sveininge Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Trenger litt råd om hvordan få denne kjerra stabil. og det er vel kanskje litt mer og stille på enn bare multipllier og external clock i biosen det jeg har skrevet under er slikt det står i biosen min .. hovedkort abit nf7-s v2.0 bios v1.6 ram corsair 3200ll twinx XMS 400 mhz 2x 256 matched cpu AMD XP 2500+ barton cpu kjøler TT volcano 12 --------------------------------------- softmenu III xp2500+ orginal oppsett: Cpu operating speed : user define -external clock : 166 mhz -Multiplier : x11.0 AGP Frequency : 66 MHZ CPU FSB/DRAM ratio : Auto Cpu Interface : Disable Power supply Controller : System default -CPU Core VOltage : 1.65v -DDR SDRAM Voltage : 2.6V -Chipset voltage : 1.6V -Agp Voltage : 1.5V -------------------------------------- Når jeg har prøvd og klokke den så har den gått stabilt slik som dette eller gjennom 3d mark 03. softmenu III xp2500+ orginal oppsett: Cpu operating speed : user define -external clock : 200 mhz -Multiplier : x10.5 AGP Frequency : 66 MHZ CPU FSB/DRAM ratio : Auto Cpu Interface : Disable Power supply Controller : System default -CPU Core VOltage : 1.7v -DDR SDRAM Voltage : 2.6V -Chipset voltage : 1.6V -Agp Voltage : 1.5V -------------------------------------- Minnet: JEg har enda ikke helt forstått hvordan dere gjør timingene på minnet 2-2-2-5 hvor i boisen du finner det er jeg ikke helt sikker på enda jeg har prøvd meg litt frem med dette.. Advanced Chipset features : Memory TImings : den kan jeg sette til turbo,Aggressive,Optimal, by spd og Expert. på turbo mode så ser det slikt ut: -row active delay 5 -ras to cas delay 2 -row precharge delay 2 -CAS latency time 2.0 jeg antar at dette er timingene på minnet. er jeg litt på rett vei . Er det noen som kan få denne pcen til og kjøre staibilt prøvd og kjøre mange mulige kombinasjoner men det er lite gøy og rote med ting som du ikke helt vet hva er for noe jeg fikk den til og gå stabilt med 10.5 * 200 da var den på 2.1 ghz og minne på en 400 mhz men etter sisoft sandra så ligger cpuen litt over specs til xp2800+ hvis det er noen som gidder og hjelpe meg litt så takk for det Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har skrevet en liten guide om hvordan å klokke NF7 og barton.. kanskje du finner et triks eller to her :-) http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=133443 Lenke til kommentar
sveininge Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 jeg har faktisk lest gjennom den guiden der noen ganger.. men .. cpuen takler bare ikke over 180 * 11 eller 180 *11,5 rammen min kjører på en timing som er 11-2-2-2.0 ikke noe tull med den men kan skjermkortet mitt ha noe og si på klokkingen ? har et abit siluro ti4200 64 mb kort som kjøres på en 281/581 så det er litt klokket det også. 11*200 er det mange som skriver at den burde funke helt fint med.. men det gjør ikke min hardwaren virker veldig stabilt elllers . Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 jeg har faktisk lest gjennom den guiden der noen ganger.. men .. cpuen takler bare ikke over 180 * 11 eller 180 *11,5 rammen min kjører på en timing som er 11-2-2-2.0 ikke noe tull med den men kan skjermkortet mitt ha noe og si på klokkingen ? har et abit siluro ti4200 64 mb kort som kjøres på en 281/581 så det er litt klokket det også. 11*200 er det mange som skriver at den burde funke helt fint med.. men det gjør ikke min hardwaren virker veldig stabilt elllers . Prøv å sett ram i andre slots.. Skjermkortet skal ikke ha noe å si så lenge du har låst AGP hastigheten. Har du prøvd å banke den rett opp på 200*11 ? Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Prøv å øke vcore, da burde du ikke ha noen problemer med å få den opp i 200x11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå