Gå til innhold

Noen som har lyd problemer med NF7 v2.0 ?

Espen_^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer i spill. Etter en stund begynner lyden å skurre og henge igjen og hakke. Må restarte for at det skal bli bra. Jeg kjenner igjen skurringa, det tror jeg er på grunn av høy latency (lag). Det skal kunne fikses vet å stille inn på antall samples eller noe sånt. Jeg har ikke funnet ut hvordan. Trenger hjelp jeg og.

edit: det bør gå an å fikse. Det sies jo at SoundStorm tross alt er verdens "beste" integrerte lydkort, el?

Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet: 20 Okt 2003 11:13 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Ingen problemer med mitt heller. Forsøkt å legge inn chipsetdrivere på nytt? Siste tror jeg er v 2.45 (lastes ned fra www.nvidia.com)

jon

Har lagt inn nVidia sine chipset drivere flere ganger, men det løser ikke problemet.

Inkognito Skrevet: 20 Okt 2003 11:27 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Her skurrer det ved kald start, men etter en restart funker det bra. Var værre før, men etter jeg installerte nye drivere er den ekstra restarten når jeg skrur på PC'n det eneste problemet.

Driverne fikk jeg anbefalt på ABIT-forumet.

Hva slags driver? nVidia? Eller finnes det en Abit driver også?

Når jeg holdte på med musikk før i tiden og brukte Cubase kunne jeg gå inn på ASIO innstillinger og stille inn på antall samples for å få minst mulig latency. For høy latency'n førte til at lyden hang igjen og at det begynte å skurre fordi lydkortet ikke klarte å følge med resten. Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar

Pass også på at "PCI Bus Master" for IDE-enhetene er deaktivert i BIOS. Når denne innstillingen var aktivert, fikk jeg grusom hakking og skraping i lyden under hvilken som helst diskoperasjon. Og ja, oppdaterte drivere er også bra. Unntaket er kanskje de "skandaleomsuste" IDE-driverne til nForce2 - hvordan ligger det an der nå?...

Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet: 20 Okt 2003 11:27 Tittel:

Her skurrer det ved kald start, men etter en restart funker det bra. Var værre før, men etter jeg installerte nye drivere er den ekstra restarten når jeg skrur på PC'n det eneste problemet.

Driverne fikk jeg anbefalt på ABIT-forumet.

Hva slags driver? nVidia? Eller finnes det en Abit driver også?

Beklager, var litt uklart, ja. Var nVidia driverne jeg sikta til. Har du sjekka ABIT? Stikk inn på forumet der og søk etter "sound corruption". Mange med lydproblemer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...