk kan og skal man mene det man vil. Ser ellers du har fått et nedlatende svar av mannen på forumet som selv tror han vet alt. Et tåpelig svar og som vanlig uten innhold. Problemet kommer at alle som per din definisjon "tenker selv" sier nøyaktig det samme, på nøyaktig samme måte. Er det ikke rart at absolutt alle som tenker selv kommer til samme konklusjon, mens de som ikke tenker selv trekker forskjellige konklusjoner...? Man skulle nesten tro det var noe grunnleggende galt med teorien din... Den påstanden du her kommer med er reint tøv. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Den påstanden du her kommer med er reint tøv. Wow, tenkte du deg frem til den konklusjonen selv? Endret 6. juli 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Alltid noe å lære. Hvis man blir så sikker på egne vurderinger at man ikke tror man har noe å lære av andre, er man kommet i en blindgate. Men hva angår 'sannhet og fakta', så mener jeg hun Frp dama også sier sannheter og fakta. Samme hvordan man bedømmer det, eller hvor dumt/upassende det er å si det. Alt er relativt. Så kan vi si at visse sannheter og fakta er best å la ligge, og ikke trekkes fram i en slik situasjon. Og det er vel kanskje også sant. De fleste av oss er enige i at noe av det hun sa var veldig dumt. Mens vi er uenige om det er rett å kalle det Rasisme. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Den påstanden du her kommer med er reint tøv. Wow, tenkte du deg frem til den konklusjonen selv? Det virker også som om han hopper rett inn i tråder og kommenterer siste post eller noen av postene på siste side. Ofte bringes temaet ut på viddene eller han ender i meta diskusjoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Men hva angår 'sannhet og fakta', så mener jeg hun Frp dama også sier sannheter og fakta. Samme hvordan man bedømmer det, eller hvor dumt/upassende det er å si det. Alt er relativt. Så det er sant at alle utlendinger slår og lukter (underforstått) vondt? Underforstått af nordmenn ikke slår og lukter godt? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Så du har enda ikke fått med deg at ingen har sagt at noen lukter "vondt"? Kan ikke si jeg har kjent særlig lukt.. Har jobbet tett med Afrikanere og litt av hvert, og ikke reagert på noe slikt. Men hun er ei kjerring, og de som er kjent med kjerringer vet de har sterk luktesans - og reagerer ofte på lukt. Hun sa "de lukter annerledes, fordi de spiser annerledes" (fakta) Hun mente nok ikke alle, det skjønner vi. Og det er vel vanlig at muslimer har mer kulturell aksept for å slå kvinner og barn? Endret 6. juli 2014 av Delvis 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Men når man kun har politisk korrekte meninger, altså følger strømmen, eller flokken. Da har man svært lite og fare med i et debattforum. Hva med de gangene det "politisk korrekte" faktisk er det korrekte? Kan synes vanskelig å tenke seg for meg som tilhører en minoritet et av landets minste partier, men det får våge seg. Har flokken alltid feil? Må man gå mot strømmen for å ha noe å fare med. Nå har jo strømmen ved siste valg gått i favør av FrP og Høyre, så er det deres tilhengere som nå har lite å fare med? Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Jeg har noen naboer som spiser rakfisk. De lukter ikke godt. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Den påstanden du her kommer med er reint tøv. Wow, tenkte du deg frem til den konklusjonen selv? Det virker også som om han hopper rett inn i tråder og kommenterer siste post eller noen av postene på siste side. Ofte bringes temaet ut på viddene eller han ender i meta diskusjoner. Persondebatt. Jeg svarer på de innlegg jeg selv vil. Om du måtte plages av det, hva så? Du eier ikke tråden. Jeg har noen naboer som spiser rakfisk. De lukter ikke godt. Det forstår jeg godt. Men gjør det deg til rasist? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Men når man kun har politisk korrekte meninger, altså følger strømmen, eller flokken. Da har man svært lite og fare med i et debattforum. Hva med de gangene det "politisk korrekte" faktisk er det korrekte? Kan synes vanskelig å tenke seg for meg som tilhører en minoritet et av landets minste partier, men det får våge seg. Har flokken alltid feil? Må man gå mot strømmen for å ha noe å fare med. Nå har jo strømmen ved siste valg gått i favør av FrP og Høyre, så er det deres tilhengere som nå har lite å fare med? Geir Som sagt tidligere. Det er ikke noe galt og ha PK meninger. Alle har det av og til i enkelte saker. Men det er når man legger seg flat for de intellektuelle, da blir det patetisk. Så flokken har på ingen måte alltid feil. Men i debatten om begrepet rasisme som vi har diskutert nå i mange dager. Der ser man hvordan enkelte legger seg flat og aksepterer nye definisjoner, uten og selv tenke seg om. De aksepterer som lydige slaver. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hun mente nok ikke alle, det skjønner vi. Og det er vel vanlig at muslimer har mer kulturell aksept for å slå kvinner og barn? De fleste forstår at hun ikke mente alle. Religiøse, muslimer som kristne tuktet sine barn før i tiden. I dag er det nok mindre av det, også blant muslimer. De får informasjon om slikt når de kommer til Norge. Men selvsagt er det mange som ennå holder på tradisjoner. Men ikke forvent at de du her diskuterer med forstår det hun sa og det du skriver. De må ha alt inn med teskje. Du vet, tenke selv er noe dritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå