Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Da omtaler du og jeg oss rimelig likt. Men vi er langt fra hverandre politisk. Jeg ser på meg som en liberal sosialdemokrat, slik jeg også ser på FrP. FrP er et sentrumsparti. Hensiktsmessighet kaller vi vel det. Om du greier å overbevise andre om dette standpunktet er vel mer tvilsomt. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Den der var både syltynn, dum, arrogant og unøvendig. Vel, du innbiller deg vel ikke at diskutere her er prisgitt dine personlige subjektive premisser for hvordan man skal diskutere. Prøv å holde deg til saken. Og der mistet jeg tråden igjen. Du er utrolig vanskelig å lese - jeg forstår nesten aldri hva du prater om. Virkelig? Du påstår at "holdningen og kroppspråket" var med å vise at hun er rasist. Da sier jeg at det alene blir for svevende som argument, og spør om du kan forklare/konkretisere på hvilken måte holdningen og kroppspråket viser det. Var det et vanskelig spørsmål..? Du svarer med å spørre hva "jeg gjør her hvis jeg ikke er intressert diskutere " Ok beklager. Hvis det er så kinkig, bare la det ligge da. Endret 5. juli 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Sukk... Jeg er fra mars, og du er fra venus... Endret 5. juli 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Sukk... Jeg er fra mars, og du er fra venus... Tenkte det samme, at det må ligge der. Ser ikke noen annen fornuftig forklaring (hvis du snakker sant vel å merke, når du sier du ikke forstår) Eneste jeg tror det er motsatt. Altså at det er jeg som er fra Mars og du fra Venus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Ville foretrukket å være fra ,mars For øvrig skulle FrPs Sylvi Hardy sett mer på VM i fotball der de to kapteiner leser opp en tekst som tar avstand fra rasisme. Der legges også ut et stor banner på banen under åpningssermonien som sier nei til rasisme. Hun koker vel heller kaffe på et bedehus i bibel beltet? Der kom mine fordommer gitt. Endret 5. juli 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Ville foretrukket å være fra ,mars Det kommer vel i denne sammenheng an på hvilken av dem som kalles "lukter anderledes" og må stenges ute... Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Mars er beboelig, Venus som kalles jordens onde tvilling ikke. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Ville foretrukket å være fra ,mars For øvrig skulle FrPs Sylvi Hardy sett mer på VM i fotball der de to kapteiner leser opp en tekst som tar avstand fra rasisme. Der legges også ut et stor banner på banen under åpningssermonien som sier nei til rasisme. Hun koker vel heller kaffe på et bedehus i bibel beltet? Der kom mine fordommer gitt. Ja ikke sant? Typisk, man har hørt en tale på noen få minutter og vips, så tror man at man vet alt om hvordan det mennesket egentlig er. Og hva er galt koke kaffe på bedehus i såfall? Ja det er visst greit å se ned på. Sier sitt det også, på seg selv kjenner man andre? Endret 5. juli 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Og hva er galt koke kaffe på bedehus i såfall? Ja det er greit å se ned på. Sier sitt det også, på seg selv kjenner man andre? Det er ingen ting galt med å koke kaffe på bedehuset, bare det ikke blir for lavt under taket. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Njah, det er helt greit å ha lav takhøyde i små subkulturer, det kan vi verken kontrollere, sensurere eller forby. Problemet er når folk tar holdningene derfra og gjør de om til offentlige handlinger - som å holde et innlegg som hadde fått Jack Erik Kjuus til å himle med øynene.. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Herregud, så lei jeg er av det stempelet "PK". Akkurat som om det betyr noe. Skal vi bli fornærmet når vi ser det? Skal vi liksom kjappe oss med å dementere det? "Å nei, jeg er ingen PK-mann, nei! Huff og huff!". Alt det gjør er å stemple deg selv som en utrolig enkel fyr som aldri har lest en bok som ikke kom fra barneavdelingen. Helt tydelig at du blir lei deg for å ha PK meninger, altså politisk korrekte meninger. Det betyr ikke noe annet, om du trodde det. Politisk korrekte meninger er etter mitt syn populisme. Man følger strømmen og mener og sier det som er forventet. Altså lar man andre føre orde for en selv. Man henger seg på en bølge. Denne bølgen endrer seg og PK folket følger etter. Eks. på det er begrepet rasisme. Det er nok heller slik at PK folket stempler seg selv i forhold til belest eller ikke. PK folket lar andre lese for seg. Så igjen bommer du stygt, samt forsøk på persondebatt. Men deg om det, det begynner og bli en vane. Men ikke bli lei deg for PK begrepet, eller forkortelsen som det er. Ikke farlig. 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Sukk... Slapp av, ikke noe og sukke over. Mange har PK meninger og lar seg styre av intellektuelle og andre synsere. Jeg har sikkert selv mange PK meninger, der andre har lagt føringen. Så du er ikke alene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Sukk... Ja nok en meta debattant. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Sukk... Ja nok en meta debattant. Sliter du med? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Sukk... Slapp av, ikke noe og sukke over. Mange har PK meninger og lar seg styre av intellektuelle og andre synsere. Jeg har sikkert selv mange PK meninger, der andre har lagt føringen. Så du er ikke alene. Det verste er at du sikkert tror at du er smartere enn andre fordi du har "skjønt" de greiene der. Det er som konspirasjonsteorister som går rundt og snakker om "sheeple"; det er bare en måte å heve seg over samfunnet på for folk som ikke passer inn i samfunnet. Faux-elitisme for folk som aldri kan bli suksessfulle på ordentlig. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Sukk... Ja nok en meta debattant. Sliter du med? Vi kan vel ikke forvente at du som er nykommer til formuet skal vite at den diskusjonen tas i denne Den store metadiskusjonen – En tråd om hvordan vi diskuterer, og hvordan vi burde diskutere tråden. Endret 5. juli 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Sukk... Slapp av, ikke noe og sukke over. Mange har PK meninger og lar seg styre av intellektuelle og andre synsere. Jeg har sikkert selv mange PK meninger, der andre har lagt føringen. Så du er ikke alene. Det verste er at du sikkert tror at du er smartere enn andre fordi du har "skjønt" de greiene der. Det er som konspirasjonsteorister som går rundt og snakker om "sheeple"; det er bare en måte å heve seg over samfunnet på for folk som ikke passer inn i samfunnet. Faux-elitisme for folk som aldri kan bli suksessfulle på ordentlig. Nei. Det er å ha evnen å tenke selv, uten å være preget av strømninger og klisjéer. Vi som ser det klarer å lese gjennom linjene. Og man kan merke seg at vi likevel oftest er enige på tvers av det. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Sukk... Slapp av, ikke noe og sukke over. Mange har PK meninger og lar seg styre av intellektuelle og andre synsere. Jeg har sikkert selv mange PK meninger, der andre har lagt føringen. Så du er ikke alene. Det verste er at du sikkert tror at du er smartere enn andre fordi du har "skjønt" de greiene der. Det er som konspirasjonsteorister som går rundt og snakker om "sheeple"; det er bare en måte å heve seg over samfunnet på for folk som ikke passer inn i samfunnet. Faux-elitisme for folk som aldri kan bli suksessfulle på ordentlig. Jeg vet jeg ikke er smartere en andre, hvor tar du din påstand i fra? Din oppførsel mot andre debattanter derimot, det vitner ofte om at du tror du vet bedre. Jeg har mine meninger og de ytrer jeg. Så kan du og andre være uenig i dem, uten og ta i bruk persondebatt. Det er ditt våpen og MOD lar deg få holde på. At du sliter med begrepet PK, det er ditt problem. Men uansett, ha en god kveld videre. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Sukk... Ja nok en meta debattant. Sliter du med? Vi kan vel ikke forvente at du som er nykommer til formuet skal vite at den diskusjonen tas i denne Den store metadiskusjonen – En tråd om hvordan vi diskuterer, og hvordan vi burde diskutere tråden. Er det der man kan sukke og ta persondebatter? For da bør du informere de mer erfarende ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå