embark Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Nå som skattepengene snart tikker inn på konto blir det innkjøp av ny stasjonær. Så er det noen som kan se noen flaskehalser ved dette systemet? Corsair RM850, 850W PSU ASUS Z97-PRO, Socket-1150 Intel Core i7 4790K 4.1GHz Socket-1150 Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB Corsair SSD Force Series LS 240GB 2.5" Er også litt usikker på valg av skjermkort, da dette er en maskin som i hovedsak skal brukes til musikkroduksjon, men jeg er også glad i å spille litt. Har funnet to kandidater som burde duge til litt gaming. Men er ikke spesielt keen på å bruke mer enn 2500kr på GPU. ASUS GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5 ----- Er det forresten noen som har forslag til et godt, ergonomisk tastatur? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 SSD: bytt ut til Crucial, Samsung, Intel eller SanDisk pga bedre ytelse, mye bedre stabilitet osv. Skjermkort: 280X du får best ytelse fra, men får du 770 til 1900kr så går du for det! PSU: Velg en annen, fått dårlig kritikk den der. Her har du mange valg å velge mellom: XFX ProSeries Black Edition 750W XFX ProSeries Black Edition 850W Corsair AX 760 Corsair AX 860 Cooler Master V700 Cooler Master V850 Anbefaler deg å kikke innpå her ang strømforsyning: Anbefalinger av strømforsyninger Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg ville ha kjøpt Crucial M500 eller MX100, sistnevnte erstatter førstnevnte og ee billigere, yter bedre, men har litt dårligere levetid (sikkert ikke verre enn Samsung 840 EVO). Ang PSU, så er Cooper Master V700 et godt valg! Du finner også minne som gir mer for pengene, har ikke tid til å lete opp dette. Good luck. 1 Lenke til kommentar
embark Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Takk for tips, sveibuen, har ikke lyst å være gjerrig når det kommer til PSU. Den skal tross alt dra en del; eksterne lydkort og kontrollere, så skal lese meg på på PSU-er. Er 80 PLUS noe jeg bør se aktivt på ved kjøp av strømforsyning, eller er det mer en "lovnad" om lav feilrate/effektavvik e.l.? Men forstår jeg deg rett når du påstår at GeForce-kortene generelt gir mer ytelse for pengene (i min prisklasse)? Stian Aarskaug: Skal se på Crucial-diskene. Akkurat levetid er ikke det viktigste, går for ytelse. NAS skal nok kjøpes inn til generell lagring og backup. Takker for gode råd Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Ang skjermkorta der du har linket til så gir 280X deg mer for pengene slik det er priset nå. 80plus merke er nå ok å ha i bakhode, men ikke det viktigste, er kvaliteten som er viktig her. Som du ser på siden min som jeg linket til, så finner du alle godkjente strømforsyningene som kan anbefales nå i dag. Alle PSUene på den siden kan brukes, men til mer du betaler til bedre strømforsyning får du Og komplett.no er en dyr butikk! Sjekk ut netonnet.no (gratis frakt) cdon.no (helt ok butikk) dustin.no Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Kan jo nevne at 280 kortene som har gode kjøleløsninger kan la seg overklokke opp mot frekvensen til 280X kortene uten store problemer ,har et Sapphire Trix 280 og uten noen spesielle justeringer får jeg det opp mot 1.05 til 1.1Ghz som tilsvarer nesten ytelsen til et 280x kort. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå