Gå til innhold

Beste NFII Kort Til Overklokking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ville gått for et ABit NF7-S, faktisk, er nok best til overklokking tenker jeg...

har det selv. og klarte min XP2500+ til 2.5ghz med luftkjøling..

med vannkøling kan du nok nå lenger...

men, det er S-ATA, 1394, SoundStorm lydbrikke, +++

koster under 1000!!

:woot:

du blir nok fornøyd uansett!

Lenke til kommentar
NF7-S v2.0 går ikke lenger enn 225-227 MHz FSB. Er det andre hovedkort som går lenger uten voltmod?

Nope.. ikke med høy multi. Om du har litt flaks så klarer du kanskje over 230 FSB med NF7 kortet. Det er flere av de som har kjøpt kort i det siste som har klart over 230 uten mods.

Lenke til kommentar

Formann:

Hvor høy multi, og hva slags ram?

Kjører på 236x9 får ikke høyere mp stabilt :( men får bedre testresultat i bl.a aida32 med høy fsb kontra å gå ned på fsb og øke mp og mgh på prossesor. Så valgt å holde den der, vet ikke hva som er best :-?

Kjører for tiden med en 512brikke twinmos m/winbond Bh-5 3200.

Spørsmål til deg igjen Formann, håper du kan hjelpe meg her, må ha ny ram til maskin 2, tenkte da kjøpe meg 2 stk Corsair xms3200ll 2-2-2-6 brikker for å få dual i denne,512 brikke over i pc2,kan jeg forvente meg noen ytelsesøkning med de kontra min singel twinmos brikke ?

Feets....dont`fail me now

Lenke til kommentar
Formann:
Hvor høy multi, og hva slags ram?

Kjører på 236x9 får ikke høyere mp stabilt :( men får bedre testresultat i bl.a aida32 med høy fsb kontra å gå ned på fsb og øke mp og mgh på prossesor. Så valgt å holde den der, vet ikke hva som er best :-?

Kjører for tiden med en 512brikke twinmos m/winbond Bh-5 3200.

Spørsmål til deg igjen Formann, håper du kan hjelpe meg her, må ha ny ram til maskin 2, tenkte da kjøpe meg 2 stk Corsair xms3200ll 2-2-2-6 brikker for å få dual i denne,512 brikke over i pc2,kan jeg forvente meg noen ytelsesøkning med de kontra min singel twinmos brikke ?

Feets....dont`fail me now

Det beste en en kobinasjon av høy FSB og høy multi. Jeg scorer best i 3dapps når jeg kjører 227*11.5 .. jeg han også kjøre 245 om jeg vil, men da må jeg en del ned på multi, og taper dermed ytelse. Du burde prøve deg frem, men jeg tipper det er som med de fleste andre kort at du scorer best rundt 220-225*10-12

Når det gjelder den rambrikken så vil du få en ytelsesøknig med to brikker. Om den brikken du har fra før ikke klarer lave timings så vil du tjene litt der også ved bytte til XMS3200LL. 3-8% økning i ytelse avhengig av hvilke program som kjøres.

Lenke til kommentar
Takker og bukker Formann :D

Da setter jeg tilbake til 228x11

Brikken kjøres stabilt på 2-2-2-5 der

Men,over til Komplett NÅ skal det shoppes :D

:o Igjen :o

Feets....don`t fail me now

Om du kjører brikken på 2-2-2-5 så vil ikke ytelsesøkningen bli så høy som 3-8% .. da vil den eneste forskjellen bli Dual-channel, og du vil få 1-5% ytelsesøkning isteden.

Om du har noe fornuftig å bruke den andre brikken til så er det greit, men hvis ikke så blir det litt mye penger for så lite ekstra ytelse... men er du en liten perfomance-h**e, slik som mange av oss andre så er det bare å kline til med XMS brikkene. De er meget gode.

Lenke til kommentar

Jeg har et nf7-s v2 som gjør 243 på lave multipliere uten voltmod eller ekstra kjøling. Det eneste jeg har gjort på kortet er å legge AS3 mellom ribbe og northbridge. Ram`en jeg bruker når jeg har nådd 243 er corsair xms twinx512 (dual 256mb). (slappe timinger: 3-4-4-11)

Med twinmos CH-5 (2x256 dual) må jeg ned på fsb. Men disse klarer lavere timinger enn corsair på lavere fsb. Den beste ytelsen er jeg litt usikker på hvor er, men jeg tipper det er på 235fsb med twinmos brikkene på noe lavere timing enn corsair brikkene, og multiplier 10. Jeg skulle bare hatt BH-5 chips :cry:

200*11 og 200*12 og sånn er kjedelig :wink: . Er man fsb freak så er man fsb freak.

For å nå høye multipliere må jeg ned i fsb, men jeg får ikke testet om kortet er god for både høy fsb og multiplier da prosessoren min stanger hodet i veggen ved 2350mhz. Jeg klarer å boote/entre windows på 2.4Ghz, men da er maskinen mildt sagt ustabil.

Luftkjøling: Swiftech mcx462+.

Sikkler etter råere kjøling!

DrErling

Lenke til kommentar

DrErling

200*11 og 200*12 og sånn er kjedelig . Er man fsb freak så er man fsb freak.

Ditto :D

Ala slakke timings der er brikken min noe spesiell :o alle kombinasjoner som starter med cl3 nekter den å boote på. 2 og 2. 5 er greit, trudde det var andre vei den skulle nekte.

Luv Funk

Lenke til kommentar
NF7-S v2.0 går ikke lenger enn 225-227 MHz FSB. Er det andre hovedkort som går lenger uten voltmod?

Jeg greier 232mhz stabilt uten noe voltmod eller noe...

Med hvor høy multi? selge kortet ditt? :D

Har ikke lyst å selge kortet, multi 10,5...cpuen er litt sløv :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...