muffe Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har nå installert gentoo 1.4 (fra en stage1 tarball). Har også installert samba, links og xfree86. Problemet er når KDE skal installeres Da får jeg følgende feilmelding opp: !!! ERROR: /dev-libs/libxml2-2.5.11 failed !!! Function src-complie, Line 34 Exitcode 2 !!! (no error message) Hva kan være galt? Bruker det innebyggede portage systemet til nedlasting, installasjon og kompleiering av pakkene. Har også lagt inn "kde" og "qt" i make.conf. Har også sett gjennom Gentoos "Desktop Installation guide", men der var det ikke noe som kunne hjelpe meg. På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Sikkert en bug i ebuildet. Sync portage-treet på nytt og se om det går bedre. Gikk ihvertfall flott for meg i forrige uke. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Syncet portage-treet og oppdaterte ebuild'en til nyeste versjon. samme feilmelding. Feilmeldingen kommer midt under komplieringen, s* jeg trorr det er noe med GCC... Pr*vde * rekompliere GCC, men hjalp ikke. Hvordan kan jeg laste ned en ferdigkompliert versjon av denne pakken (dev-libs/libxml2-2.5.11)? Har pr*vd "emerge --usepkg dev-libs/libxml2-2.5.11, men det funket ikke. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Problemet løst. Det var en gal CFLAG variabel i make.conf. Endret -03 (nullTre) til -O3 (OscarTre). Det løste det. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Problemet løst. Det var en gal CFLAG variabel i make.conf. Endret -03 (nullTre) til -O3 (OscarTre). Det løste det.' Var altså brukerfeil Fint at du sier hva som var feil så skal ikke jeg skrive nulltre iallfall. Men jeg har den som Oscartre så ingen problem Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Ren nyskjerrighet: Hva er NULLTREE og OSCARTREE? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Problemet løst. Det var en gal CFLAG variabel i make.conf. Endret -03 (nullTre) til -O3 (OscarTre). Det løste det. Og det gikk greit å kompilere de andre programmene dine med "nullTre"? Det er mulig du sitter på en helt uoptimalisert versjon av gentoo nå, i så fall ville jeg rekompilert... Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Problemet løst. Det var en gal CFLAG variabel i make.conf. Endret -03 (nullTre) til -O3 (OscarTre). Det løste det.Det er mulig du sitter på en helt uoptimalisert versjon av gentoo nå, i så fall ville jeg rekompilert... Oi, den er kjip :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå