PloKooN Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Upc har fått nytt kabelmodem (motorola). Etter jeg fikk dette klarer jeg ikke å dele nettet. Før brukte jeg switch til å dele nettet og det funka fett. Da jeg installerte kabelmodemet renew'a jeg ipen og fikk nett på pcen. Da fikk jeg en ny ip som starter på 62. Men når jeg prøver å renew'e ip'en på den andre pcen i nettverket får jeg denne feilmeldinga: "The following error occured when renewing adapter Local Area Network: DHCP Server unreachable". Jeg testa så med router. Da fikk jeg ikke nett på noen av pcene. Og begge ipene ble forandra til 193 i begynnelsen. Hva er galt? Og hvordan kan jeg fikse dette? MVH PloKooN Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Tror nok du bør ha en Switch som står på 'innersiden' av kabelmodemet ditt. hvis du skal ha flere maskiner på samme kabelmodem må du enten bruke NAT på en server (Som står mellom maskinene dine og kabelmodemet) eller du kan bruke en Switch for å dele oppkoblingen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå