Sprøstekt Løk Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Har 45.000 kr å bruke på en PC. Jeg driver med tung videoredigering og en del arbeid i forskjellige krevende programmer. Er avhengig av at rendering går lynkjapt slik at man slipper å sitte å vente 1 time før videoen er ferdig å rendere. Må derfor ha veldig mye ram og noe av det beste man får av prosessorer. Blir sikkert en del spilling, så et grafikkort som kan kjøre det meste er også fint. Noen som kan hjelpe meg å finne et bra kjøp? Skal ikke bygge selv. Pc-skjerm, tastatur og mus trenger jeg ikke. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Vent til X99 kommer og la en av aktørene (f.eks Digital Impuls eller Komplett) gjøre jobben for deg. Endret 20. juni 2014 av Kyrre S. 2 Lenke til kommentar
oyso Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 forslag til pc og her får man også veldig bra sørvis å support vis det skulle være noe senere http://www.pcstyling.no/shop/edge-fighter-core-215p.html Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Er avhengig av at rendering går lynkjapt slik at man slipper å sitte å vente 1 time før videoen er ferdig å rendere. Hvilken programvare brukes? Beskriv prosessen som det er behov for å få raskt unnagjort. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 CUDA er verdt å bruke til rendring. Da får du jo både brukt skjermkort(ene) til spill og rendering om programmet støtter det. Med det budsjettet du har satt burde det være mulig å bygge en bra rigg. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Man må ikkje vente til x99 for å få fart på renderingen med cpu. https://www.komplett.no/intel-xeon-e5-2697-v2/795309 Hvilke programmer bruker du? Litt kjekt å vite, i tilfelle du f.eks bare har brukt for Cuda, eller om du også må ha mye cpukraft. Endret 20. juni 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå