Gå til innhold

Problemer med Radeon 9600 skjermkort?

ajenzen

Anbefalte innlegg

Etter alt fra 40 min til 5-6 timers uptime, kræsjer pcen min, skjer kun når jeg spiller warcraft. Den har funnet seg 2 forskjellige måter å kræsje på, begge med resultat at jeg må restarte maskinen. 1: Skjermen blir rett og slett bare svart, og "on-lyset" på skjermen blinker som når skjermen ikke har kontakt med maskinen. 2: Spillet stopper, jeg klarer etter en del om og men å tabbe ut til skrivebord (f eks irc), men om jeg prøver å åpne eller avslutte wc3 henger maskinen seg helt igjen. I denne forbindelse får jeg en feilmelding som går på at det er noe gale med driverne. Det finner jeg ganske merkelig i og med at jeg har fjernet og lagt inn de nyeste ati driverne flere ganger. Alle vifter er oppe og går, jeg kjører prossessoren min på den hastigheten den er oppgitt til (xp2600+ på 2,083 ghz). Ting blir heller ikke noe spesielt varmt, det varmeste jeg har vært borti før det har klikket er rundt 55 grader, da jeg kjørte torture-testen på nivå 5, en eller annen matematiker sine ligninger helt i hundre inni maskinen, da skjedde det nevnte.

Jeg har hovedkort MSI K7N2 Delta , cpu AMD Athlon XP 2600+, skjermkort Radeon 9600 128 MB Fireblade Edition , ram Crucial 512 DDR PC 2700 , harddisk Western Digital 120 gb 7200 rpm 8mb cache, stående i et lian li kabinett med 3 kabinettvifter, en cpu-vifte som kjøler opp til xp 2800+. Dette er koblet til en Samsung 17" CRT Flat .

Noen som vet om noe problem med skjermkortet eller skjermen eller kombinasjonen av det jeg har (alt virket faktisk fint tidligere, da jeg kjørte med gf3ti200, pc2100 ram og resten det samme). Virker mistenkelig som det er skjermkortet... eller hva? Hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå inn på menyen på grafikkortet ditt.der finner du "smartgart"

sett agp til 4x og fastskriv av..

dette fungerte iallefall får meg,fikk samme symtonene som deg i spillene

er ikke sikker om dette er bare grafikkortet som skaper dette pro,eller det

blir komflikt med hk(msi)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...