eesp Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Er på utkikk etter min første bil, og ser etter biler i 130 000kr-klassen. Har ikke peiling på biler, så har satt stor pris på råd og tips. Biler jeg har sett på til nå er blant annet Audi A3, Mazda 3 og 6 og Ford Focus. Kriteriene jeg ser etter er - driftssikre - lavt forbruk - gode å kjøre - stort pluss dersom bilen har AUX/USB Alle råd, forslag og tips settes stor pris på. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 neste bil jeg kjøper blir i den prisklassen det blir en bmw e90 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48908528&searchclickthrough=true pene biler, fantastiske kjøreegenskaper aux/usb får du i alle biler for en 1000 lapp Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Jeg ville nok kanskje også gått for en BMW E90. Men BMWer har jo rykte på seg for å være dyre å reparere når noe først går galt. De to kanskje fremste engelskspråklige sidene for bruktbilanmeldelser er Honest John og What Car. Her er det de har å si om e90: What Car og Honest John Ellers har jo forrige generasjon Honda Civic fått mye skryt. Praktisk, god å kjøre og pen (diskutabelt): What Car og Honest John EDIT: Kan forøvrig legge til at det er ytterst få biler som får fem stjerner/karakter fem på disse sidene. Endret 20. juni 2014 av EchoMaker Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 BMW E90 er en kul bil. Dessverre er det en BMW, og nå vet jeg at jeg generaliserer, men du kan jo tenke deg en BMW som i verste fall kan være 9 år gammel og har blitt eid av den typiske BMW eier eller mer sannsynlig EIERE, har levd et hardt liv - finnes selvfølgelig unntak. Å kjøpe en BMW E90 kan være en god idé, men det kan også være en veldig dårlig idé. Det er en kjempe kul førstegangsbil, så det spørs om det veier opp for eventuelle utgifter det fører med seg å kjøpe såpass gammel bil. For det begynner å bli en veldig gammel bil. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) BMW'en var en fin bil, men vanskelig å finne en til 130 000kr som ikke har gått veldig langt. I tillegg har jeg hørt at det er dyrt å reparere om det først skulle skje noe med en BMW?Har sett litt mer på Mazda 3. Noen som har erfaring med disse bilene? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49351325 Innenfor det jeg har råd til, bruker lite drivstoff og gode kjøreegenskaper etter det jeg har lest. Endret 20. juni 2014 av eesp Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Hvis du kunne kortet ned kriteriene litt, så kunne vi kanskje funnet noen spesifike eksempler til deg. Hvor / manuell eller automat / max km. stand / sedan eller stasjonsvogn, coupe? BMW'en var en fin bil, men vanskelig å finne en til 130 000kr som ikke har gått veldig langt. I tillegg har jeg hørt at det er dyrt å reparere om det først skulle skje noe med en BMW?Har sett litt mer på Mazda 3. Noen som har erfaring med disse bilene? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49351325 Innenfor det jeg har råd til, bruker lite drivstoff og gode kjøreegenskaper etter det jeg har lest. Hvis du skal ha A-B bil er det lurt å få så ny bil som mulig og med lav km. da er nok ikke mazda 3 et dårlig valg i det hele tatt! Synes nå det er en konebil, men. Endret 20. juni 2014 av Sampson Lenke til kommentar
eesp Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Er en A til B bil jeg er ute etter, ja. De viktigste kriteriene er at bilen er billig i drift og at man får litt bil for pengene. Om det er automat eller manuell er ikke nøye for meg. Det er en fordel med lav km-stand og jo nyere bil jo bedre. Har tenkt å ha den noen år. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Er en A til B bil jeg er ute etter, ja. De viktigste kriteriene er at bilen er billig i drift og at man får litt bil for pengene. Om det er automat eller manuell er ikke nøye for meg. Det er en fordel med lav km-stand og jo nyere bil jo bedre. Har tenkt å ha den noen år. Hva med en Mitsubishi Lancer da? Sexy og driftsikker bil http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49168810&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
eesp Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Er enig i at Lancer er en pen bil, men jeg har faktisk vært å prøvekjørt en 2010-modell og likte den ikke spesielt godt. I tillegg var den ikke spesielt gjerrig på drivstoffet. Takk for alle forslag og kommentarer hittil. Setter stor pris på hjelpen! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Her er en liste over småbiler som du får med lav km. og ny modell. Har prøvd å sette de fra best til verst etter min mening. Volkswagen Golf / Polo Toyota Auris / Yaris Ford Fiesta Volvo C30 Skoda Fabia Peugeot 207 Opel Astra muuligens Citroën C3, men er litt usikker på den. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Med tanke på at du setter opp eit ganske så nøyaktig budsjett, samt at du lister driftsikkerheit og drivstofforbruk som viktige kriterier, så ville eg også sett litt på kva det koster å forsikre bilen. Sidan det er din fyrste bil så antar eg at du er forholdsvis ung. Eg har ikkje full oversikt over kva det koster å forsikre dei forskjellige bilane, men både Audi og BMW er kjente som merker som ofte koster litt ekstra for unge bilførere. Så om du er litt snusfornuftig så kan det være økonomisk gunstig å sjå litt på kjedelige familiebiler som ikkje har mange registrerte ulykker blant unge bilførere. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Er 24 år så er vel relativt ung. Har sett på forsikring, og de fleste biler kommer mellom 1100-1400/mnd. En bil som koster litt mer enn 130 000kr kan også være interessant, bare det ikke blir for mye over. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Etter mye leting er jeg bra sikker på at jeg har landet på en Audi A3 1,6 TDI 2010-modell. Har prøvekjørt en, og synes det var en fantastisk bil. Er det noe jeg burde passe ekstra på når det kommer til disse bilene? Er fortsatt åpen for invendinger og andre forslag! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Etter mye leting er jeg bra sikker på at jeg har landet på en Audi A3 1,6 TDI 2010-modell. Har prøvekjørt en, og synes det var en fantastisk bil. Er det noe jeg burde passe ekstra på når det kommer til disse bilene? Er fortsatt åpen for invendinger og andre forslag! Kan være dyr å ha, dyre deler og er vel ikke kjent for driftsikkerhet. Hvis du ikke er student eller noe slikt hadde jeg ikke latt meg stoppe hvis du liker den. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Mener å ha lest at de nyere modellene (etter 2008) skal være betydelig mer driftsikre. Stemmer ikke dette? Har også vurdert VW Golf og Ford Focus. Hvordan er disse i forhold? Endret 20. juni 2014 av eesp Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 neste bil jeg kjøper blir i den prisklassen det blir en bmw e90 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48908528&searchclickthrough=true pene biler, fantastiske kjøreegenskaper aux/usb får du i alle biler for en 1000 lapp E90/E60 ville jeg ikke anbefalt til 130.000kr som dekker kravene til TS, ihvertfall ikke en med byttet motor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå