Kyrre S. Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Faktisk overraskende hvor liten prisforskjell det er på låst og ulåst ja. 4690 er faktisk dyrere enn 4690K. Intel priser seg lavt, og det er jo bra nyheter for oss Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Tenkte mer i banen av nytt hovedkort+CPU+minne i fremtiden vs et skjermkort, spesielt mtp at DDR4 banker på døra omtrent. Endret 20. juni 2014 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Ravnen Skrevet 21. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2014 Er grovt uenig med at spill kommer til å være optimaliserte for PS4. Husk at det er x86 arkitektur, som har vært omkring siden midten av 70-tallet. Det er naivt å tro at det er stort å hente ut av en godt utforsket arkitektur med kompilatorer som gjør 99.99% av kode bedre optimalisert enn du kan i det hele tatt håpe å makte selv. Så se på det som kommer ut nå om dagene til plattformen, og ikke forvent mer, imo. Når det er sagt liker jeg Kyrres build der. Jeg er ikke helt solgt ang. netonnet.no. Hos komplett koster samme lista 500kr mer totalt da. Lenke. Personlig er jeg av meningen at det er en overklokkbar CPU og Z97 det burde gå i, og med H97/Z97 skal man også ha M.2 tilgang syns jeg. Vet at ikke alle er kåte på å overklokke, men det er en såpass enkel prosedyre om dagene at å ikke dra med anledningen for det i det minste virker veldig unødig. I tillegg vet jeg at mini-ITX er tungvindt, så ikke er jeg sikker på om det er en god ide i utgangspunktet. Veldig trangt om fingrene, spesielt for nybegynnere. Derfor liker jeg tanken på fult modulær strømforsyning, M.2 SSD som bare plugges i hovedkortet før du setter det ned i kassa, og minst mulig ellers. I tillegg virker det i det minste fra mitt standspunkt som om et kabinett med mer areal direkte ovenfra når du jobber hadde vært ideelt. Det jeg prøver å sikte til da er en maskin mer ala dette: Lenke. Ett alternativ er å gå opp i størrelse til mATX. Da får du straks mye mer plass til å jobbe. Ellers holder jeg meg til samme mantraen for det meste. Lenke. likte veldig godt mATX oppsette ditt, med noen få justeringer. Jeg vil gjerne begrense ssd til 120 gb siden den hovedsakli kommer til å inneholdet operativsystemet. Når det er sakt, kunne jeg trengt en noctua vifte også, bare for å være trygg på overoppheting og div. Men hvilken noctua vifte ville dere anbefalt? (og for den sakssyld, vil kabinette ha plass til dette? Jeg antar alle komponentene er kompitabel med hverandre?) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Design Mini skal støtte 160mm tårn. Ville kjøpt Cooler Master 212 Evo som er billig og god. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Er grovt uenig med at spill kommer til å være optimaliserte for PS4. Husk at det er x86 arkitektur, som har vært omkring siden midten av 70-tallet. Det er naivt å tro at det er stort å hente ut av en godt utforsket arkitektur med kompilatorer som gjør 99.99% av kode bedre optimalisert enn du kan i det hele tatt håpe å makte selv. Så se på det som kommer ut nå om dagene til plattformen, og ikke forvent mer, imo. Når det er sagt liker jeg Kyrres build der. Jeg er ikke helt solgt ang. netonnet.no. Hos komplett koster samme lista 500kr mer totalt da. Lenke. Personlig er jeg av meningen at det er en overklokkbar CPU og Z97 det burde gå i, og med H97/Z97 skal man også ha M.2 tilgang syns jeg. Vet at ikke alle er kåte på å overklokke, men det er en såpass enkel prosedyre om dagene at å ikke dra med anledningen for det i det minste virker veldig unødig. I tillegg vet jeg at mini-ITX er tungvindt, så ikke er jeg sikker på om det er en god ide i utgangspunktet. Veldig trangt om fingrene, spesielt for nybegynnere. Derfor liker jeg tanken på fult modulær strømforsyning, M.2 SSD som bare plugges i hovedkortet før du setter det ned i kassa, og minst mulig ellers. I tillegg virker det i det minste fra mitt standspunkt som om et kabinett med mer areal direkte ovenfra når du jobber hadde vært ideelt. Det jeg prøver å sikte til da er en maskin mer ala dette: Lenke. Ett alternativ er å gå opp i størrelse til mATX. Da får du straks mye mer plass til å jobbe. Ellers holder jeg meg til samme mantraen for det meste. Lenke. 450W strømforsyning ? Er ikke det lite ? Hvis en begynner å overklokke så blir det vel iallefall litt lite ? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 @Ravnen: Du kan få tak i 120GB variant av m.2 SSDen. Bare til å slå seg løs med det i stedet om du foretrekker å bruke 1TB harddisk for spill, m.mer. Ellers er det plass til det meste i Define Mini. Si i fra om det er noe spesielt du er usikker på vil passe. @oivindwold: SFX strømforsyninger er ikke tilgjengelig i større watt enda. Ellers er det ikke for lite. Det jeg finner drar en 4670k for eksempel 162w under 4.6 GHz hos bit-tech under load. Skjermkort pleier ikke dra mer enn 250'ish watt med mindre du begynner å blodklokke det uansett. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Det er vel en fordel å ha litt effekt å gå på, så unngår man å tyne psu'en hele tiden. 600 gode watt burde være greit. Lenke til kommentar
Ravnen Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) Ellers er det plass til det meste i Define Mini. Si i fra om det er noe spesielt du er usikker på vil passe. hmm, kunne det vært lurere å satse på et Sapphire R9 280x Toxic grafikk-kort? Det virker som det er mer stabilt temperaturmessig (og lyd), selv om jeg må ofre litt kraft for det. (ble så usikker på om sapphire kortet er støttet av hovedkortet?) Endret 22. juni 2014 av Ravnen Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Jeg beklager at jeg ligger litt etter med å svare. Personlig ser jeg ikke store grunnen til å tro at Sapphire sitt Toxic skjermkort er såpass nevneverdig? Jeg har prøvd Asus sine DirectCU II før, og de er veldig gode på temperatur og viftelyd det jeg har opplevd. Når det er sagt ville jeg nevne at det er en alternativ build, skjønt den avhenger noe av at du er villig til å overklokke: Lenke. Intel kom nemlig med Pentium G3258, som ikke er store spennende saken for seg selv, men er overklokkbar, og det jeg har hørt om potensialet dens til det lyder veldig godt. Mtp at den koster ca 1/3 av f.eks i5 4560k eller 4690k er den veldig attraktivt, spesielt siden det ikke er så grovt mange spill som til å begynne med er såpass krevende at du egentlig yter stort bedre med flere kjerner uansett. Skjønt jeg kan lukte de som vil komme her og si at flere kjerner er ideelt i en liten håndfull av spill, som for all del ikke er feil, men som ikke gjør prislappen verdt det uansett hvis du er på budsjett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå