magne.moe Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Tipper PC-versjonen er nedgradert fordi Ubisoft ikkje får like godt betalt for spill solgt til PC. Konsoll-spill selger stort sett best i starten og på denne måten skaffer Ubisoft seg eit bra betalt salg fra konsoll og når di så etterkvart "patcher" PC-spillet slik at det blir betre får di sakte men sikkert solgt greit til PC-leiren og. Trur dog neppe at Ubisoft hadde rekna med at nokre moddere skulle grave fram det di skrudde av i PC-spillet. Pengane rår nok her som elles. Mer trolig at de ikke gidder å ta seg arbeidet med å lage en god versjon. Merk at et pc spill også må støtte temmelig crappy pcer, ofte er minimum spesifikasjoner svakere en One, Det er masse billinge pcer som er solgt som kan kjøre pc/ 360 / PS3 spill og få er villige til å droppe den kundegruppen. 1 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 (endret) Konsollspillere bryr seg fint lite om grafikk, osv. fordi de ikke kan få det bedre. Det er en begrensning på plattformen de bruker, og da har de ikke noe valg. Klager de så bekrefter de bare at plattformen de bruker er dårligere enn f.eks. en pc. Noe de ikke vil. De bryr seg nok mye mer enn du tror, om ikke så hadde ingen investert i de nyeste konsollene enda. For at de nye konsollene skal være mer tiltalende til tvilende kunder går nå enkelte spillselskaper/utgivere inn for å dempe grafikken på pc slik at konsollene ser nesten like bra ut. Det er ikke en konspirasjonsteori, men heller et ganske logisk valg fra utgiverne. Ubisoft tjener mer på å selge spillene til de nye konsollene fordi det ikke er mulig å piratkopiere spill der enda. Noe som er en veldig enkel sak på pc, og som fører til lavere salg på pc. For meg er valget Ubisoft har gjort ganske åpenbart. Jeg sliter fortsatt med å tro at de kan synke så lavt mtp. all den negative oppmerksomheten det medfører. Jeg synes Watch Dogs er bra, men nettet flommer jo over av negative kommentarer angående å begrense PC-versjoner for at de ikke skal bli for bra (bl.a.). Under alle nyheter om Ubisoft om dagen er det svært mange negative kommentarer, og dårlig stemning smitter fort over på konsollspillerne også. Ubisoft og andre har ingenting å vinne dersom dette faktisk er en taktikk de bevisst benytter seg av, ettersom man er dømt til å bli avslørt. Uansett selger ikke PC-spill så dårlig som folk vil ha det til, spesielt ikke dersom man gir ut skikkelige utgaver. Den lavest ranka spilleren på vennelista mi i Uplay var en ukes tid etter lansering rangert dårligere enn over 500000 PC-spillere i online-delen, og det til tross for all pepperen PC-versjonen har fått. Jeg veit ikke hvor mye av kaka Ubisoft får, men det er vel rimelig å anta at de har dratt inn minst hundre millioner kroner på PC-versjonen. Selv om det er mindre enn konsollutgavene er det fortsatt mye penger. Endret 21. juni 2014 av Dellers 1 Lenke til kommentar
entername Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Artig korleis dette utvikler seg til å bli ein type for x tusen mindre enn prisen av PS4 kan eg bygge ein like god PC. Har ingenting med saken og gjere i det heile tatt. Forøvrig kan man ikkje gjere direkte sammenligningar mellom dei to på grunn av arkitekturforsjeller og dedikerte OS på konsollene som henter meir ut av maskinvaren enn eit tradisjonelt PC OS klarer. Personlig vil eg sei at det, per i dag, er vanskelig å lage ein like god PC, med kontroller og det obligatoriske release spelet som pleier følge med, som ein PS4 dersom den skal ta opp like mykje plass i TV benken. Problemet er jo at det er forferdelig enkelt om eit år eller to. Har uansett ingenting med saken å gjere følte berre enkelte kansje ignorerte litt av momenta som gjer konsoller bedre med shitty hardware enn datamaskiner 1 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Selvfølgelig får du en enormt kraftig PC til 8000kr. Selvfølgelig må man legge til ekstra penger for å få tastaturet og musa, skjermen og headset/høyttalere. Men det må man med konsollene også. De kommer ikke med en TV. Og ikke kom her med "ja men de fleste har TV'er fra før så det teller ikke"-argumentet, for det blir bare dumt. Man kan selvfølgelig også koble PC'en til TV'en om man vil det også. Med 8000kr for selve PC'en kan man spille alle spill som eksisterer, på maks grafikk. Man kan fortsette å gjøre dette i opptil flere år fremover også. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Tipper PC-versjonen er nedgradert fordi Ubisoft ikkje får like godt betalt for spill solgt til PC. Konsoll-spill selger stort sett best i starten og på denne måten skaffer Ubisoft seg eit bra betalt salg fra konsoll og når di så etterkvart "patcher" PC-spillet slik at det blir betre får di sakte men sikkert solgt greit til PC-leiren og. Trur dog neppe at Ubisoft hadde rekna med at nokre moddere skulle grave fram det di skrudde av i PC-spillet. Pengane rår nok her som elles. Mer trolig at de ikke gidder å ta seg arbeidet med å lage en god versjon.Merk at et pc spill også må støtte temmelig crappy pcer, ofte er minimum spesifikasjoner svakere en One, Det er masse billinge pcer som er solgt som kan kjøre pc/ 360 / PS3 spill og få er villige til å droppe den kundegruppen. Nå hadde di vel gjort unna mykje av arbeidet allereie for PC. At di da skrudde det av og skjulte det for så å komme ut med ein patch som slår på noko av dette kan synast som eit forsøk på å blidgjøre di som har klaga på Ubisoft. Holder nok ein knapp på at Ubisoft såg sitt snitt til å tjene litt ekstra på konsoll-spilla. Lenke til kommentar
TuxRacer Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Bare jeg som får assoiasjoner til EA og Simcity? Nei dere skjønner, dere er nødt til å være koblet til internett 24/7 når dere spiller vårt spill fordi vi kjører en hel haug med cloud computing for å gjøre mange avanserte kalkulasjoner og utregninger som ville fått maskinen til å dårligere enn optimalt. “GlassBox is the engine that drives the entire game—the buildings, the economics, trading, and also the overall simulation that can track data for up to 100,000 individual Sims inside each city. There is a massive amount of computing that goes into all of this, and GlassBox works by attributing portions of the computing to EA servers (the cloud) and some on the player's local computer,” Bradshaw writes. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Prøvde Watch Dogs på PC, ville prøve en "piratkopi" før jeg evt kjøpte, og sletta etter to timer spilt. Arkade-søppel. Helt forferdelig på PC. Muligens fungerer det bedre på PS4, men intill en PS4 er i hus og man får prøvd en demo av det, er dette spillet ikke akkurat noe stort tap. - For min del - . Lenke til kommentar
simx98 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Tror ikke next-gen ville hatt problemer med mange av effektene om de hadde fått tid til å optimalisere og sikre at det fungerer. Peker til Metal Gear Solid V: The Phantom Pain når jeg sier dette, 1080p - 60fps. Video av gameplay spilt live på en PS4 på E3: http://youtu.be/RjgiFR4eaMs Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Ubisoft har jo så høy kredibilitet i utgangspunktet.. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Tror ikke next-gen ville hatt problemer med mange av effektene om de hadde fått tid til å optimalisere og sikre at det fungerer. Peker til Metal Gear Solid V: The Phantom Pain når jeg sier dette, 1080p - 60fps. Video av gameplay spilt live på en PS4 på E3: http://youtu.be/RjgiFR4eaMs Dette baserer du på PR som kommer rett fra utviklerne/utgiverne. PR for et spill som ikke er utgitt enda. Endret 24. juni 2014 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Har blitt litt skeptisk til alt styret rundt dette. Modden gjør faktisk ikke spillet noe nevnverdig penere. Lyseffektene er vel det eneste som blir hakket bedre. Resten er bare motion blur å alt juggel du kan få for å forstyrre synet. Virker som Aiden Pearce går rundt med dårlige briller. Døm selv fra denne videoen. http://www.gamespot.com/videos/watch-dogs-e3-2012-lighting-mod-graphics-compariso/2300-6419832/ Godt poeng, så faktisk bedre ut orginalt i noen settinger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå