hpm Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 XP 2500(Barton), TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack , Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR .. Fikk delene fra Komplett i går. Satte det i hop, MEN.. kommer ikke til BIOS engang!! Det er liv i CD-spillern, alle vifter funker, men skjermen er svart. Aldri hørt et pip fra PC-høytaleren heller. Hovedkortet har et display for POST koder som viser FF som iflg. manualen skal bety "Boot atempt (INT 19h)" Hvordan veit jeg om det er kortet eller prosessoren som evt. må byttes? Eller har jeg oversett noe i manualen? Noen som har opplevd tilsvarende..? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg hadde et lignende problem da jeg satte sammen PC'n min. det viste seg at det var RAMen som ikke satt skikkelig i. Var umulig å se det, men da jeg tok den ut og satte den inn igjen, gikk alt så meget bedre. Foreslår at du plukker alt fra hverandre igjen og setter det sammen igjen - og sjekker for hvert steg at alt sitter som det skal. Høres møysommelig ut, men i det lange løp svarer det seg å være sikker. Lykke til! Lenke til kommentar
hpm Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Takk, for svaret! Rammen sitter som den skal. Grafikk-kortet likeså. Har resatt CMOS. Ingen forandring! Da er det egentlig bare prosessoren som gjenstår. Kan jo ta av kjøleren og prøve en kjapp oppstart og se om det gjør noe forskjell? Har en sterk følselse av at prosessoren eller hovedkortet er defekt.. :-? Noen som har erfaring med dette kortet? - Andre forslag? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Har ikke erfaring med kortet, men ta ut strømkabel og resett cmos. Hvis ikke det hjelper, prøv med kun 1 rambrikke ( oppdatert Bios omtale viser at kortet har problemer med endel ddr400 brikker ). http://www.epox.nl/english/support/bios/no...es/8rda3%2B.htm Sjekk om cpu sitter godt, at kjølepasta er OK og at vifta går fort nok. Hvis det ikke hjelper ville jeg testa med pci skjermkort. . Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Dette kortet har tilsynelatende problemer med XP2500+ cpu'en. Har du forresten fått fixa det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå